×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اژه‌ای: مردم با پیروی از امامین خود بر تمام توطئه‌های دشمن پیروز شدند

به گزارش تهران۲۴، حجت الاسلام محسنی اژه ای، رئیس قوه قضائیه در همایش قوه قضائیه که با حضور رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان کشور برگزار شد، اظهار کرد: خداوند را برای این همدلی و این همایش سپاسگزارم.

وی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و شهدای هفتم تیرماه به ویژه آیت‌الله بهشتی گفت: زمانی انقلاب اسلامی ایران به پیروزی دست پیدا کرد، جهان بین دو قدرت شرق و غرب مادی تقسیم شده بود و کسی گمان نمی کرد یک نهضت دینی بدون وام گرفتن و اتکا به یکی از این قدرت ها پیروز شود. 

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: با عنایت خداوند و با دست یک بنده صالح و امت دین باور انقلاب عظیمی پیروز شد. امام عزیز با باور امت خود توانست یک معجزه بیافریند و ثابت کند قدرت الهی با توجه مردم بر قدرت های مادی پیروز خواهد شد‌. 

وی ادامه داد: مردم یک دل و هم صدا با پیروی از امام دیروز و امام امروز خود بر تمامی توطئه های دشمن پیروز شدند، پیوند وسیع امام و امت توانست حکمرانی جدید به نام مردم داری دینی را پایه گذاری کند و آن را به جهانیان معرفی کند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای ادامه داد: با انقلاب عظیمی که در ایران به وقوع پیوست و‌ با تحولی که در اندیشه بسیاری از مردم جهان ایجاد شد، نه تنها کنگره کاخ ستمگران و مستکبران فروریخت بلکه به دنیا ثابت شد که می‌‌توان با اتکاء به خدا، بدون اتکاء به شرق و‌ غرب و با دست به ظاهر خالی اما پر‌ از معنویت، در‌ مقابل همه قدرت استکباری و فرعونی شرق و ‌غرب ایستاد و کاخ آنها را ویران کرد. 

رئیس عدلیه با اشاره به اقدامات و اهداف دشمنان طی بیش از ۴۰ سال گذشته گفت: دشمنان ما طی این ۴ دهه نتوانسته‌اند الگوی جدید مذهبی و دینی مردم را تحمل کنند و علی‌رغم فعالیت‌ها و اقداماتی که دارند، شاهد هستند که نظام ما هر روز قوی‌تر و‌ پویاتر، رو به جلو حرکت می‌کند. 

قاضی‌القضات با بیان اینکه جنگ نظامی داخلی و خارجی، تحریم اقتصادی و تبلیغات بنگاه‌های تبلغاتی دشمن نتوانسته انقلاب و امت ما را متوقف کند، گفت: دشمن امروز با اقدامات ترکیبی، موذیانه و مزورانه خود به دنبال تغییر اراده و الگوی مردم است و به زعم باطل خود، دین و‌ باور مردم را نشانه رفته است. 

رئیس عدلیه افزود: دشمن امروز آنچه را که با جنگ، تحریم اقتصادی و‌ پمپاژ دروغ و‌ نفاق به دست نیاورده، می‌خواهد با تضعیف ایمان، تضعیف اخلاق و ارزش‌های اسلامی، هدف گرفتن اراده مردم و ایجاد و‌ القاء یأس در جوانان و ناامید کردن آنها نسبت به آینده، به دست بیاورد. 
رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه امروز امام ملت و‌ کشور ما را راهبری و هدایتگری می‌کند، گفت: امروز امام این امت به نیابت از حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) سخن می‌گوید و هدایت و‌ راهبری می‌کند و مردم متدین کشور ما نیز با تمام وجود پشت سر امام خود ایستاده‌اند. 

رئیس عدلیه افزود: امروز کارگزاران و مسئولان نظام و قوای سه‌گانه و نیروهای مسلح، با وحدت، یکپارچگی و‌ همدلی در مقابل این ترفندهای دشمن  ایستاده‌اند.

محسنی اژه‌ای در ادامه همایش سراسری قوه قضائیه، اظهار کرد: اگر با اتکاء به خداوند برای مردم خالصانه خدمت کنیم، دلها را تسخیر می‌کنیم و وقتی دلهای مردم تسخیر شود، می‌توان از همه مشکلات عبور کرد.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: آنچه اکسیر خنثی‌سازی اقدامات ترکیبی و توطئه‌های دشمن است، توجه به بسط و گسترش عدالت اجتماعی و مقابله با فساد و تبعیض است.

رئیس عدلیه بیان داشت: اگر مردم ما بدانند که کارگزاران نظام برای تحقق عدالت اجتماعی و فراهم کردن بستر رشد دنیا و آخرت آنها تلاش می‌کنند تردید نکنید که با تمام وجود از مسئولان و کارگزاران نظام حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به شخصیت وارسته، انقلابی و دلسوز  رئیس جمهور، گفت: امروز قوه قضائیه وظیفه خود می‌داند که با تمام توان به قوه مجریه کمک کند؛ امروز بار سنگینی بر دوش دولت است و همه وظیفه داریم که با تلاش و مساعدت یکدیگر این بار را با هم برداریم.

رئیس قوه قضائیه همچنین تصریح کرد: قوه قضاییه تشریک مساعی با مجلس انقلابی را برای تدوین و وضع قوانین متناسب با اقتضائات روز و قوانین متناسب با خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن و قوانین همراستا با خدمت به مردم، وظیفه و تکلیف خود می‌داند.

رئیس دستگاه قضا همچنین بر نقش و مسئولیت قوه قضائیه در حفظ و ارتقاء امنیت و آرامش مردم و جامعه در نتیجه همکاری و تعامل با دستگاه‌ها و نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی اشاره کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه بیان داشت: باور دارم چنانچه قوه قضائیه از لحاظ عده و عُده و تجهیز نیروی انسانی و اداری و امکاناتی تقویت شود،  دولت و مجلس نیز از این امر منتفع می‌شوند.

وی تصریح کرد: تقویت قوه قضائیه سبب می‌شود این قوه با توان بیشتری در جهت گسترش عدالت و کمک به دولت گام بردارد و دستگاه قضایی با تقویت شدن می‌تواند حمایت بیشتری از ناحیه مردم برای نظام بدست آورد.

رئیس عدلیه در پایان خاطرنشان کرد: قوه قضائیه در نتیجه تقویت شدن می‌تواند با اهتمام و توان بیشتری در راستای نظارت بر حُسن اجرای قوانین مصوب مجلس گام بردارد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.