×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیا عراق واکسن‌های ایرانی را تأیید نمی‌کند؟

به گزارش تهران۲۴،بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و درمان، با اشاره به تمهیدات وزارت بهداشت در مورد برگزاری مراسم اربعین حسینی، اظهار داشت: چند هفته پیش سفری به کشور عراق داشتم در آنجا دیدارهایی با وزیر بهداشت و همچنین نخست وزیر عراق درباره برگزاری مراسم اربعین انجام دادم.

وی افزود: در این جلسات مقامات عراقی بر نوع واکسن اصرار نداشتند بلکه اصرار آنها بر آن بود که زائران قبل از ورود به عراق حتما واکسینه شده باشند.

وزیر بهداشت گفت: افرادی که امسال قصد سفر به کشور عراق و شرکت در مراسم اربعین را دارند حتماً باید واکسن یادآور را تزریق کنند و همچنین فرقی ندارد چه نوع واکسنی تزریق می شود.

عین‌اللهی تصریح کرد: کشور عراق با واکسن های ایرانی مشکلی ندارد و تنها دغدغه آنها واکسینه شدن زائرین است و همچنین افرادی که قصد زیارت عتبات عالیات را دارند می بایست کارت واکسن خود را به همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین برای شروع سال تحصیلی دانشجویان و دانش آموزان نیز می بایست دز یادآوری واکسن را تزریق کنند؛ زیرا با توجه به تجمعاتی که صورت خواهد گرفت احتمال افزایش بیماری کرونا وجود دارد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه کادر بهداشت و درمان در اولویت تزریق دز یادآور واکسن هستند، بیان داشت: یک ابلاغیه‌ای به تمام بیمارستان ها دانشگاه‌های علوم پزشکی ارسال شده است که هر چه زودتر کادر درمان واکسن یادآور را تزریق کنند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.