×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برلین: عکس مشترک رئیسی، پوتین و اردوغان یک چالش است

به گزارش تهران۲۴، «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان روز (شنبه) در واکنش به عکس مشترک آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی»، «ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان» رؤسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه پس از نشست تهران، گفت که این عکس نمایانگر یک چالش است زیرا ترکیه عضو ناتو است.

رسانه‌های روسیه گزارش کردند، وزیر امور خارجه آلمان در این خصوص گفت: «این حقیقت که رئیس‌جمهور ترکیه در این عکس است، تقریباً‌ چالش ایجاد می‌کند».

وی در مصاحبه با روزنامه آلمانی بیلد گفت که ترکیه در جنگ اوکراین به کی‌یف علیه روسیه کمک می‌کند و «به همین دلیل این عکس برای من غیرقابل درک است به ویژه از نقطه نظر ناتو که ترکیه یکی از اعضای آن محسوب می‌شود».

شامگاه سه شنبه ۲۸ تیر رؤسای جمهور سه کشور ایران، روسیه و ترکیه با یکدیگر نشست سه‌جانبه‌ای را در تهران برگزار کردند و در پایان اجلاس آستانه در تهران، بیانیه مشترکی صادر کردند.

در بخش‌‌هایی از این بیانیه بر مواردی از این قبیل تصریح شد که روسای جمهور سه کشور، «شرایط شمال سوریه را بررسی و تأکید کردند که دستیابی به امنیت و ثبات در منطقه تنها در سایه حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور ممکن است».

خبرگزاری فرانسه نیز با اشاره به نشست مهم تهران نوشت، این سه کشور در این نشست دیدگاههای خود را درباره سوریه هماهنگ کردند تا از تنش بیشتر در منطقه جلوگیری کنند.

نشست سه جانبه رئیسی، اردوغان و پوتین برای بسیاری از کشورهای غربی که تلاش می‌کنند فشارها به جمهوری اسلامی و روسیه را تشدید بخشند، بسیاری امری عجیب بود که باید از آن جلوگیری می‌شد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.