×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۹ روز مانده به وقت عروج؛ دیار کریمان در تکاپوی میزبانی از زائران «حاج‌قاسم»

تهران۲۴ – کرمان، دیار کریمان «پایتخت مقاومت جهان اسلام» و «گلزار بین‌المللی شهدای کرمان» در آستانه فرارسیدن دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها برای میزبانی از زائران مزار سیدالشهدای مقاومت و یار و همرزم دیرینش شهید حسین پورجعفری از جای جای ایران اسلامی و جهان اسلام آماده می‌شود.

مردم ایران که نه بلکه جهان از چند روز مانده به سالگرد شهادتش دل‌هایشان آرام و قرار ندارد، هنوز داغ شهادتش سرد نشده و این داغ را با حضور در گلزار شهدای کرمان و بر گرد مزارش به خوبی می‌توان درک کرد، زائران و کاروان‌هایی که از استان‌های مختلف ایران و همچنین کشورهای دیگر بر گرد مزارش نوای «سردار دل‌ها، رخت شهادت بر تو مبارک» سر می‌دهند.

کرمان برای میزبانی از زائران حاج‌قاسم این روزها تب و تاب خاصی دارد، از موکب‌های مردمی و هیئت‌ها، ورزشکاران، جوانان و نوجوانان، بسیجیان، دانشجویان و نخبگان و… همه همه تلاش می‌کنند که این استان را برای میزبانی از زائران عزیز سردار دل‌ها آماده کنند.

«مرد میدان»  شعار برنامه‌ها/آمادگی ۲۰ هزار نفر اسکان روزانه برای زائران حاج‌قاسم

ستاد دومین سالگرد سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی در استان کرمان ستاد راهبردی را با ۱۶ کارگروه و ستاد مردمی راه‌اندازی کرد، «مرد میدان» به‌عنوان شعار محوری در برنامه‌های بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی معرفی شده و رویکرد برنامه‌ها مردمی و طی هفته مقاومت از ۱۰ تا ۱۶ دی ‌ماه برگزار می‌شود.

کرمان با برنامه پنجم دی ماه سالروز زلزله بم با محوریت نقش «حاج‌قاسم» در زمان زلزله، آیین ۹ دی و یادواره شهید پورجعفری به پیشواز هفته مقاومت می‌رود، در مجموع ۱۷۱ برنامه طی هفته مقاومت در استان کرمان اجرا می‌شود که ۱۰ برنامه به شکل ملی است.

به گفته سردار حسین معروفی رئیس ستاد دومین سالگرد سپهبد شهید سلیمانی در استان کرمان، برنامه‌های سالگرد در شهر کرمان و در گلزار شهدا، مصلای امام علی (ع)، بیت‌الزهراء و مساجد برگزار می‌شود و تاکنون حدود ۲۰ هزار نفر اسکان روزانه برای زائران آماده شده که حدود ۹۰ درصد آن به‌صورت مردمی است.

راه‌اندازی ۸۰ موکب خدمات‌رسانی به زائران در ورودی‌‌های استان

ستادهای مردمی سالگرد شهادت حاج‌قاسم در استان‌های مختلف شکل گرفته است و به گفته حجت‌الاسلام حسن عسکری‌نیا مسوول مواکب ستاد مردمی استان کرمان،۸۰ موکب برای خدمت‌رسانی به زائران در نقاط مختلف از جمله ورودی‌های استان راه‌اندازی می‌شود که خدمات مختلف از جمله درمان، تغذیه و اسکان به زائران حاج قاسم در مواکب ارائه می‌شود.

عسکری‌نیا از راه‌اندازی مواکب با حضور استان‌هایی چون مشهد در کرمان خبر داد و اظهار کرد: بانک اطلاعاتی مواکب حاج‌قاسم در استان کرمان راه‌اندازی می‌شود.

آمادگی ۷۰ تکیه و مسجد برای اسکان ۱۷ هزار زائر حاج قاسم

علی اشرفی دبیر کمیته مردمی ستاد مردمی شهید سلیمانی استان کرمان هم گفت: اسکان، مراکز خدمات‌رسان درمانی و تغذیه‌ای، اطلاعات مورد نیاز درباره برنامه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری کرمان در نرم‌افزار جهان‌شهر مقاومت دیده شده است.

