×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
لزوم توجه به شروط رهبر انقلاب و مصوبه لغو تحریم‌ها در مذاکرات

تهران۲۴

مجید متقی فر عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در رابطه اقدامات دولت سیزدهم در زمینه مسائل داخلی و بین المللی و مذاکرات وین اظهار داشت: دولت سیزدهم در این مدت کم که مسئولیت اداره کشور را به عهده گرفته توفیقات چشمگیری داشته است و بحمدالله توانسته اعتماد ملی از دست رفته را تا حدودی برگرداند.

** اقدامات تحسین برانگیز در راه اندازی بنگاههای تعطیل شده

وی افزود: دولت، اقدامات تحسین برانگیزی در راه اندازی بعضی از بنگاههای تعطیل شده داشته و ضمن ایجاد اشتغال، در تولید نیز شتاب قابل ملاحظه ای داشته است و همچنین با تکمیل کردن پروژه های نیمه تمام موجب رشد اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی فراوان خواهد شد.

متقی‌فر تاکید کرد: نیز سلوک مردمی رئیس جمهور محترم در سفرهای استانی و رسیدگی به وضعیت آسیب‌دیدگان از سیل و زلزله اجرای عدالت را به مردم عزیز نوید داده و همچنین مواضع صریح رئیس جمهور محبوب در خصوص مبارزه با فساد و تبعیض و اجرای عدالت، از نکات دیگری است که دل محرومان رابرای آینده امیدوار ساخته است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با تاکید بر اینکه در بحث سیاست خارجی و رویکردهای حکیمانه در جهت توسعه روابط اقتصادی با همسایگان، وجه دیگری از امید آفرینی در مردم بوده است، گفت: نکته مهم دیگر رویکرد بالنده در سیاست خارجی دولت، بی‌توجهی به اقتصاد برجامی است که علاوه بر گشایش اقتصادی، بی اثرشدن مزاحمت‌ها و خسارت‌های ناشی از برجام را در پی دارد که این امر مهم‌ترین خروجی رویکرد جدید در سیاست خارجی به حساب می‌آید.

وی افزود: این دستاوردهای گران سنگ، موجب نگرانی دشمن در مذاکرات وین گردیده است. دلیل این اضطراب و نگرانی آمریکا و اروپا یکسان شدن ممات و حیات برجام در آینده نه چندان دور است.

متقی فر ادامه داد: ملت انقلابی از هیئت مذاکره کننده، انتظار رفتار انقلابی در اجرای شروط نُه گانه رهبری عزیز و حکیم و مصوبه راهبردی مجلس در لغو تحریمها را دارد.

وی با اشاره به لزوم انجام اقداماتی در جهت رفع نگرانی‌های مردم در خصوص مذاکرات جاری وین، تصریح کرد: جهت شفاف بودن بودن رویکرد هیئت مذاکره کننده بهتر است اعضاء هیئت مذاکره کننده به مردم شریف ایران معرفی شوند تا رافع شبهات پیش آمده در ترکیب هیئت مذاکره کننده از حضور برخی از اعضاء هیئت مذاکره کننده دولت قبل باشد که خدای ناکرده روند مذاکرات متاثر از تفکرات ویرانگر دولت قبل نشود.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری افزود: بصورت صریح، هیئت مذاکره کننده چهار چوب مذاکرات را شروط نه گانه رهبر معظم انقلاب و مصوبه راهبردی مجلس اعلام نماید و صیانت از منافع ملت و اخذ تضامین لازم از دشمن عهدشکن، در چهار چوب شروط نه گانه رهبری و مصوبه راهبری مجلس اتفاق بیفتد.

** از هرگونه تعجیل بی جا در نهایی کردن مذاکرات پرهیز شود 

وی ضمن تاکید بر اینکه بهتر است از هرگونه تعجیل بی جا در نهایی کردن مذاکرات پرهیز شود چراکه اولاً اقتصاد کشور باتوجه به رویکردهای کار آمد و انقلابی دولت به برجام گره نخورده و از طرف دیگر، اقدام بجا و درست وزیر محترم خارجه در احیای معاونت اقتصادی وزارت خارجه، موجب تلاش های موثر دیپلماسی اقتصادی گردیده است، گفت: باید توجه داشت؛ در وضعیت کنونی، زمان به نفع ماست فلذا دشمن تلاش دارد فرصت بی نیازی از برجام را از ما سلب کند. حال که  رئیس جمهور محترم و وزیر خارجه بارها اعلام کرده اند که ما اقتصاد خود را به نتیجه برجام گره نخواهیم زد، شتاب زدگی در توافقی که ًبه ضرر ملت باشد صلاح نخواهد بود.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری بیان داشت: در شرایط موجود، دشمن در موضع انفعال است و از طرفی هم پروژه فشار حداکثری شکست خورده است. پس باید نهایت دقت را در فضای مذاکرات داشته باشیم که خدای نخواسته گرفتار طراحی توطئه جدید دشمن نشویم بلکه تلاش شود تعهدات ضمنی و کمرنگ طرف مقابل  برجسته و پررنگ شود و همواره توجه داشت که دشمن به احیاء برجام نیاز بیشتری دارد. چراکه ما خسارتهای برجام را پرداخت کرده ایم و تصور اینکه با هر توافق ناقص یا اشکال داری می توان  نتیجه لازم را گرفت درست نیست.

متقی فر ضمن تاکید بر اینکه باید از دشمن بدعهد تضمین های قوی و کامل برای لغو تحریم ها مطابق نظر رهبر معظم انقلاب در بند اول شروط ۹ گانه گرفته شود، خاطرنشان کرد: باید به نظرات و دغدغه های این روزهای صاحبنظران انقلابی توجه شود و همین‌طور که رئیس جمهور محترم فرمودند، نباید از استیفای حقوق ملت کوتاه آمد؛ و این امر با عدم عبور از خطوط قرمز در مذاکرات و متن توافق نامه، امکان پذیر است.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.