×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سردار قریشی: «سلام فرمانده» بیعت با واقعه غدیر است/ بازسازی غدیر در ۱۴۵ نقطه

به گزارش تهران۲۴، نشست خبری ستاد مردمی بازسازی واقعه غدیر پیش از ظهر امروز (چهارشنبه ۲۲ تیرماه) با حضور سردار سیدقاسم قریشی، جانشین سازمان بسیج مستضعفین و حسین ظریف منش، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر و اصحاب رسانه در سالن حوزه ریاست سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

در ابتدای این نشست سردار قریشی با اشاره به اهمیت واقعه غدیر در اسلام بیان داشت: عید غدیر عیدی است که از سوی پیامبر اکرم (ص) به عنوان عید اکبر نامیده شدهاست. عیدی که در پرتو مفهوم امامت، عدالت برای بشریت را معنا کرده است. 

بازسازی واقعه غدیر در ۱۴۵ نقطه از کشور

وی با بیان اینکه هنوز پیام اصلی واقعه غدیر آن گونه که باید و شاید مورد توجه قرار گیرد، بدان پرداخته نشده است، افزود: در اهمیت غدیر همین بس که پیامبر (ص) بر انتقال پیام غدیر تا روز رستاخیز تأکید دارند.اکنون با ۲ سال وقفه‌ای که به خاطر شرایط کرونایی وجود داشت، واقعه غدیر در ۱۴۵ نقطه از کشور توسط نیروهای مردمی بازسازی خواهد شد.

رئیس ستاد مردمی بازسازی واقعه غدیر ابراز داشت: همچنین بیش از هزار و ۲۵۰ نمایشگاه با محوریت غدیر، اجرای بیش از سه هزار سرود، اجراهای برنامه‌های رادیویی، تبیین غدیر در فضای مجازی، اطعام میلیونی غدیر از سوی مردم، همچنین تهیه ۲ میلیون پرس غذا از سوی بسیج برای برگزاری اطعام این روز و توزیع بسته‌های معیشتی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای روز عید غدیر است.

بازسازی واقعه غدیر در ۴۰ نقطه در مناطق اهل سنت

وی ادامه داد: با توجه به استقبال برادران اهل سنت در بیش از ۴۰ نقطه در مناطق اهل سنت واقعه غدیر بازسازی خواهد شد. تلاش ما این است که در بزرگداشت عید سعید غدیر همانند تاسوعا، عاشورا، اربعین و نیمه شعبان عمل کنیم.

سردار قریشی با تأکید بر اینکه «غدیر» همانند دیدگاه رهبر انقلاب محور وحدت جهان است، اظهار داشت: اصل ابلاغ پیام غدیر از سوی خدا که از لسان پیامبر خاتم (ص) جاری شده است. ترسیم وحدت آفرین و رهایی بخش ملت مسلمان است. در واقع پیامبر (ص) برای تمام تاریخ بشر «امامت» را محور وحدت معرفی کرده است.

تعبیری جالب از سرودی که امروز جهانی شده است

وی گفت: انسجام جبهه مقاومت و وحدت مستضعفین در برابر مستکبرین از بطن پیام غدیر شکل گرفته است. با توجه به اینکه در سند راهبردی بسیج مطابق بیانیه گام دوم، امامت یکی از محورهای آن است، این نوع نگاه را در بخش های مختلف بسیج پیگیری کردیم و اثرات آن را مشاهده می‌کنیم.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین نمونه عینی انتقال پیام غدیر در عصر کنونی را سرود «سلام فرمانده» دانست و خاطرنشان کرد: سرود «سلام فرمانده» در امتداد غدیر است. همان هدفی که با استقرار حکومت الهی در سراسر کرده خاکی محقق خواهد شد. این سرود تنها سلام به امام زمان (عج) نیست، بلکه سلام و بیعت با واقعه غدیر است.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.