وی از آماده‌سازی ۷۰ تکیه و مسجد برای خدمت‌رسانی به بیش از ۱۷ هزار زائر حاج‌قاسم در شهر کرمان خبر داد و افزود: هر کدام از مراکز ما فقط دو شب خدمت رسانی به زائران را انجام می‌دهد.

پیش‌بینی‌ برای سرویس‌دهی حمل‌ونقل زائران در مسیرهای طرح ترافیک 

سرپرست معاونت خدمات‌ شهری شهرداری کرمان در خصوص اقداماتی که برای پذیرایی از زائران در آستانۀ دومین سالگرد شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی انجام شده از آماده‌سازی گلزار شهدا خبر داد و گفت: با همکاری تمام نیروهای شهرداری، سعی کرده‌ایم شهر کرمان و به‌ویژه گلزار شهدا را برای میزبانی از میهمانان سردار سلیمانی آماده کنیم.

محمود ایرانمنش افزود: تمام ورودی‌های شهر با هماهنگی مناطق مختلف شهری بهسازی شده و رو به پایان است و اقداماتی از جمله بهسازی پارک‌ها و سرویس‌های بهداشتی، روشنایی، رنگ‌آمیزی مبلمان شهری و تنظیف در ورودی‌های شهر انجام شده و المان‌های ویژه‌ای به همین مناسبت نصب خواهد شد.

سرپرست معاونت خدمات‌شهری شهرداری کرمان از ایجاد پیاده‌راه در ورودی‌های گلزار شهدا و به‌ویژه ورودی اصلی آن خبر داد و عنوان کرد: علاوه بر نصب تیرهای برق در مسیر پیاده‌راه، در ورودی آن نیز استراحتگاه و مبلمان شهری نصب شده است.

وی با بیان اینکه یک پارکینگ جدید در ورودی «پردیسان قائم(عج)» ساخته شده و آمادۀ میزبانی از هموطنانی است که با خودروی شخصی به کرمان سفر می‌کنند، افزود: چون در ایام سالگرد، طرح ترافیکی ویژه اجرا می‌شود و ورودی‌های پردیسان قائم احتمالا بسته می‌شوند، پیش‌بینی‌های لازم جهت سرویس‌دهی حمل‌ونقل زائران در مسیرهای طرح ترافیک صورت گرفته است.

ایرانمنش از استقرار ایستگاه‌های راهنمای مسافر در ۱۰ نقطه از سطح شهر و در مسیرهای منتهی به گلزار شهدا خبر داد و گفت: فضاهای تبلیغاتی سطح شهر نیز به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در اختیار نیروهای مردمی و ارگان‌ها قرار داده شده است.

 ویژه‌برنامه لحظه شهادت در «قنات‌ملک» زادگاه سردار دل‌ها

سرهنگ علیرضا خوا‌جه‌حسنی فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شهرستان رابر نیز به خبرنگار فارس گفت: برنامه‌های دومین سالگرد شهید سلیمانی از روز دهم تا ۱۶ دی ماه در شهرستان رابر برگزار می‌‌شوند که برنامه دومیدانی توسط قهرمانان دو استان و کشور به سرپرستی پیمان نصیری قهرمان پاراالمپیک از گلزار شهدای قنات‌ملک تا گلزار شهدای کرمان برگزار می‌شود.

وی همایش پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت شهرستان رابر در روستای گنجان، ویژه‌برنامه لحظه شهادت حاج قاسم در مسجد قنات‌ملک، همایش بزرگ عشایر استان به میزبانی، افتتاح المان حاج‌قاسم در ورودی شهر رابر، افتتاح طرح‌های آبرسانی مرد میدان در ۱۲روستای شهرستان، مراسم سالگرد در روز شهادت حضرت زهرا (س) در روستای قنات‌ملک از جمله برنامه‌های گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها در شهرستان رابر و زادگاه شهید روستای قنات‌ملک است.

