×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ضرورت فراهم کردن مشوق‌های برای فرزندآوری/نگرانی از سقط جنین

به گزارش تهران۲۴ از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در بیست و چهارمین گردهمایی ائمه جماعات دانشگاه علوم پزشکی مازندران با موضوع ترویج ازدواج آسان و جوانی جمعیت  اظهار کرد: از نگاه دین ازدیاد جمعیت یک فرصت بوده و تهدید نیست و خداوند به‌عنوان نعمت ازدیاد مال و نفرات را مطرح می‌کند.

وی افزود: جمعیت هراسی نداریم، اما کسی که می‌خواهد جمعیت را نقض کند و با نظریه‌ها و سیاست‌های غلط بخواهیم نسل را در مهلکه بیندازیم، تهدید است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه تاخیر در ازدواج و صاحب فرزند شدن به دلیل مشکلات اقتصادی، بهانه درستی نیست، اضافه کرد: شاهد این است که دو استان برخوردار در شاخص‌های جمعیتی در رتبه پایین قرار دارند.

محمدی‌لائینی بیان کرد: آنهایی که تک‌فرزندی و دیر ازدواجی افراد مرفهی هستند پس معتقد هستیم باید اقتصاد را سامان داد و مشکلات بیکاری، مسکن و سایر مسائل پیش روی این پدیده را رفع کرد.

وی با اشاره به اینکه مشکل جمعیت ما عمدتا در این نقطه نیست، مشکل فرهنگ غلطی که شکل گرفته است، تصریح کرد: این فرهنگ تا حدی است که داشتن فرزند بیشتر تبدیل به بی‌کلاسی و تک‌فرزندی تبدیل به باکلاسی شده است که فضاسازی در این زمینه اثرگذار خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه باید فرهنگ غربی حاکم بر این مسأله را تغییر دهیم، خاطرنشان کرد:  الان می‌توانیم تاثیرگذار باشیم تا فرهنگ صحیح دینی خودمان را پیاده کنیم و این فرهنگ باید پشتوانه و رویکرد اجرایی و عملیاتی داشته باشد.

محمدی‌لائینی ادامه داد: انتظار داریم ترویج فرزندآوری به عنوان یک فرهنگ در مراکز بهداشتی و درمانی استان پیاده شود.

وی با اعلام اینکه یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها در بحث استخدام باید تأهل و چند فرزندی به‌عنوان ارزش باشد، اظهار کرد:  موضوع دیگر اینکه سقط جنین باید به‌عنوان معضل دیده شود، آمار بالای سقط جنین نگران‌کننده است که در این زمینه باید فرهنگ‌سازی و از این رویه غلط جلوگیری شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه سقط جنین‌ بیشتر در بخش‌های خصوصی دیده می‌شود، افزود: باید دانشگاه علوم پزشکی بر همه بخش‌های درمانی اشراف داشته و توجه جدی در این زمینه باشد تا سقط جنین تقلیل یابد.

محمدی‌لائینی بیان کرد: موضوع دیگر در این زمینه کاهش تصادفات جاده‌ای است که با ایمن‌سازی جاده‌ها، استانداردسازی خودروها و همچنین توجه افراد جلوی حوادث را گرفت تا مانع از بین رفتن جمعیت آهن‌پاره‌ها باشیم.

وی ادامه داد: درست نیست دو خودروسازی در چهار دهه انحصارا خودرو رد در اختیار خود داشته باشند و مردم هم مجبور باشند خودروها را خریداری کنند و اجازه واردات خودرو را ندهند، اما فاقد کیفیت باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: سیاست خودروسازی باید تغییر کند از انحصار خارج شود و خودروها هم باکیفیت شوند و اجازه واردات خودروهای ارزان‌قیمت باکیفیت هم داده شود.

محمدی لائینی یادآور شد: خودروهای با مصرف بالای بنزین داریم که اگر به مصرف سوخت پایین‌تر بیاوریم که در کاهش  مصرف سوخت اثرگذار بوده و جلوی دود شدن منابع آیندگان را می‌گیریم و همچنین آلودگی‌ها هم کمتر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: مسؤولان باید مشوق‌های لازم را در نظر بگیرند در حوزه درمانی و بهداشتی فضای ارزش برای تاهل، فرزندداری و فرزندآوری فراهم باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: فرهنگ داشتن جمعیت جوان و حفظ امنیت کشور در پرتو فرهنگ نماز رعایت و حمایت شود.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.