×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 17 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
طنین روح‌ بخش دعای عرفه در استان تهران/ زمزمه «الهی العفو» آسمان پایتخت را فرا گرفت

به گزارش تهران۲۴،با فرا رسیدن نهم ذی حجه روز عرفه، مردم مومن و خداجوی استان تهران با حضور گسترده و پرشور خود در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا، مصلی‌ها، بقاع متبرکه و گلزار شهدا دعای پرفیض عرفه را به یاد دعای امام حسین(ع) در صحرای عرفات، قرائت کردند.

عاشقان و دلدادگان در این روز که دعا به استجابت نزدیک‌تر است، با دل‌های مشتاق و چشمان اشک‌بار، حمد و سپاس نعمت‌های فراوان خداوند را به جای آورده و با یادآوری مشکلات و تب‌وتاب‌های زندگی، برای جلب رحمت الهی و طلب آرامش و عافیت، دست های دعا را به آسمان گشودند.

شرکت‌کنندگان در مراسم معنوی روز عرفه که روز نیایش معنوی و مناجات با خالق هستی است، ضمن رازونیاز و زمزمه عارفانه دعای روح بخش عرفه، از پروردگار متعال طلب بخشش وعاقبت بخیری کردند چراکه در این روز درهای رحمت الهی بر روی همه بندگان گشوده است.

مردم ولایتمدار استان تهران، به یاد زمزمه‌های عارفانه و عاشقانه سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و همنوا با امام زمان(عج) دعای عرفه را قرائت کردند و با تضرع و استغاثه به درگاه الهی، فرج حضرت ولی عصر(عج)، سلامتی بیماران و رفع مشکلات و گرفتاری‌ها را از خداوند منان طلب کردند.

در این مراسم سراسر نور و معنویت که با حضور پرشور اقشار مختلف مردم در اماکن مذهبی برگزار شد، مداحان اهل بیت علیهم السلام همراه با قرائت دعای ملکوتی حضرت امام حسین(ع) در روز عرفه به ذکر مناجات و نوحه‌سرایی در باب مناقب و مصائب ائمه و آل الله پرداختند.

مراسم دعای عرفه طی دو سال گذشته تحت تاثیر شیوع کرونا بود و در برخی محافل با رعایت نکات بهداشتی برگزار و در برخی اماکن نیز بدون حضور جمعیت و مجازی برپا شد و امسال با فروکش کردن این بیماری منحوس، قرائت دعای معنوی و پرفیض عرفه با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد.

نوای دلنشین عرفه در کربلای ایران

زائران و عاشقان خاندان نبوت علیهم السلام به شوق ثواب زیارت حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در کربلای معلی، همزمان با روز عرفه در جوار مرقد نورانی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به قرائت دعای روح‌ بخش عرفه پرداخته و با خدای خویش راز و نیاز کردند.

این آیین باشکوه که با حضور پیکر مطهر ۶ شهید گمنام دفاع مقدس در مصلای امام علی(ع) همراه بود، با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط محمدرضا پورزرگری آغاز و با سخنرانی حجت‌الاسلام قاضی عسکر تولیت آستان مقدس ادامه یافت. دعای عرفه با نوای احمد زین‌العابدین‌فرد قرائت و مرثیه‌سرایی حامد رضوانفر پایان بخش این مراسم بود.

همچنین آیین معنوی دعای عرفه، در مساجد، بقاع متبرکه و سایر اماکن مذهبی در تمام بخش‌های شهرستان ری با حضور مردم مومن و ولایتمدار قبله تهران با زمزمه «الهی العفو» به یاد دعای امام حسین(ع) در صحرای عرفات برگزار شد.

زمزمه عاشقانه عرفه در گلزار شهدا

مراسم پرفیض دعای عرفه با حضور پرشور اقشار مختلف مردم و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در مهدیه شهدای بهشت زهرا(س) تهران در قطعه ۲۵ همراه با تجدید میثاق با شهدای حج خونین و منا برگزار شد.

در این مراسم زیارت امام حسین(ع) در روز عرفه توسط حجت‌الاسلام شیخ مجتبی افشاری و دعای پرفیض عرفه توسط حاج جعفر طهماسبی قرائت شد و سپس حاضران با قرائت فاتحه و نثار گل بر سر مزار یادبود شهدای حج خونین و شهدای منا، به این شهدا ادای احترام کردند.

