×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راهپیمایی خودرویی تهرانی‌ها در روز عید غدیر برگزار می‌شود+عکس و فیلم

به گزارش تهران۲۴، عشق به امام علی (ع) در سال ۱۳۵۰ در جنوب تهران خیابان بوذرجمهری و بازار تهران کوچه امامزاده یحیی (ع)، زمینه‌ساز بنای هیأتی به مکتب علی (ع) شد. هیأتی که از ابتدا مدیریت و مسئولیتش برعهده جوانان بوده است. بعد از گذشت چند سال براساس اعلام اعضای هیأت، مجالس به ساختمان فعلی که به نام «اکبریه» نامگذاری شده است، منتقل می‌شود. نام این مجموعه «اکبریه» نامیده می‌شود زیرا براساس توصیه حجت‌الاسلام مؤمنی، مدیر این هیأت به ساحت حضرت علی اکبر(ع) متوسل می‌شود تا مکانی برای این هیأت فراهم شود و پس از تحقق این ساختمان به نام ایشان نامگذاری شد. البته یکی از ویژگی‌های هیأت مکتب علی توسل به ساحت مقدس حضرت علی اکبر (ع) در هر جلسه این هیأت است. هیأت مکتب علی در طول سال و در تمامی شهادت‌ها و موالید اهل بیت (ع) برنامه برگزار می‌کند اما دوسالی است با شروع دوران کرونا برنامه ویژه‌ای برای عید غدیر رقم زده‌اند.

راه‌اندازی کاروان خودرویی برای جشن عید غدیر در دوران کرونا

امیر شعبانی مسئول هیأت مکتب علی (ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: از دو سال پیش که به دلیل کرونا امکان برگزاری مجالس هیأت نبود، برای عید غدیر تصمیم گرفتیم تا با ماسک، راهپیمایی خودرویی و موتوری از میدان شهدا تا میدان تجریش راه بیندازیم. برای این امر از میدان شهدا به سمت انقلاب و سپس خیابان ولیعصر (عج) رقتیم و در نهایت هم به سمت میدان تجریش و آستان مقدس امامزاده صالح (ع) رفتیم.

وی افزود: در سال دوم برنامه کمی منسجم‌تر شد و تی‌شرت‌های مخصوص زرد رنگی تهیه کردیم و پرچم‌های علی ولی‌الله آبی رنگ تعبیه شد و با استقبال بیشتر مردم به سمت آستان مقدس امامزاده صالح (ع) حرکت کردیم.

برپایی جشن در میدان امام حسین (ع)

شعبانی با اشاره به اینکه امسال برای سومین سال کاروان خودرویی را برپا خواهیم کرد، گفت: امسال ابتدا بناست از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰:۳۰ صبح روز عید غدیر در میدان امام حسین (ع) مراسم جشنی برگزار کنیم. در این مراسم مداحی، سرود و سخنرانی خواهیم داشت. غرفه‌هایی برای پذیرایی، نقاشی کودکان و … هم برپا می‌شود.

مسئول هیأت مکتب علی (ع) گفت: از ساعت ۱۰:۳۰ با اجتماع مردم، کاروان‌ خودرویی و موتوری از میدان امام حسین (ع) راه خواهد افتاد که امسال پرچم ایوان نجف را نیز همراه خواهیم داشت. ماشین‌های نیز گل‌آرایی خواهند شد و دو ماشین نیز برای حمل بلندگو تعبیه شده است.

کاروان شادی عید غدیر در سال گذشته

راهپیمایی خودرویی از میدان امام حسین (ع) تا امامزاده صالح (ع)

وی افزود: خودروهای دیگر نیز ممکن است در مسیر همراه این کاروان شوند. مسیر این کاروان از خیابان انقلاب، سپس خیابان ولیعصر و در نهایت میدان تجریش و امامزاده صالح(ع) خواهد بود. در نهایت در میدان تجریش مقابل آستان مقدس امامزاده صالح (ع) ذکر امیرالمؤمنین (ع) را خواهیم گفت.

شعبانی در پایان خاطرنشان کرد: در پایان نیز از خیابان شریعتی به سمت میدان هفتم‌تیر حرکت می‌کنیم و مجدداً در مسیر برگشت هم مداحی و سرود خواهیم داشت.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.