×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حجت‌الاسلام رفیعی: پذیرفتن ولایت آمریکا و اسرائیل موجب ذلت امت می‌شود

به گزارش تهران۲۴ از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در روز سوم ماه مبارک رمضان بعد از نماز ظهر و عصر، در ادامه سلسله مباحث تفسیر سوره عنکبوت در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: طبق آیات ۴۱، ۴۲ و ۴۳ سوره عنکبوت افرادی که تکیه گاه خود را از خدا جدا و به شیاطین و طاغوت تکیه می‌کنند همانند عنکبوتانی هستند که به تار پوشالی تکیه کرده اند و این تار سست بوده و مبنا ندارد.

وی افزود: حدود ۵۰ مثال در قرآن کریم وجود دارد که باعث می شود بعضی از امور برای مخاطب قابل فهم و درک شود.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: انفاق در قرآن کریم به کشت دانه‌ای تشبیه شده‌ است که چندین برابر به مال انسان می‌افزاید، این مثال یکی از مثال هایی است که برای انفاق‌کاران در قرآن کریم ذکر شده است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی تاکید کرد: مثال‌های قرآنی یکی از راه‌های پاسخگویی به شبهات است و در قرآن کریم مسائل گوناگون از طریق مثال ذکر شده است که درک علم، آگاهی و تفکر مخاطب افزایش پیدا کند.

وی یادآور شد: در عالم هستی دو ولایت وجود دارد و انسان بدون سرپرست و الگو نمی‌تواند زندگی کند و قرآن کریم ذکر می‌کند که اولین ولایت، ولایت الله و سرپرستی خداوند است و نقطه مقابل ولایت الله نیز ولایت طاغوت است که شامل ولایت شیاطین و مستکبران است.

رفیعی در ادامه گفت: عده‌ای تحت ولایت خداوند و عده‌ای تحت ولایت طاغوت می‌روند و در حال حاضر عده‌ای ولایت آمریکا و اسرائیل را پذیرفته‌اند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: فردی که ولایت خداوند را قبول نماید داخل نور الهی خواهد شد اما ولایت طاغوت، انسان را به ضلالت و تاریکی خواهد برد.

رفیعی تاکید کرد: فردی که ولایت خدا را قبول کند عزت خواهد داشت اما قبول ولایت طاغوت موجب ذلت و خواری می‌شود و فردی که ولایت خدا را دارد آرام است و هراسی از دشمنان ندارد اما فردی که ولایت طاغوت را قبول کند نگرانی و ترس در قلب خود دارد و همواره با رعب و وحشت زندگی می‌کند.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: ولایت خداوند تکیه گاه مطمئن است اما ولایت طاغوت همانند خانه عنکبوت است و اساس و پایه و بنیان درستی ندارد.

رفیعی در ادامه اظهار داشت: توکل به خداوند انسان را کفایت می کند اما توکل به طاغوت انسان را حیران و سرگردان خواهد کرد.

وی یادآور شد: بر اساس آیات قرآن کریم، نباید با افرادی که به دنبال ولایت طاغوت هستند دوست باشیم و دوری جستن از اینگونه انسان‌ها امری ضروری است حتی اگر این افراد پدران و اقوام و اولاد باشند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.