×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سخنگوی دولت: سال ۱۴۰۰ به رکوردهای تاریخی ترانزیت کالا نزدیک شدیم

به گزارش تهران۲۴، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت صبح امروز سه شنبه ۲۱ تیر در نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر خم، اظهار داشت: در هفته تامین اجتماعی قرار داریم که این هفته را به خانواده تامین اجتماعی تبریک عرض می کنم و در سال گذشته و همچنین هفته اخیر گام هایی رو به پیشرفت اتفاق افتاده است.

وی افزود: از آذر ماه تامین اجتماعی بدون استقراض از بانک مرکزی منابع خود را از اقدامات دیگر تامین کرد و همچنین ۸۸ هزار میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی توسط دولت در سال گذشته تسویه شد و ۹۰ هزار میلیارد تومان هم برای امسال در بودجه دیده شده که بزودی تسویه خواهد شد و انشالله تسویه های اخیر دولت باعث خواهد شد تا تامین اجتماعی به روال گذشته خود باز گردد.

سخنگوی دولت با اشاره به فعال شدن کریدور شمال و جنوب، گفت: این کریدور جایگزین حمل و نقل های ترانزیت دیگر شده است که این کمک می کند کشور ما در حوزه ترانزیت نقش آفرینی کند، زیرا در گذشته شاهد عبور جاده ابریشم از ایران بودیم که امروز درصدد فعال کردن این جاده هستیم البته سایر راه های ترانزیتی دیگر هم به زودی فعال خواهد شد.

بهادری جهرمی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ ما به رکورد های تاریخی ترانزیت کالا نزدیک شدیم و سعی خواهیم کرد در سال ۱۴۰۱ این رکورد شکسته شود.

وی با اشاره به کمبود آب، گفت: امیدوار هستیم با همت جهادی در دولت به ویژه در وزارت نیرو برای حل بحران آب در استان‌های مختلف در نیمه بعدی منتظر خبرهای خوش باشیم. امیدوار هستیم طرح آبرسانی غدیر در این ایام به افتتاح برسد. 

سخنگوی دولت ادامه داد: برای این طرح پیش‌بینی تحقق ۳۰ ماهه شده بود که امیدواریم با اجرایی شدن، کمک حال مردم خوزستان برای حل بخش کوچکی از مشکلات آبی این استان باشد.

بهادری جهرمی با اشاره مجدد شیوع کرونا در کشور، بیان داشت: خواهش من این است که هموطنان به منظور حفظ جان خود و سایر شهروندان، رعایت پروتکل های بهداشتی را در نظر بگیرند و واکسن یادآور را به صورت خاص مورد توجه قرار دهند و اقدام به تزریق کنند. 

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال ابلاغیه قانون حجاب توسط رییس‌جمهور، گفت: قانون گسترش فرهنگ عفاف مصوبه سال ۸۴ است و در همان زمان هم ابلاغ شده. از این رو دولت با دسته بندی مردم  برای ارائه خدمات شهروندی و عمومی مخالف است زیرا همه مردم باید در چارچوب قانون و حقوق شهروندی از خدمات عمومی دولت بهره مند شوند. پس اجرای قانون و پایبندی به آن از سوی همه مردم و مسئولان لازم است.

بهادری جهرمی با اشاره به واردات خودرو، تصریح کرد: اساسا سیاست دولت برای صدور مجوز واردات خودرو مقابله با انحصار آن است و مورد دیگر جبران شکاف بین عرضه و تقاضا است. همچنین استانداردها و ضوابط قانونی مشخصی برای همه سرمایه گذاران در زمینه خودرو پیش بینی شده است. اگر ضوابط تعیین شده که مورد ارزیابی وزارت صمت قرار گیرند رعایت شوند، امکان فعالیت در مسیر واردات خودرو را خواهند داشت.

وی با بیان اینکه اعتیاد آمریکا به تحریم مسری شده است، بیان داشت: این قبیل اقدامات بر اراده جمهوری اسلامی ایران تاثیری نخواهد داشت و ندارد و ایران با جدیت مسیر رفع تحریم ها را پیگیری خواهد کرد. 

سخنگوی دولت با بیان اینکه نتایج اعتراض به یارانه ها در همین مرحله از پرداخت یارانه ها مشخص می شود، تاکید کرد: معرفی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در موعد مقرر به مجلس معرفی خواهد شد که قانون فرصت سه ماهه به دولت داده است. همچنین طرح تشکیل وزارت بازرگانی نیز در انتظار تصمیم مجلس هستیم.

بهادری جهرمی تصریح کرد: در پرونده تخلف نهاده های دامی، هیچگونه اختلاس، رشوه و فسادی صورت نگرفته است. با ورود به موقع وزارت اطلاعات از بروز فساد پیشگیری شد.

وی افزود: سوء جریانات و برخی تخلفات از نظامات اداری که صورت گرفت در مجموعه قوه مجریه رسیدگی و برخورد شد. هیچگونه ارز یا ریالی در اختیار شرکت خصوصی قرار نگرفت. رسانه ها از تکرار عناوین نادرست و تکدر ذهن مردم خودداری کنند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان، بیان داشت: عادلانه کردن پرداخت حقوق بازنشستگان و شاغل بخش‌های عمومی و کارگران جز وعده‌های دولت بوده است و عادلانه کردن حقوق به منظور آن بوده است که افرادی که حقوق کمتری دریافت می‌کنند، افزایش داشته باشد. 

