×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بچه‌های محله امام رضا(ع) خادمان حاج‌قاسم+فیلم و تصاویر

به گزارش تهران۲۴ از کرمان، هفته مقاومت امسال در کرمان عطر و بویی دیگر داشت، مجاوران حاج‌قاسم برای میزبانی از زائرانش در دومین سالگرد شهادتش سنگ‌تمام گذاشتند، از موکب‌هایی که بر پا شده بود تا مساجد، حسینیه‌ها و اماکنی که برای اسکان زائران پیش‌بینی شده بود.

رویکرد برنامه‌های گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها مردمی بود و بیش از ۸۰ درصد برنامه‌ها خودجوش، حدود ۹۰ موکب در محل گلزار شهدای کرمان دائر شده بود و غذای همه زائران به صورت مردمی تأمین شد.

به گفته فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، ۷۰۰ زائر خارجی به زیارت مزار حاج‌قاسم در گلزار شهدای کرمان آمدند و طی هفته مقاومت هر روز ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر زائر و در روز شهادت ۵۰ هزار نفر به زیارت مزار سردار سلیمانی آمدند.

و اما حال و حوال موکب‌ها هم طی این یک هفته متفاوت بود، یکی از موکب‌هایی که در طول مسیر منتهی به گلزار شهدا خودنمایی می‌کرد موکب بچه‌های محله امام رضا(ع) جیرفت بود، موکبی که توسط تعدادی جوان بسیجی و مخلص و دانشجو اداره می‌شد باخبر شدیم این موکب به عنوان موکب برتر کشوری در ایام فاطمیه و دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها انتخاب شده به سراغ اعضای موکب رفتیم و گفت‌و‌گویی داشتیم برای مخاطبان فارس تا بدانند در موکب بچه‌های محله امام رضا(ع) چه خبرهایی است.

بانیان این موکب می‌گویند اولین‌بار در شهر کرمان حدود سال ۹۳ موکبی را دیدیم که فعال بود و بعد هم رفتیم به شهر خودمان جیرفت و همزمان با محرم دست به‌کار شدیم، موکب بچه‌های محله امام رضا(ع)  با تعداد ۱۰ نفر از محرم سال ۹۴ کلید خورد و فعالیت‌هایمان ادامه پیدا کرد با کارهای جهادی و توزیع بسته‌های معیشتی و اقدامات دیگری که همچنان دنبال می‌شود.

جوانان بانی این موکب در تمام مناسبت‌های مذهبی موکب برپا می‌کنند و سه سال پیاپی هم هست که در اربعین در کشور عراق فعال هستند، تمام اعضای موکب ۱۰ تا ۱۵ نفری هستند که بیش از ۹۰ درصد آنها هم دانشجو هستند.

قرار عاشقی بچه‌های محله امام رضا(ع) در عمود یک

حسین خالصی مسئول موکب بچه‌های محله امام رضا(ع) به خبرنگار فارس گفت: از دوم دی ماه به مناسبت سالگرد شهادت سردار دل‌ها کارمان را در شهر کرمان شروع کردیم و تا شهادت حضرت زهرا(س) فعالیت ما ادامه داشت که شامل اسکان خواهران و برادران، توزیع اقلام فرهنگی، توزیع سه وعده غذایی، واکس‌زنی و برگزاری نماز جماعت و … بود.

وی عنوان کرد: فضای موکب فضای بسیار جالب و معنوی بود، از حضور امام جمعه کرمان در موکب که کار بچه‌ها را تحسین کردند و واقعا فضای اربعینی ایجاد شده بود، روزانه تعداد ۱۰۰ نفر اسکان داشتیم از تمام اقضا نقاط کشور، از افغانستان و همچنین کشور عراق در این محل خدمات می‌گرفتند.

مرد اربعینی در کرمان اربعین به‌پا کرد

سلطانی یکی دیگر اعضای موکب نیز اظهار کرد: موکب ما یک موکب مردمی است هیچ نهاد خاصی پشتیبان ما نیست و کاملا پشتوانه مردمی داشتیم و هزینه‌های ما نیز از پنج تا ده هزار تومان‌های کمک‌های مردمی تا مبالغ بالا و نذوراتی بود که جمع‌آوری شد.

وی با بیان اینکه این موکب خدمات عام‌المنفعه را دنبال می‌کند و هم در مناسبت‌ها و اعیاد مذهبی موکب‌ و ایستگاه صلواتی برپا می‌کنند، بیان کرد: بچه‌های موکب دغدغه‌مند هستند و طی این مدت که در کرمان مستقر بودیم حدود ۱۸۰ میلیون کمک‌های مردمی را داشتیم و در حال حاضر هم پیگیر تامین دو جهیزیه برای دو زوج نیازمند هستیم.

سلطانی به حضور امام جمعه کرمان در این موکب اشاره و اظهار کرد: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با حضور در موکب ما گفتند شما جوانان ثابت کردید همه چیز پول نیست.

وی فضای آن یک هفته را یک فضای کاملا اربعینی توصیف و خاطرنشان کرد: موکب بچه‌های محله امام رضا(ع) ساختار و چینش و فضای خوبی داشت، چای زغالی، دم‌نوش، بسته‌های فرهنگی و توزیع ماسک، خدمات کفاشی به زائران و … و کسانی که فضای اربعین را درک کرده بودند به محض دیدن این فضا اشک در چشمانشان جاری می‌شد.

وی همه این فضا را از برکت خون‌حاج قاسم دانست و گفت: مرد اربعینی در کرمان اربعین به‌پا کرد.

عضو موکب بچه‌های محله امام رضا(ع) دغدغه مردم را برای خدمت‌رسانی به زائران در آن شرایط بسیار زیبا و غیر قابل توصیف برشمرد و عنوان کرد: مشکل تجهیزاتی و عدم مدیریت و برنامه‌‌ریزی بین مواکب می‌تواند برای سال‌های بعد برطرف شود.

سلطانی خاطرنشان کرد: همه پای کار بودند و بچه انقلابی‌ها در کرمان به عشق حاج‌قاسم و ایام فاطمیه اربعین به پا کردند و این از توان و مدیریت و برنامه‌ریزی ادارات خارج بود بلکه مدیریت مردمی و جبهه انقلاب پای کار بودند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.