×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیت الله خاتمی: از عشق امام حسین(ع) برای گسترش عفاف استفاده کنید

به گزارش تهران۲۴ از مشهد، آیت‌الله سید احمد خاتمی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان و امام جمعه موقت تهران در مجمع جهانی حضرت علی اصغر (علیه السلام) که در حرم مطهررضوی برگزار شد، با بیان اینکه بزرگداشت مقام سالار شهیدان، امام حسین (ع) خط ثابت اهل بیت علیه السلام می باشد، اظهار کرد: تا می‌توانید زیارت کنید امام حسین (ع) را و بر تربتش گریه کنید و مجالس عزاداریش را در خانه‌هایتان برگزار نمایید زیرا بهترین راهی که ما را به خدا نزدیک می کند، همین مراسمات است.

وی با اشاره به اینکه مجالس شیرخوارگان حسینی در میان مردم جا باز کرده است، افزود: این مجالس باید هدفمند برگزار شود و مادرانی که در این مراسمات حضور می‌یابند به مسیر عفاف و حجاب راهنمایی شوند، زیرا با عشق امام حسین (ع) می توانیم عفاف و حجاب را گسترش دهیم.

آیت الله خاتمی ادامه داد: این مجالس بیعت با امام حسین (ع) و بیعت با نظام اسلامی است و این کشور، کشور امام حسین(ع) است و نباید بسوی سکولاریزه شدن رفت زیرا این نظام پرچم الله اکبر را بلند کرده و امروز مقام معظم رهبری ادامه دهنده راه امام حسین(ع) است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطر نشان کرد: برگزاری مراسم مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیه السلام برای کودکانی که در این برنامه ها حضور دارند، جهت رشد درونی آنها تاثیر دارد.

آیت الله خاتمی گفت: مجالس حسینی هم باید مجالس شور باشد و هم شعوربنابراین در این مجالس خطابه ها و اشعار باید آرمانهای بلند نهضت سالار شهیدان را بازگو کنند.

اجلاس ۸۰۰ نفر از مسئولین مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع)، در ایران و ۴۵ کشور جهان، فرهیختگان و اندیشمندان اسلامی در سالن کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی برگزار شد، در این مراسم از طریق ویدئو کنفرانس با ۱۵ کشور ارتباط برقرار شد، در این مراسم، ۳۰۰ نفر از فرهیختگان به صورت مجازی حضور داشتند، و از حضور بیش از ۱۰۰ واعظ و شاعر استفاده شو و همچنین از طرح عظیم نام‌نویسی سربازان ظهور رونمایی شد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.