×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شوخی‌ رزمندگان در «موقعیت ننه» شنیدنی شد+لینک

به گزارش تهران۲۴، کتاب گویای «موقعیت ننه» به نویسندگی رمضانعلی کاوسی و به تهیه‌کنندگی ویدا بابالو، صداپیشگی احمد زنده‌دلان در ۱۶۸ دقیقه تهیه و بر روی پایگاه کتاب گویای ایران صدا در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

رمضانعلی کاوسی جانباز قطع نخاع و نویسنده‌ فعال در حوزه‌‌ دفاع مقدس است. وی آثاری همچون «تیغ‌های گل رز»، «پرواز با بال شکسته» «کُفیشه»، «راز نهان»، «سهم من از عاشقی» و «بامداد روز شانزدهم» را در کارنامه‌‌ خود دارد. او در جدیدترین اثر خود به نام «موقعیت ننه» خاطرات رزمندگان اصفهانی را از زاویه دیگری روایت کرده است.

نویسنده‌‌ کتاب «موقعیت ننه» از نحوه‌‌ گردآوری خاطرات موجود در کتاب گفته است: من چون خودم جانباز قطع نخاع از ناحیه‌‌ گردن هستم، با موتور یا با ماشین به این‌طرف و آن‌طرف می‌رفتم. یک رکوردر همراهم بود و زمان‌هایی که به بنیاد شهید یا سپاه در اصفهان می‌رفتم، هنگامی‌که رزمنده‌ای به آنجا می‌آمد، به او می‌گفتم که من می‌خواهم یک کتاب بنویسم، با من همکاری می‌کنید و یکی، دو خاطره‌‌ طنز برای من می‌گویید؟ در نهایت من ۷۲ خاطره از این دوستان جمع‌آوری کردم.

شاید خیلی از مردم فکر می‌کنند ما رزمنده‌ها وقتی‌ که در جبهه بودیم، در آنجا فقط دعا می‌خواندیم، قرآن می‌خواندیم، این‌ها بود، ولی شوخ‌طبعی و گفتن و خندیدن و سربه‌سر هم گذاشتن در واقع جزئی از زندگی ما رزمنده‌ها بود و اگر این‌طور نبود نمی‌توانستیم در برابر آن آتش دشمن مقاومت کنیم. ما مجبور بودیم به هر صورت که شده، به همدیگر روحیه بدهیم و همین مکالمات مثلاً یکی، دو دقیقه‌ای بچه‌ها باعث می‌شد که روحیه پیدا کنند.

انتشارات مرزوبوم که تاکنون در حوزه‌های مختلف اجتماعی و همچنین ترجمه دست به تولید و انتشار کتاب‌هایی در حوزه دفاع مقدس زده است، اینک برای اولین‌بار کتابی را منتشر کرده که دارای درون‌مایه‌ طنز است. کتاب‌های زیادی در قالب طنز، آن‌ هم در حوزه‌‌ دفاع مقدس منتشر شده، ولی کتاب «موقعیت ننه» ویژگی‌های خاصی دارد که از آن جمله واقعی بودن اتفاقات، بیان ساده‌ روایت‌ها و بعضاً با لهجه‌ی شیرین اصفهانی و از همه مهم‌تر، تجربه‌‌ اول نویسنده‌‌ شوخ‌طبع آن است.

کتاب «موقعیت ننه» در سال ۱۴۰۰ از سوی انتشارات مرز و بوم منتشر شده است.

برای دریافت کتاب گویای «موقعیت ننه» اینجا را کلیک کنید.

پیش از این نیز خبرگزاری فارس، بخشی‌هایی از این کتاب را منتشر کرده است. (اینجا)

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.