×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خبرگزاری فارس ۱۹ ساله شد

تهران۲۴

در ۲۲ بهمن سال ۱۳۸۱ و در شرایط غربت انقلاب در فضای رسانه‌ای کشور متولد شد و خیلی زود توانست با شعار «فارس فرزند ایران است» جایگاه خود را به عنوان پرمخاطب‌ترین خبرگزاری کشور و یکی از رسانه‌های اثرگذار جریان مقاومت تثبیت کند.

فارس تلاش می‌کند گامی در جهت روشن کردن حقایق داشته باشد و معتقد است که سرانجام «حقیقت روشن می‌شود». بنابراین هویت بصری خود را مبتنی بر این شعار و بر مبنای عناصر کلیدی اعتماد، انقلاب و امید و مبتنی بر ماموریت‌های جدید بازطراحی کرده است.

صاحب امتیاز خبرگزاری فارس، موسسه فرهنگی و رسانه‌ای فارس است و هزینه‌های این خبرگزاری از طریق درآمدهای آموزشی، پژوهشی و تبلیغاتی و نیز با حمایت نهادهای انقلابی تامین می‌شود.

در سال جاری مطابق با آمار گوگل، خبرگزاری فارس ۲۵ میلیون مخاطب منحصر به فرد داشته است که این تعداد مجموعا صدها میلیون بار اخبار خبرگزاری فارس را مشاهده کرده‌اند.

این میزان مخاطب در حالی است که از ۲ سال قبل دامنه اصلی خبرگزاری فارس تحت تحریم رژیم آمریکا قرار گرفت و در اقدامی بی‌سابقه مسدود شد.

با این حال در حال حاضر حدود ۱۱ درصد مخاطبان خبرگزاری فارس از خارج کشور هستند و از طریق دامنه IR به سایت خبرگزاری دسترسی دارند.

صداقت، دقت و سرعت سه اصل خبرگزاری فارس در مواجهه با پدیده‌ها و انتشار اخبار است.

خبرگزاری فارس برخلاف ژست‌های بی‌طرفانه برخی رسانه‌های خارجی، خود را بی‌طرف نمی‌داند و با افتخار از مردم و آرمان‌های برحق جمهوری اسلامی دفاع می‌کند و نمایش بی‌طرفی را بی‌صداقتی با مخاطبان قلمداد می‌کند، اما هرگز حاضر نمی‌شود برای تحقق اهداف و آرمان‌هایی که به آن اعتقاد دارد به مخاطبش دروغ بگوید و خبری را خلاف واقع منتشر کند. با این حال در مواردی هم که به صورت غیرعامدانه و به اقتضای کار رسانه‌ای دچار اشتباه شده است، تلاش کرده که با توضیح صادقانه به مخاطبان، اشتباه خود را اصلاح کند.

خبرگزاری فارس در این ۱۹ سال تلاش کرده در مسیر روشنگری و تبیین آرمان‌های انقلاب در رویارویی با استعمار و استکبار جهانی حرکت کند و در کنار مستضعفان و آزادیخواهان جهان قرار گیرد. از این رو به واسطه خط شکنی‌های خود همواره مورد هجمه گسترده ضدانقلاب قرار دارد و از این بابت به خود می‌بالد، اما نقدها، مخالفت‌ها و اعتراض‌های سلایق مختلف سیاسی و فرهنگی مخاطبان داخلی را به جان خریده و به چشم فرصت می‌نگرد و از آنها برای اصلاح خود استفاده می‌کند.

خبرگزاری فارس به زودی در حوزه‌های سبک زندگی فعالیت ویژه خود را آغاز می‌کند و تلاش دارد با تعاملی کردن خبرگزاری بخش قابل ملاحظه‌ای از فعالیت‌های خود را با همکاری روشمند با مخاطبان به اشتراک بگذارد.

در حال حاضر سامانه «فارس من» به عنوان درگاه تعاملی خبرگزاری فارس بیش از چهار و نیم میلیون عضو دارد که این اعضا به ازای شماره تلفن‌های منحصر به فرد عضو این سامانه شده اند. بیش از ۵۰ هزار مطالبه در این سامانه ثبت شده و حدود ۸ و نیم میلیون حمایت را به خود اختصاص داده است. 

خبرگزاری فارس خود را متعهد می‌داند که مطالبات مردم را از مسئولان مرتبط در سطوح مختلف پیگیری کرده و نتایج آن را به سمع و نظر مخاطبان برساند. در حال حاضر حدود یک سوم مطالباتی که به حد نصاب امضا رسیده است، منتج به نتیجه شده و از این طریق به تریبونی گسترده برای شنیده شدن مطالبات مردم تبدیل شده است.

حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خبرگزاری فارس در تمام شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی فعال است و با هویت رسمی تائید شده (تیک آبی) از صفحات فیک همنام متمایز می‌شود.

 علاوه بر محدود و مسدود شدن متعدد صفحات خبرگزاری فارس در شبکه‌های اجتماعی خارجی، سایت خبرگزاری نیز به صورت مستمر مورد حملات پیچیده سایبری هکرهای وابسته به رژیم صهیونیستی و عناصر ضدانقلاب خارج کشور قرار گرفته است که بسیاری از این حملات تاکنون نتوانسته خللی در مسیر اطلاع‌رسانی خبرگزاری فارس ایجاد کند. 

دفاتر خبرگزاری فارس هم اکنون در همه استان‌های کشور فعالند و علاوه بر سایت‌های انگلیسی، عربی، ترکی و افغانستانی در برخی کشورها دفتر خبری یا خبرنگار مستقر دارد.

دانشکده خبر خبرگزاری فارس با حدود ۱۰۰۰ دانشجو و باشگاه مهارتی توانا با ماموریت پرورش نیروهای رسانه‌ای، تاکنون تعداد زیادی از چهره‌های فرهنگی و رسانه‌ای را پرورش داده و به عرصه مدیریت فرهنگی و جامعه رسانه‌ای کشور معرفی کرده است. 

خبرنگاران و مدیران خبرگزاری فارس مخاطبان را سرمایه اصلی خود می‌دانند و تلاش دارند با مخابره اخبار و تحلیل‌های درست، مفید و به موقع آنها را در مسیر تصمیم‌گیری یاری کنند.

مخاطبان می‌توانند دیدگاه‌ها و نظرات خود را از درگاه‌های ارتباطی فارس یا از طریق سامانه «فارس من» با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.