×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رئیس علمای اهل سنت عراق: سرود سلام فرمانده، مایه اتحاد است

به گزارش تهران۲۴، شیخ «خالد الملا» رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق روز دوشنبه از سرود سلام فرمانده که در بسیاری از کشورهای عربی برگزار شده است، استقبال کرد.

الملا در صفحه توئیتر خود نوشت: فقها و عقلای امت [اسلام]، بر سر حقیقت امام مهدی (عج) هیچ اختلاف نظری ندارند؛ پس یک سرود حماسی و درونی که ما را در مذهب با برادرانمان متحد می‌کند، چه ضرری دارد؟».

وی همچنین تأکید کرد که سرود سلام فرمانده، «اخلاق ما را تهذیب می‌کند و همت ما را برای انتظار کسی برمی‌انگیزد که زمین را پس از اینکه از ظلم و ستم، پُر شده است، از عدل و داد پر می‌کند».

رسانه‌های عراقی، شامگاه جمعه، خبر دادند که نسخه عربی و فارسی سرود سلام فرمانده در بغداد اجرا شده است.این سرود با حضور «ابوذر روحی» خواننده ایرانی این اثر در میدان «فرودس» در مرکز بغداد برگزار شده است.

کودکان عراقی با در دست داشتن تصاویر رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس نایب رئیس شهید سازمان الحشد الشعبی عراق به همخوانی این سرود پرداختند.

کودکان لبنانی هم عصر روز جمعه، نسخه لبنانی سرود سلام فرمانده را بیخ گوش صهیونیست‌ها اجرا کردند. نسخه لبنانی این سرود به نام «سلام یا مهدی» در منطقه «عیتا الشعب» در جنوب لبنان اجرا شد.

این سرود پیش از این با حضور هزاران نفر در بخش‌های مختلفی از لبنان از جمله بیروت، بعلبک، زوطر، صور و دیگر نقاط این کشور برگزار شده است. این سرود توسط انجمن پیشاهنگی امام مهدی (عج) به عنوان نسخه لبنانی سرود سلام فرمانده در کشور لبنان تولید شد.

پیش از تولید این سرود، شیخ «نزیه فیاض» رئیس این انجمن پیشاهنگی امام زمان (عج) در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری «العهد» گفته بود: «در راستای همگامی خود با سرود سلام فرمانده و تأثیر عاطفی، فرهنگی و تربیتی این سرود، کار روی این پروژه را آغاز کردیم. این سرود به یک نماد جهانی تبدیل شده است. از طرف دیگر، ما به منظور همراهی با کودکان، جوانان و به طور کلی مردم درصدد ایجاد یک کار هنری هستیم که این اثر را شبیه‌سازی کند و مکمل و منسجم با آن باشد.»

شیخ فیاض درباره مراحل این طرح توضیح داده بود که پس از هم‌فکری و مشورت، زمینه‌سازی‌هایی را انجام دادیم و طرح خود را مشخص کردیم. این طرح یک کار هنری است که سلام فرمانده را شبیه‌سازی می‌کند یعنی در نسخه عربی آن با یک متن ادبی زیبا، سهل‌ و ممتنع و همچنین اثرگذار که با زبان همگان، امام زمان (عج) را خطاب قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.