×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شهردار تهران: تنها ۵ تا ۱۰ درصد از پسماندها به آرادکوه منتقل خواهد شد/ اختصاص ۸ پهنه به پردازش زباله در پایتخت

به گزارش تهران۲۴ از ری، علیرضا زاکانی شهردار تهران عصر روز چهارشنبه با حضور در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع)، به زیارت مضجع شریف سیدالکریم و امامزادگان مجاور واجب التعظیمش مشرف شد و سپس بر سر مزار آیات عظام آرمیده در آستان مقدس ازجمله آیت الله خوشوقت، آیت الله ری شهری، آیت الله مهدوی کنی و سایر مراجع و مشاهیر حاضر شد و با قرائت فاتحه، نام و یادشان را گرامی داشت.

شهردار تهران امروز با حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسکر تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و حجت الاسلام سیدعلی شاهچراغی امام جمعه شهرری نیز دیدارهایی جداگانه داشت که در این دیدارها پیرامون موضوعاتی از جمله مولدسازی مناطق اقتصادی ری، حل معضل و گره‌های ساخت‌وساز، ایجاد تسهیلات در مسیر بازسازی مساجد، طرح عمرانی پارکینگ ضلع جنوبی حرم عبدالعظیم حسنی(ع)، تعیین تکلیف نهایی ایوان ری و مسائل بیمارستان فیروزآبادی گفت‌و‌گو و تبادل نظر شد.

زاکانی که با همراهی جعفر شربیانی عضو شورای شهر تهران و رضوی شهردار منطقه ۲۰، امروز در شهرری حضور یافته بود، در ادامه سفر خود به قبله تهران، بر سر مزار شهید وحید زمانی‌نیا حاضر شد و ضمن قرائت فاتحه، به این شهید دهه هفتادی که به همراه حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسیده است، ادای احترام کرد.

شهردار تهران همچنین در فضای معنوی بارگاه منور سیدالکریم در نشستی صمیمی، با جمعی از خبرنگاران درخصوص اهمیت شهر باستانی ری و برنامه‌های شهرداری برای جنوب تهران گفت‌وگو کرد.

زاکانی با بیان اینکه دقت مضاعف نسبت به اهمیت شهرری به دلیل وجود آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و امامزادگان واجب‌التعظیم در این شهر واجب شده است، اظهار کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری وجود این امامزادگان افتخاری است که ری را به قبله تهران تعبیر کرده لذا توجه به ری و این کانون معنوی و اثربخش از تکالیف دستگاه‌ها و نهادها است.

وی با تاکید بر رعایت عدالت در توزیع امکانات گفت: امروز شمال و جنوب تهران از فاصله و بی‌عدالتی رنج می‌برند و توجه ما بر این است که این معادله را تغییر داده و به تمامی نقاط شهر رسیدگی کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: برای رعایت عدالت درخصوص توزیع امکانات، فاصله جبرانی برای نقاطی که طی سال‌های مختلف مورد بی‌عدالتی بودند نیز در دستور کار قرار داد.

زاکانی بیان کرد: از شهردار منطقه ۲۰ همیشه انتظار داریم که در این منطقه از جنوب تهران پروژه‌هایی را تعریف کنند تا نوع نگاه به ری تغییر یابد و توجه به ساختن و ایجاد آبادانی و پیشرفت معنوی و مادی در این شهر برای مردم و شهروندان ملموس و مشهود باشد.

وی با اشاره به سرریز مشکلات تهران به ری بیان کرد: سعی ما بر این است که از سرریز مشکلات تهران به ری بکاهیم لذا در زمینه انتقال ۶۷ درصد پسماند تهران به آرادکوه توجه ما بر این است که با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در آینده تنها ۵ تا ۱۰ درصد از زباله‌ها به آرادکوه منتقل شود.

شهردار تهران تأکید کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پسماند انتقالی از تهران کم خواهد شد و بخش زیادی از آن در داخل تهران و با تمهیدات اندیشیده شده و اختصاص ۸ پهنه به این حوزه مورد پردازش قرار می‌گیرد و تا ۲ سال آینده پرونده نارضایتی مردم ری از انتقال پسماند تهران بسته می‌شود.

زاکانی با تأکید بر بررسی موضوع ارتقای جایگاه شهرداری منطقه ۲۰ خاطرنشان کرد: موضوع اختصاص شهردار ویژه در شهرری بررسی می‌شود و امیدواریم به گوشه‌ای از ویژگی‌های ممتاز ری توجه کرده و بتوانیم در قبال آن انجام مسئولیت و خدمت داشته باشیم.

شهردار تهران همچنین در بارگاه منور آستان حضرت عبدالعظیم(ع) با زائران و افراد حاضر در حرم مطهر دیدارهایی بدون واسطه داشت و پای درد دل و مشکلات مردم نشست و برای رفع آنها قول مساعد داد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.