×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بازگشایی نمادهای ریال-دینار و ریال-درهم در آینده نزدیک

به گزارش تهران۲۴،کامران سلطانی‌زاده در پاسخ به این پرسش که چه میزان از معاملات ارز در بازار متشکل ارزی معامله می‌شود؟ اظهار داشت: آمار حجم معاملات را بانک مرکزی می‌داند، اما از هفته گذشته در سراسر کشور بیش از ۲۰۰ صرافی جدید وارد بازار متشکل ارزی و خرید و فروش به نرخ توافقی در این بازار شده‌اند.

وی با اشاره به بازگشایی نماد جفت‌ارز ریال-روبل، گفت:‌مده متقاضیان بخش خدمات، دانشجویان و ایرانیان ساکن روسیه هستند، ‌متقاضیان می‌توانند ارز موردنیاز خود را به نرخ توافقی از بازار متشکل تهیه کنند.

رئیس کانون صرافان ایران افزود: تعداد نمادهایی که در بازار متشکل ارزی معامله می‌شود رو به افزایش است. امروز نماد معاملاتی ریال – روبل روسیه هم بازگشایی شد. از هفته‌های آینده نماد ریال – لیر ترکیه و ریال – دینار عراق، همچنین ریال – درهم امارات هم معامله خواهد شد.

* معامله دلار با نرخ توافقی از ۳۰۰۰۰ تومان تا‌ ۳۰۷۰۰ تومان

سلطانی‌زاده در مورد نرخ دلار در بازار متشکل ارزی گفت: در حال حاضر ارز مسافری بین ۲۸ هزار و ۸۰۰ تا ۲۹ هزار تومان در بازار متشکل معامله می‌شود. همچنین ارز به نرخ توافقی بین ۳۰ هزار تومان تا ۳۰ هزار و ۷۰۰ تومان درحال معامله است.

* نرخ برابری دلار و یورو به هم نزدیک شده است

رئیس کانون صرافان ایران‌ اظهار داشت: نرخ برابری دلار و یورو به هم نزدیک شده است. البته تأمین یورو کمی سخت‌تر است، در نتیجه قیمت آن نیز از دلار بیشتر است. در حال حاضر یورو مسافرتی بین ۲۹ هزار و ۱۰۰ تا ۲۹ هزار و ۲۰۰ تومان معامله می‌شود.

وی گفت: دلار در بازار غیر رسمی هم بین ۳۱ هزار و ۵۰۰ تا ۳۱ هزار و ۷۰۰ تومان معامله می‌شود.

سلطانی‌زاده این را هم گفت: با توجه به اینکه حجم معاملات در بازار متشکل ارزی و به نرخ توافقی در حال افزایش است، دلار بازار آزاد از کانال ۳۲ هزار تومان به ۳۱ هزار تومان وارد شده و مبادلات صرافی‌ها از بازار آزاد به سمت بازار متشکل سوق داده می‌شود.

سلطانی‌زاده همچنین ادامه داد: در شرایط تحریمی، صرافی‌های کشور نقش مهمی در انتقال ارز به کشور و رونق صادرات و واردات داشتند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.