×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زاکانی: ۹۰ کلان پروژه در دستور کار شهرداری قرار دارد/۱۰۰ مرکز تره بار جدید در تهران راه اندازی می‌شود

به گزارش تهران۲۴، علیرضا زاکانی شهردار تهران در دیدار با سردار حسن حسن زاده، فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ گفت: ما در مقطعی قرار داریم که عبور از این مقطع برای ما، رقبا و دشمنان ما سرنوشت ساز است و آن هم مقطع تحقق شعارهای انقلاب اسلامی است.

شهردار تهران ادامه داد: جذابیت اصل شعارهای انقلاب اسلامی در ۴۳ سال گذشته دلربایی کرده و دشمن همواره تلاش کرده است عدم تحقق و بی کفایتی نظام دینی را به مردم ثابت کند و از همین طریق بتواند با نشان دادن ناکارآمدی نظام مردم را از نظام روی گردان کند.

وی بیان کرد: ما نیز در مقابل همواره تلاش کردیم که در مسیر تحقق شعارها عمل کنیم که باید گفت در برخی از موارد موفق و در بخشی دیگر نا موفق بودیم.

شهردار تهران افزود: موضوع امروز یک موضوع جدی است که جنبه مرگ و حیات دارد و مخالفان ما نیز این موضوع را فهمیده اند و باید تاکید کنم به دلیل آنکه خدا اراده کرده برای ما مسجل شده است که توفیق برای الگو سازی محقق می شود واین امر دیر و زود دارد و به تعبیر حضرت آقا خواص اهل حق جامعه که دارای ۳ ویژگی هستند و به موقع می فهمند و قدرت قیام دارند، کثرت خواص اهل حق مقدمه ظهور است، لذا این ظرفیت و اقدام موضوعیت دارد.

زاکانی ادامه داد: مباحثی که در این جلسه ناظر به الگو بودن تهران  مطرح شد برای ما بسیار مهم است و باید بیان کنم در تهران با موجودیتی مواجه هستیم که به غیر از پایتخت بودن هویت شناخته شده دیگری ندارد.

وی با تاکید بر این نکته که شکل مدیریت را در شهرداری مدیریت مشارکتی قرار دادیم و به شدت معتقد به تشکیل قرارگاه در سطوح مختلف هستیم تا با هم نشینی موارد جدیدی خلق کنیم، بیان کرد: در مجموعه شهرداری تهران گفتمان خود را بر خدمت و پیشرفت قرار دادیم و علت آن بود که مردم طعم درست خدمت را هنوز نچشیده اند و مجموعه مدیریت شهری بر فرمان و جهت گیری قرار دارد که در دهه هفتاد گذاشته شده است و به همان جهت تا به امروز جلو آمده است و هرگاه چیزی به آن اضافه شد مقصودی پشت آن بود.

شهردار تهران با اشاره به این مطلب که رویه خدمت در شهرداری و شورا به شکلی است که شاهد تحول در تهران باشیم و به تنهایی این اقدام شدنی نیست، گفت: ما در مجموعه شهرداری تهران حیات خود را به مشارکت و پیوستگی می دانیم و در این زمینه اصیل ترین و امین ترین مجموعه را سپاه و بسیج می دانیم.

زاکانی با تاکید بر این مطلب که در شهرداری تهران به شدت نیازمند کمک دیگر بخش ها و دستگاه هستیم، ادامه داد: ما در شهرداری تهران سندی بالغ بر ۹۰ کلان پروژه تهیه کردیم که خود را مکلف می دانیم آن را پیش ببریم.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه اجتماعی در شهر تهران بیان کرد: در قرارگاه اجتماعی که در شهر تهران تشکیل شد ۲۳۱ مورد در ۱۸ جلسه مصوب شد که ۸۲ درصد آن اجرایی شده است و لازم است بیان کنم هر آنجا که بار زمین ماند شهرداری آن را برداشت.

شهردار تهران با اشاره به تحقق اعتباری بالغ بر ۹۴ درصد در سال گذشته افزود: سال  گذشته در شش ماه فعالیت خود بیشترین نُرم افزایش درآمد خود را ثبت کردیم و این در حالی است که آمار ثبت شده در سیستم نشان می دهد بیشترین توفیق در همین ۶ ماه فعالیت است البته باید به این نکته اشاره کنم که تنها در یک دوره این اتفاق افتاده بود که آن هم با قرض از بانک به این عدد رسیده بودند.
 
زاکانی ادامه داد: این موضوع حکایت می کند که هر جا اراده کار وجود داشته باشد خدا نیز این لطف را در حق مجموعه خواهد کرد، لذا در هدف گذاری انجام شده بر اساس ۹۰ کلان پروژه، بعد از عبور از دوره تثبیت وارد فاز یکساله کوتاه مدت شده ایم که ملاک آن رضایتمندی مردم است.

وی بیان کرد: در بخش بعدی وارد اقدام ها و فعالیت ها تا  سال می شویم که تحول و پیشرفت مد نظر است تا مردم ببینند در شهر چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است.

شهردار تهران ادامه داد: شروع امسال، شروعی است که مناطق و نواحی خود را فعال کنیم و به شکل ۳ شیفته خدمتگزاری کنیم و در حوزه مالی وشهرسازی تا شب فعال می شویم و برای مقدمات این اقدام ماه ها مطالعات انجام شده است و میخواهیم به شکل شبانه روز به مردم خدمت کنیم.

زاکانی ادامه داد: اعلام کردیم تمام بخش های زندگی مردم به ما ربط دارد و به تبع آن نیز معیشت مردم نیز به ما مربوط است به عنوان مثال در همین ایام در بخش میوه و تره بار نرخ برخی اقلام شکست.

وی بیان کرد: در شهر تهران به ۲۶۳ مجموعه تره بار ۳۲ مجموعه اضافه شد و امسال نیز یک صد مجموعه اضافه می شود و سال بعد نیز یکصد مجموعه دیگر اضافه می شود و در مجموع شاهد ۵۰۰ مجموعه تره بار خواهیم بود.
 
شهردار تهران افزود: در شهر تهران ۳۹ فروشگاه شهروند وجود دارد که در کنار آن می خواهیم ۳۵۰ شهروند محله نیز راه اندازی کنیم و در بخش مسکن نیز با راه اندازی قرارگاه مسکن ۱۸۰ هزار واحد مسکونی هدفگذاری شده است.

زاکانی با اشاره به سراهای محله ادامه داد: ۳۵۳ سرای محله داریم که می خواهیم نیروهای خوبمان را سوق دهیم به سراهای محله تا در هر محله مجمعی داشته باشیم تا این مجمع برای محله خود تصمیم بگیرند.

شهردار تهران افزود: در تهران به ۷ هزار دستگاه اتوبوس نیاز داریم که در حال حاضر اتوبوس موجود ۲ هزارو ۲۰۰ دستگاه است و به لطف خدا هدفگذاری برای امسال در این بخش تامین ۳۳۵۰ دستگاه اتوبوس است تا شاهد یک تحول جدی در این بخش باشیم.

زاکانی ادامه داد: در بخش مترو کل ناوگان موجود ۱۵۰۰ دستگاه است و به ۲۵۰۰ دستگاه دیگر احتیاج داریم که در این مدت مقدمه ۶۳۰ دستگاه واگن تعهد دولت از سال ۹۵  و روز گذشته نیز ۱۰۵ دستگاه از محل تهاتر با نفت حل شد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.