×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیت‌الله علم‌الهدی: فضای ورزش کشور نیازمند یک تحول فرهنگی است/ افت چشمگیر ورزش خراسان در سال‌های اخیر

به گزارش تهران۲۴ از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان و جمعی از مدال‌آوران و پیشکسوتان ورزش استان با تأکید بر اینکه فضای ورزش کشور نیازمند یک تحول فرهنگی است، اظهار کرد: توسعه ورزش باستانی یکی از مسائلی است که می‌تواند بسیاری از مشکلات فرهنگی موجود در عرصه ورزش را رفع کند چراکه ورزش باستانی صرف‌نظر از سابقه کهنی که در جریان کشور دارد، یک ورزش اعتقادی و ولایی است.

باید استعداد ورزشی جوانان استان شکوفا شود

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی افزود: به خاطر ریشه‌های ولایی ورزش باستانی، می‌توان روح و فرهنگ این ورزش را با کشتی یا سایر ورزش‌ها ادغام کرد اما به هر ترتیب، جهت‌گیری کلی مدیریت فضای ورزش باید به سمتی باشد که از استعداد جوانان در راستای حل مشکلات فرهنگی عرصه ورزش استفاده شود.

وی بابیان اینکه ورزش خراسان در ادوار گذشته از همه جهات در اوج بود و تا حد زیادی به‌عنوان یک نمونه در کشور مطرح می‌شد، بیان کرد:  متأسفانه در سال‌های اخیر دچار افت چشمگیر در تمامی عرصه‌ها شده و این به خاطر عدم مدیریت صحیح فرهنگی و فنی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اذعان به اینکه استعداد جوانان ما در استان خراسان رضوی بسیار زیاد است و چالش موجود در حوزه پشتیبانی است، خاطرنشان کرد: مدیریت ورزشی در استان باید به دنبال پشتوانه‌های اقتصادی مطمئنی باشد که امکانات لازم را برای شکوفایی استعدادهای جوانان ما فراهم کند.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر اولویت قرار دادن تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام یادآور شد: در این حوزه با تکمیل پروژه گود باستانی دانشگاه فردوسی و بهره‌برداری از آن، می‌توان پیوند مؤثری میان فرهنگ پهلوانی با جمعیت جوان استان ایجاد کرد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.