×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اهالی پایتخت گل و گیاه کشور از رئیس جمهور چه می‌خواهند؟

به گزارش تهران۲۴،حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در اراک اظهار کرد: به نیابت از مردم شهرستان‌های دلیجان و محلات سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان مرکزی را خیر مقدم گفته و امیدوارم این سفر، منشا تغییرات معنادار درحوزه اقتصاد استان باشد.

وی تصریح کرد:  رئیس جمهور دیداری چهره به چهره با مردم خواهند داشت که این دیدار یک امتیاز است، اما علاوه بر آن انتظار می‌رود دولت در این فرصت به مشکلات و مطالبات مردم رسیدگی کند.

 بهره‌مندی از آب سد ۱۵ خرداد

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس با اشاره به انتظارات مردم از دولت در این سفر گفت: یکی از خواسته‌های به حق مردم بهره‌مندی از آب  سد ۱۵ خرداد است، چرا که این آب از سرشاخه‌های دز و حق‌آبه استان تامین می‌شود اما نه مدیریت آن دست استان است و نه حق استفاده از این آب، که مردم انتظار دارند در این سفر دولت یک بار برای همیشه در خصوص این سد تصمیم‌گیری کند.

جاده سلفچگان به دلیجان کشش لازم را ندارد

سلیمی با بیان اینکه جاده سلفچگان به دلیجان با وجود چهار خطه بودن، اما کشش لازم را ندارد، اظهار کرد: به دلیل عدم کشش جاده با توجه به حجم بالای تردد،  توسعه جاده و عریض کردن آن می‌تواند از بروز تصادفات ناگوار در آینده بکاهد که باید این آینده نگری صورت گیرد که سفر دولت فرصت خوبی برای تصمیم‌گیری در این خصوص و تخصیص اعتبارات مورد نیاز است.

وی ادامه داد: در حال حاضر آبرسانی به روستاهای منطقه با مشکلات جدی مواجه و قنوات روستایی خشک شده‌ است که نگاه ویژه دولت را می‌طلبد.

دلیجان و محلات در حوزه زیرساخت‌های ورزشی عقب افتاده هستند

نماینده مردم دلیجان، محلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه فاز دوم دهکده گل محلات، رفع چالش‌های جدی حوزه بهداشت و درمان، تجهیز بیمارستان محلات، توجه ویژه به وضعیت دانشگاه‌های دلیجان و محلات از دیگر مسائلی است که باید در مورد آن چاره‌اندیشی شود، بیان کرد: شهرستان دلیجان و محلات در حوزه زیرساخت‌های ورزشی به شدت عقب افتاده هستند که لازمه این جبران این عقب‌ماندگی نگاه معنادار دولت به چالش‌های این بخش است.

مسیر سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران صنعتی تسهیل شود

سلیمی گفت: در حوزه صنعت باید روند اخذ تسهیلات و تامین سرمایه‌ در گردش واحدهای صنعتی باید آسان و مسیر سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران صنعتی تسهیل شود، چرا که امروز سرمایه‌گذار بخش صنعتی تحت فشار است.

مردم دلیجان و محلات تنها خاک معادن را می‌خورند 

وی با بیان اینکه در حوزه معدن، مردم دلیجان و محلات خاک معادن را می‌خورند، اما بهره آن نصیب دیگران می‌شوند، بیان کرد: باید سازو کاری اتخاذ شود تا همه مردم از مواهب معادن بهره‌مند شوند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی احیای باغات، اصلاح و بازسازی راه‌های روستایی را از دیگر مطالبات مردم دانست و تصریح کرد: در حوزه مسکن ملی این دو شهرستان با برنامه‌ریزی‌ها فاصله جدی دارند، قیمت مسکن در دلیجان و محلات بیداد می‌کند، اما از اجرای طرح اقدام ملی مسکن خبری نیست.

تعیین تکلیف پژوهشکده گل و شهرک ماهیان زینتی محلات  

سلیمی گفت: وضعیت پژوهشکده گل و شهرک ماهیان زینتی محلات با وجود گذشت سال‌ها هنوز بلاتکلیف است، کشت گلخانه‌ای در دلیجان متوقف شده که باید برای این بخش‌ها نیز تصمیم‌گیری شود.

جاده نراق به مشهد اردهال و جاده زیرآب محلات  قتلگاه مسافران

وی با بیان اینکه جاده نراق به مشهد اردهال و جاده زیرآب محلات به قتلگاه مسافران تبدیل شده است، ادامه داد: رسیدگی به وضعیت این جاده‌ها با توجه به حجم بالای تصادفات جاده‌ای از خواسته‌های به حق مردم از دولت است.

 تعیین تکلیف ایستگاه قطار سریع‌السیر دلیجان

عضو هیات رئیسه مجلس وضعیت نامطلوب اینترنت در روستاها، تعیین تکلیف ایستگاه قطار سریع‌السیر دلیجان، تعیین تکلیف مجتمع فرهنگی و هنری دلیجان، تخصیص اعتبار به منظور تکمیل کمربندی شرقی دلیجان، تعیین تکلیف دام شهر نراق، رفع مشکل محیط زیستی توسعه قطب صنعتی نیمور و… را از دیگر انتظارات مردم از رئیس جمهور برشمرد.

سلیمی گفت: از شخص استاندار و مسوولان دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم پیگیری این مطالبات و خواسته‌ها را با جدیت دنبال کرده و برای اجرایی شدن آن کوتاهی نکنند.

مسوولان تنها به فکر یک شهر نباشند 

وی تاکید کرد: نمایندگان در جلسات تصمیم‌گیری حضور نداشتند، اما خواسته ما از مسوولان این است که تنها به فکر یک شهر نباشند، این سفر، سفری به استان است و مسوولان باید در بیان خواسته‌ها استانی فکر کرده و مطالبات را پیگیری کنند.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع انتصابات گفت: به نظر می‌رسد برخی از انتصابات در استان از بین افراد کارآمد، دلسوز و انقلابی صورت نگرفته و این مدیران نمی‌توانند بار سنگین را تحمل کنند، مدیران منصوب شده باید همسو با دولت بوده و روحیه انقلابی‌گری و کار جهادی داشته باشند تا بتواند اهداف دولت را در استان پیاده کنند.

به گزارش فارس پنج شنبه و جمعه هفته جاری استان مرکزی میزبان رئیس جمهور و هیات دولت است.

انتهای پیام/ 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.