دعای روح بخش عرفه در حرم مطهر امام خمینی(ره)

مراسم پرفیض دعای عرفه با مداحی حاج سید علی محمد سادات رضوی و حاج اسدالله عرب سرخی همزمان با نهم ذی حجه در حرم مطهر امام راحل به همراه پخش زنده از شبکه آموزش برگزار شد.

این مراسم پرفیض و معنوی با حضور اقشار مختلف مردم و علاقه مندان به حضرت روح الله(ره) و دلدادگان به اباعبدالله الحسین(ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

دعای روح‌بخش عرفه در شهرقدس

آیین پرفیض و روح بخش دعای عرفه امام حسین (ع) با حضور پر شور مردم ولایی و شهید پرور شهرقدس همراه با قرائت دعای عرفه و مناجات خوانی توسط حجت الاسلام سید مجتبی خاتمی در مصلی بزرگ عصر امروز برگزار شد.

همچنین اقشار مختلف مردم، خانواده معظم شهدا و ایثارگران در محافل دیگر مانند یادمان شهدای گمنام، آستان مقدس امامزادگان حضرتین(ع)، مساجد و حسینیه‌ها حضور یافته  و به یاد دعای سیدالشهدا(ع) در صحرای عرفات این دعا را زمزمه و از درگاه الهی طلب استغفار کردند.

مراسم پرفیض دعای عرفه در قرچک برگزار شد

مراسم روح بخش و پرفیض دعای عرفه با حضور مردم ولایتمدار و شهیدپرور شهرستان قرچک در  مقبره شهدای گمنام همچنین در همه مساجد و امامزاده‌ها و بقاع متبرکه شهرستان قرچک با حضور پرشور امت خداجو و مومن به ‌ویژه جوانان و نوجوانان برگزار شد و همه مومنان دست خود را به سوی آستان جانان بلند کردند.

در این مراسم نورانی به موازات قرائت دعای پر فیض عرفه، مداحان به مرثیه‌سرایی و ذکر اوصاف اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام پرداختند. حضور پیر و جوان، زن و مرد حال و هوای خاص و پرنشاطی به دعای عرفه در شهرستان قرچک داده بود.

مراسم معنوی و روح بخش دعای عرفه در ورامین برگزار شد

هم‌زمان با نهم ذی‌حجه، مراسم معنوی و پرفیض دعای عرفه با حضور مردم مؤمن و خداجوی در مساجد، مصلی نمازجمعه خیرآباد، ورامین و بخش جوادآباد و حسینیه‌ها ها این شهرستان، امامزاده ها و بقاع متبرکه ورامین برگزار شد.

در این مراسم معنوی مردم مؤمن و خداجوی به خصوص حضور نوجوانان و جوانان به چشم می‌خورد که هر کدام در گوشه ای به راز و نیاز با خدای خویش و قرائت دعای عرفه پرداختند و دست به سوی آسمان بلند کرده و از خدای متعال طلب عفو و مغفرت کرده و برای پایان یافتن انتظار فرج امام زمان(عج) دعا کردند.

همچنین مراسم مشابه دیگری در منطقه خیرآباد، شهرک مدرس، بخش جوادآباد و دیگر نقاط مختلف این شهرستان برگزار شد.

نوای روحبخش عرفه در رباط‌کریم طنین‌انداز شد

نهم ذی‌الحجه روز عرفه مردم خداجوی شهرستان رباط‌کریم در مساجد و محله‌های مختلف دست دعا و مناجات را به سوی خدا بلند کرده و همنوا با سید و سالار شهیدان حسین‌بن علی علیه‌السلام در عرفات، با خدای خویش نجوا کردند. 

مراسم دعای پر فیض عرفه در این شهرستان عصر امروز با حضور حجت‌الاسلام حسن ترابی امام جمعه، سرهنگ علی‌اصغر شهیری فرمانده سپاه و امید احمدی فرماندار و دیگر مسئولین شهرستان رباط‌کریم و جمع کثیری از مردم مومن و متدین در  آستان مقدس امامزاده عمادالدین علیه‌السلام برگزار شد. 

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.