خوا‌جه‌حسنی توزیع کمک‌های مؤمنانه بین محرومین شهرستان، برگزاری جشنواره علمی در خصوص گیاهان دارویی، برگزاری یادواره‌های خانگی، شهدا، حسینیه‌های سیار، برگزاری تور دوچرخه‌سواری از رابر تا قنات‌ملک را از دیگر برنامه‌ها در این شهرستان برشمرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان رابر در خصوص اسکان زائران خاطرنشان کرد: تمام مهمانسراهای ادارات و خوابگاه‌های مدارس شبانه‌روزی در اختیار زائران قرار گیرد.

ویژه‌برنامه‌های بیت ‌الزهراء «موقوفه شهید سلیمانی»

بیت‌الزهراء کرمان نیز به صورت ویژه برنامه‌هایی برای دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها پیش‌بینی کرده که با عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از دهه اول آغاز شده و به مدت ۱۷ شب« هر شب یک هیئت» ادامه دارد.

پنج شب نیز برابر سنوات قبل شهید حاج‌قاسم سلیمانی مراسم روضه شهادت حضرت فاطمه (س)، نمایشگاه عکس، کرسی تلاوت، پویش ختم قرآن، مسابقه وصیتنامه شهید سلیمانی و برنامه‌های روزانه ویژه زائرین از دیگر برنامه‌های بیت‌الزهراء پیش‌بینی شده است.

طرح پخت غذا برای زائران حاج‌قاسم توسط ۷ استان کشور

از جمله برنامه‌های ستاد مردمی دومین سالگرد شهادت حاج‌قاسم، طرح نذر پخت غذا برای زائران است که ۶۳ دیگه در هر روز توسط هفت استان کشور انجام و بین زائران توزیع خواهد شد.

همچنین محمدرضا کشوری از رزمنده‌های گردان انصارالرسول لشکر ۲۷ تهران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س) و به‌مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، ایستگاه صلواتی رزمندگان گردان انصارالرسول (ص) جمعی  لشکر۲۷ محمدرسول الله (ص) از ۹ دی تا ۱۵ دی ماه در گلزار شهدای شهر کرمان بر سر مزار سردار دل‌ها، آماده پذیرایی از عاشقان و دلسوختگان است.

به گفته وی، ایستگاه صلواتی رزمندگان گردان انصارالرسول (ص) یک گروه جهادی و خودجوش مردمی متشکل از رزمندگان و جانبازان و خانواده معظم شهدا است که سال‌های سال به مناسبت‌های مختلف هر هفته پنجشنبه‌ها در بهشت زهرا (س) گلزار شهدای تهران نبش قطعه ۴۰ مشغول به خدمت‌رسانی و فعالیت و پذیرایی از زائرین گرانقدر شهدا است.

تأمین و تجهیز امکانات برای اسکان زائران در گلزار شهدا

سردار محمدرضا حسنی‌سعدی مسئول گلزار شهدای کرمان نیز در گفت‌وگویی با خبرنگار فارساز آمادگی گلزار شهدا برای میزبانی از زائران و مجاوران مزار سیدالشهدای مقاومت خبر داد و اظهار داشت: در این راستا ۲ هزار مترمربع زمین از شهرداری برای اسکان زائران تحویل گرفتیم.

وی ساخت یک سوئیت اسکان در انتهای پارکینگ و تجهیز آن، تامین ۵ کانکس ۱۲ متری، پارتیشن‌بندی و تجهیز ۵۰۰ متر مربع فضای بالای حسینیه شهدا، تأمین و تجهیز ۶ عدد چادر ۱۲ متری و … را از جمله اقدامات انجام شده در محل گلزار شهدا برای میزبانی از زائران برشمرد.

مسئول گلزار شهدای کرمان تامین و نصب یک خیمه، تامین ۱۵ عدد چتر سایه‌بان، نصب ۵۰ عدد دوربین پایش تصویری را از دیگر اقدامات در گلزار شهدا دانست و خاطرنشان کرد: طی یکسال گذشته به طور میانگین روزانه دو برنامه فرهنگی بزرگ در گلزار شهدای کرمان اجرا شده است.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.