سخنگوی دولت افزود: اجرای سیاست پلکانی معکوس در این زمینه کمک می‌کرد که متأسفانه مجلس با آن موافقت نکرد. وقتی در کشور تورم وجود دارد فشار تورم برای دهک‌های پایین بیشتر از دهک‌های بالای جامعه است و به همین دلیل انتظار می‌رود افزایش حقوق دهک‌های پایین بیش از دهک‌های بالا باشد و غیر آن عادلانه نخواهد بود.

بهادری جهرمی تصریح کرد: تصمیم دولت پیش از این در مورد بازنشستگان گرفته شده است و پس از مکاتبه بازنشستگان، رئیس‌جمهور دستور دادند سازمان تأمین اجتماعی با تدابیر خود پرداخت‌ها را انجام دهند.

وی با اشاره به کالابرگ الکترونیکی، تاکید کرد: قانون گذار در قانون بودجه تکلیف این موضوع را مشخص کرده است، اما تا زمانی که زیرساخت لازم برای تأمین کالابرگ الکترونیک فراهم نشود همین مسیر پرداخت نقدی یارانه ادامه پیدا خواهد کرد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه آئین نامه ساماندهی کولبران به زودی ابلاغ می‌شود، بیان داشت: آئین نامه ساماندهی کوله بران و آئین نامه «ته لنجی» نهایی شده و در حال اصلاحات ویرایشی است. در هر دو حوزه قواعدی به منظور حمایت از کولبران و ملوانان پیش‌بینی شده است که منجر به قاچاق نشود، بلکه منجر به گسترش تجارت بین مرزی شود.

بهادری جهرمی افزود: اقداماتی هم همزمان در این راستا محقق شده که مذاکره برای فعال سازی مجدد بازارچه‌های مرزی از آن جمله است. پیگیری جهت مجاب کردن کشورهای مجاور برای فعال سازی انجام شده است تا کولبران و ملوانان کاملاً قانونی کالاهای قانونی را در مسیر کاملاً قانونی پیش ببرند. حفظ کرامت و امنیت این عزیزان از اولویت‌های دولت است.

وی در رابطه با اجرای حذف یارانه نان، تصریح کرد: خواهش می‌کنم از حذف یارانه استفاده نشود. ما هیچ افزایشی برای قیمت نان و پرداخت از جیب مشتری در حوزه نان نخواهیم داشت و مسیر تخصیص یارانه آرد تغییر خواهد کرد. مسیر آن در حال انجام است و در تمام استان‌ها کارت خوان‌های مخصوص در حال نصب است و اشراف دولت نسبت به مسیر صفر تا صد واردات، تولید و فروش نان صورت گرفته است. 

سخنگوی دولت تاکید کرد: اجرایی نهایی این تغییر مسیر هنوز به دلیل آماده نبودن زیرساخت آغاز نشده است. وزارت اقتصاد مجری این طرح است و سخنگوی اقتصاد دولتی درباره آن اطلاع رسانی خواهد کرد.

بهادری جهرمی با اشاره به یارانه دارو، گفت: در حوزه دارو هم مشابه بحث نان هیچ گونه افزایش قیمتی در پرداخت از جیب اتفاق نخواهد افتاد و در کنار آن توسعه و همگانی شدن بیمه و توسعه داروهای تحت پوشش بیمه را خواهیم داشت و اتباع هم با ثبت نام در یک سامانه در چارچوب بیمه موجود از خدمات بیمه‌ای بهره مند خواهند شد. تدابیری هم برای تسریع و تسهیل نسخه الکترونیک داشتیم.

وی درباره نحوه تنظیم برنامه هفتم توسعه بیان داشت: در تدوین برنامه هفتم، دولت تابع قانون خواهد بود و هر سیاستی پیش‌بینی شود دولت همان مسیر را اجرا خواهد کرد. در مورد اینکه ممکن است تمدید یا استمرار برنامه ششم باشد، درست است که برنامه‌های سابق درست اجرا نشده است اما در اجرای قانون باید علم همگانی صورت گیرد تا شاهد رشد فرهنگی و اقتصادی در کشور باشیم.
سخنگوی دولت با اشاره به بازار بورس، تصریح کرد: وعده اصلی بورسی رئیس‌جمهور ثبات در بازار بورس بود. با پیگیری‌های جدی دولت، بسیاری مکلف شدند سودهای سهام خود را پرداخت کنند و رقم قابل توجهی توزیع شود که در یک سال اخیر صورت گرفته است و طبق آمار از ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ تا کنون رشد ۱۰ درصدی داشتیم.

بهادری جهرمی با اشاره به برخی قطعی برق‌ها، گفت: دولت از زمستان به فکر تابستان بود، یعنی از سال گذشته برنامه ریزی در حوزه مصرف برق صورت گرفت و ۱۰ درصد مصرف برق بیشتر در اختیار برخی کارخانه‌های تولیدی قرار گرفت. در مورد مصرف خانگی هم دولت معتقد بود باید به خودش سخت بگیرد.

سخنگوی دولت همچنین بیان داشت: امسال با تغییر ساعات اداری کارکنان و با ابلاغ آئین نامه شیوه مصرف برق و با همراهی خود مردم و زیرساخت‌های توسعه و تقویت برق با مشکل خاصی روبرو نبودیم و استمرار این مسیر در گرو استمرار همراهی مردم است.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.