×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اولویت اصلی مجلس حل مشکلات مهم کشور است

به گزارش تهران۲۴، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی عصر روز یکشنبه ( ۸خرداد) در نمایشگاه علمی پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد، اظهار داشت: امروز دانشگاه از تمام نقاط خاص خود استفاده کرده است و در بین مردم نفوذ کرده و فراگیر شده است و امروز حضوری مستمر در بین مردم دارد. 

وی افزود: امروز در این فرصت گام دوم می توانیم نیازهای خودمان را از طریق دانش‌بنیان حل کنیم همچنین دانش بنیان می تواند یک جهش بزرگ برای حل مشکلات اقتصادی کشور که چالش های جدی و اساسی برای ما ایجاد کرده است را رقم زند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نقش دانشگاه آزاد اسلامی منحصربه‌فرد است به شرطی که آن حرکت از پایین به بالا و مردمی خود را حفظ کند. یعنی اگر به سمت تمرکزگرایی و سمت روش‌های بروکراسی سخت اداری و به بحث‌های علم در زندگی مردم بروز و ظهور پیدا نکند هیچگاه موفق نخواهد شد. 

قالیباف افزود: امروز این فرصت برای دانشگاه است تا براساس رویکردها و جهت‌‌گیری‌ها و نظام مسائل کشور از نظام مسائل محلی با اولویت تا نظام مسائل منطقه‌ای، سطح فروملی و ملی و سطح منطقه‌ای و بین‌المللی حرکت کند با این ترتیب دانشگاه آزاد می‌تواند بدرخشد و در این مسیر گام بردارد. 

وی تصریح کرد: در مجلس سعی کردیم فضاسازی‌های منفی که علیه مجلس یازدهم ایجاد کرده‌اند را خنثی کنیم. یعنی در مجلس یازدهم با تجربه‌هایی که در نظام مسائل کشور و مشکلات اجرایی و چالش‌های کشور وجود دارد از این رو اولویت اصلی مجلس شورای اسلامی حل مشکلات مهم کشوری است.

رئیس مجلس تاکید کرد: نمونه عینی آن قانون جهش تولید دانش‌بنیان بود که ۱۸ ماه قبل بدون آنکه اطلاعی داشته باشیم که شعار امسال برپایه دانش‌بنیان‌ها نامگذاری خواهد شد. این موضوع را جزو اولویت‌های خود قرار داد.

وی افزود: در اردیبهشت امسال قانونی ابلاغ شد و امروز در حال اجرا شدن است و بنده و نمایندگان مجلس محکم ایستاده‌ایم که هم قانون کسب و کار و هم قانون دانش‌بنیان اجرا شود و اجازه نخواهیم داد که این قوانین اجرایی نشود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروز قانون دانش‌بنیان به جوانان عزیزی که با همه وجودمان آنها را پیش‌آهنگ حرکت و پیشرفت کشور می‌دانیم هویت داد؛ زیرا جوانان هستند که پیش‌آهنگ حرکت مردمی برای حل مشکلات اقتصادی کشور هستند. این قانون در ابعاد مالیات، در ابعاد سرمایه‌گذاری، سیاست‌های پولی، مالی، حمایت قضایی و حمایت‌های مالی در ابعاد مختلف قانون این فرصت را فراهم کرده است. همچنین چند ماده از این قانون مخصوص دانشگاه آزاد اسلامی است.

قالیباف بیان داشت: ما با دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک نهاد علمی مردمی که در محروم‌ترین نقاط کشور هستند و دست جوانان مستضعف را می‌گیرند نگاه می کنیم.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.