×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ترامپ: دموکرات‌ها می‌خواهند روایت یک ملت رو به شکست را تغییر دهند

به گزارش تهران۲۴، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا بامداد سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای ۱۲ صفحه‌ای، شواهد ارائه شده توسط کمیته بررسی حمله به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ را رد کرد.

ترامپ در این بیانیه دموکرات ها را متهم کرد که به دنبال انحراف از یک سری مسائل داخلی پیش روی آمریکا هستند و نمی‌توانند علی‌رغم اداره دولت به حل مشکلات مردم این کشور بپردازند.

به نوشته وبگاه «هیل» در این بیانیه آمده است: «هفده ماه پس از رویدادهای ششم ژانویه، دموکرات‌ها قادر به ارائه راه حل نیستند. آنها به دنبال تغییر روایت یک ملت در حال شکست خوردن هستند، بدون اینکه حتی اشاره‌ای به ویرانی و مرگ ناشی از چپ‌های رادیکال چند ماه قبل داشته باشند».

رئیس جمهور سابق آمریکا ادامه داد: «اشتباه نکنید، آنها دولت را کنترل می‌کنند. آنها صاحب این فاجعه هستند. آنها امیدوارند که این جلسات به نحوی دورنمای شکست آنها را تغییر دهد».

وبگاه هیل این سند ۱۲ صفحه‌ای را نشانه‌ای بر این دانست که ترامپ هنوز از ادعاهای دروغین خود مبنی بر تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ کوتاه نیامده، و تعداد انگشت شماری از ادعاهای رد شده خود را تکرار می‌کند تا ادعا کند که انتخابات ۲۰۲۰ از او دزدیده شده و به نفع دموکرات‌ها تقلب شده است

کمیته بررسی حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره در تاریخ ششم ژانویه دو سال قبل تا کنون دو جلسه استماع برگزار کرده است تا نشان دهد ترامپ مکرراً توسط دستیارانش مطلع شده بود که در انتخابات تقلب نشده است، اما او تا زمان وقوع آن شورش به ادعاهایش ادامه داد.

بر اساس این گزارش، ترامپ در بیانیه ۱۲ صفحه‌ای خود مدعی شد: «در حالی که به انتخابات میان‌دوره‌ای نزدیک می‌شویم، شاهد هستیم که فاسدان در حال وخیم‌تر کردن اوضاع هستند در حالی که آمریکایی‌های واقعی قدم می‌زنند تا دستگاه فاسد را با میهن‌دوستانی جایگزین کنند که برای آزادی‌های ما مبارزه خواهند کرد».

«هیأت حاکمه [آمریکا] تا جایی که می‌تواند به قدرت خود چنگ می‌زند و می‌بینند که از چنگشان خارج می‌شود. کشور ما در یک سردرگمی قرار دارد. آمریکایی‌ها در تلاش هستند تا باک‌های بنزین خود را پر کنند، به نوزادانشان غذا بدهند، فرزندان خود را آموزش دهند، کارمندان را استخدام کنند، سفارشات آذوقه بدهند، از مرزهایمان در برابر تهاجم محافظت کنند، و انبوهی از تراژدی‌های دیگر که صد در صد توسط دموکرات‌هایی که از طریق انتخابات تقلبی به قدرت رسیده‌اند، ایجاد شده‌اند. مردم کشور ما هم عصبانی و هم غمگین هستند.»

پیش از این، روزنامه «نیویورک‌تایمز» ترامپ را هیولایی توصیف کرد که حاضر به کنار کشیدن از اقدامات و دروغ‌های زننده خود نیست. (جزئیات بیشتر)

روز جمه هفته قبل بود که کمیته منتخب رسیدگی به حوادث ششم ژانویه سال ۲۰۲۱ در این جلسه طولانی و جنجالی، یافته‌های خود از چندین ماه برگزاری جلسات و انجام تحقیقات در این زمینه را برای اولین بار منتشر کردند. در جلسه جنجالی روز جمعه کمیته منتخب رسیدگی به حوادث حمله به کنگره آمریکا، اظهارات از قبل ضبط شده دیگر افراد نزدیک به ترامپ از جمله «جرد کوشنر» داماد و مشاور او نیز پخش شد.

در این جلسه، فیلمی از اظهارات «جیسون میلر» مشاور وقت ترامپ پخش شد که در جلسات استماع قبلی کمیته منتخب حضور یافته بود. میلر در این ویدئو می‌گوید یکی از مقامات کمپین ترامپ «به شکلی بسیار صریح» به او گفته بود که «خواهیم باخت».

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.