×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
در نهایت مردم بالاترین داور هستند/حنجره طلایی لرستان قهرمان «عصر جدید» شد!+فیلم

تهران۲۴ ـ علیرضا سپهوند: تاریخ نشان داده و اثبات کرده که همواره مردم بهترین داور هستند. زمانیکه تفکر جمعی به سمتی سوق داده می‌شود،  یعنی یک پدیده یا رویدادی، نظر توده را به خود جلب کرده است. این جلب توجه که در طی زمان به تحلیل ذهنی میلیون‌ها نفر ـ ساعت منتهی می‌شود، یعنی این حجم از تحلیل در این حجم از کثرت بر روی یک موضوع یا سوژه واحد متمرکز و نتیجه‌گیری می‌کند. ازاینرو رای و نظر مردم همواره دقیق‌ترین و نزدیک‌ترین نظر در خصوص یک رویداد یا پدیده بوده است. البته که در این فرآیند خاص طولابی و «عصر جدید» عناصری همچون داورها و کارشناسان و مجری از یک سو و محرک‌‌هایی همچون موسیقی و خوانش صحیح و شرایط سنی و حتی جغرافیایی از سوی دیگر به عنوان مواد اصلی تشکیل دهنده برای همان تحلیل ذهن جمعی، مهمترین‌ فاکتورهای خروجی و رای نهایی مردم را تشکیل می‌دهند. به همین دلیل همواره در نهایت مردم در اینچنین مواردی بهترین تصمیم و قضاوت را ارائه می‌دهند. 

بالاخره فینال رقابت‌های «عصر جدید» هم به پایان خود رسید و «علی نظری طولابی» نوجوان خوش قریحه کوهدشتی با صدا و قدرت و تکنیک مثال زدنی‌اش همانطور که مردم از ماهها قبل به ویژگی‌های متفاوتش پی برده بودند، در نهایت قهرمان دور سوم مسابقه استعدادیابی تلویزیونی «عصر جدید» شد. با پایان رای‌گیری مردمی فینال عصر جدید علی طولابی پدیده خوانندگی این دوره توانست با کسب بیش از ۵ میلیون و ۵۶۳ هزار رای قهرمان این دوره از مسابقات شود. گروه «پهلوانک های ایران زمین» با کسب بیش از ۴ میلیون رای در جایگاه دوم قرار گرفتند و پیمان ابراهیمی از اصفهان با بیش از ۳ میلیون رای سوم شد.

از زمانی که اولین برنامه و اجرای علی طولابی در برنامه «عص جدید» به صحنه رفت و از تلویزیون پخش شد، فیلم اجرایش در فضای مجازی به شکلی گسترده پخش و بعد از آن دیگر ویدیوهایش هم در دنیای مجازی به سرعت وایرال می‌شد. طولابی بخصوص در اجرای بخش فینال با حسن انتخاب اثری فوق‌العاده سنگین و تکنیکی از همایون شجریان، توانایی خود در آواز و موسیقی ایرانی و اجرای تحریرهای دشوار را به رخ داوران و مردم کشید.

تجربه بخصوص در زمینه موسیقی نشان داده که هرزمان به سرعت یک خواننده روی زبان‌ها می‌افتد و ویدیوهایش توسط مردم و سایت‌ها دست به دست می‌شوند، از دو حال خارج نیست. یعنی اینکه این خواننده آمده که برای سال‌های سال بماند یال اینکه آمده تا زود هم برود. ولی مساله این دو رویه چیست؟

یک دسته از خوانندگان هستند که به واسطه و حمایت برخی سایت‌ها و تهیه کنندگان و مافیاهای موسیقی به مارکت موسیقی عرضه می‌شوند. اکثر این دسته از خوانندگان، چون کمتر با اتکاء بر استعداد هنری خود و بیشتر با تکیه بر مافیا و حمایت یک سرمایه‌گذار آمده تا به زور هم که شده بر مارکت موسیقی تحمیل شود، اما اینجا چون در نهایت تعیین کننده اول و آخر، مردم هستند، آ« خواننده اگر در خود استعدادی شگفت‌انگیز نداشته باشد، هرچند هم که از سوی مافیای موسیقی رویش سرمایه‌گذاری شود باز هم دوام نخواهد آورد و خیلی زود از مارکت موسیقی پس زده خواهد شد. امکان ندارد خواننده‌ای بیاید و در موسیقی بماند و حداقل یک ویژگی یا توانایی خاص نداشته باشد.

دسته دوم هم که کاملا معلوم است، آن خوانندگانی هستند که تنها با پشتوانه توانایی و مهارت‌های خود توانسته‌اند بالا بیایند که البته در مراحل بعدی موفقیت‌شان با حمایت برنامه‌هایی چون «عصر جدید» یا حمایت سازمان‌ها و نهادهای مرتبط، روند موفقیت‌شان تداوم می‌یابد. این دسته چون با استعداد و توانایی‌های لازم به مارکت موسیقی آمده‌اند، حتما می‌مانند چون مردم آن‌ها را می‌پسندند و این یعنی تمام ماجرا.

و این یعنی تمام هرآنچه که هنرمند به آن می‌رسد که از محبوبیت و شهرت و ثروت و هرآنچه که قابل تصور باشد را از مردم می‌گیرد و اینجاست که خواننده یا هر هنرمند و سلبریتی باید این مهم را مدام بر خود یادآوری کند که من هرچه دارم از این مردم است و مدام باید خود را خدمتگذار این مردم بدانم. درصورتیکه متاسفانه بسیاری از همین سلبریتی‌ها به محض اینکه اعتبار و ثروت و شهرتشان را از همین مردم می‌گیرند، به فاصله کوتاهی همه چیز را فراموش کرده و به همین مردم پشت می‌کنند. البته بالاخره هر هنرمندی با مردم نباشد خیلی زود نتیجه پشت کردن به بزرگترین حامی خود را با تمام وجود لمس، احساس و درک خواهد کرد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.