×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
عراق، واکسن‌های ایرانی کرونا را برای اربعین هم پذیرفت/ زائران باید دُز یادآور بزنند

‌به گزارش تهران۲۴، در آستانه ماه عزاداری امام حسین علیه‌السلام، نگرانی درباره حضور در پیاده‌روی اربعین بیشتر شده است و جمعی از عاشقان حسینی در تکاپوی برنامه‌ریزی برای تشرف به حرم ارباب در ایام اربعین هستند. برخی هم با توجه به الزام تزریق واکسن کرونا برای سفرهای خارجی، خواستار اعلام واکسن‌های مورد تأیید برای سفر اربعین امسال شده‌اند؛ تا جایی که مخاطبان سامانه فارس من هم چنین مطالبه‌ای داشتند. (اینجا بخوانید)

الزام ثبت‌نام در سامانه سماح و تزریق دُز یادآور واکسن کرونا برای زائران اربعین ۱۴۰۱

ستاد مرکزی اربعین، ثبت‌نام در سامانه سماح و تزریق دُز یادآور واکسن کرونا را برای زیارت اربعین الزامی عنوان کرده است و همه متقاضیان باید به این امر توجه داشته باشند. البته یکی از موضوعاتی که در روزهای اخیر موجب نگرانی زائران شده است، تزریق واکسن کرونا یا نوع این واکسن است. چرا که برخی در فضای مجازی مدعی شدند که طرف عراقی اعلام کرده که واکسن‌های ایرانی را تأیید نمی‌کند و افراد باید برخی از واکسن‌های خارجی را تزریق کنند.

عراق محدودیتی در نوع واکسن برای اربعین اعلام نکرده است

اما ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد که برای زیارت اربعین نوع واکسن مطرح نیست و  طرف عراقی هم محدودیتی در این رابطه اعلام نکرده است؛ تاجایی که سیدمجید میراحمدی، دبیر ستاد مرکزی اربعین می‌گوید: امسال با توافق صورت گرفته با ستاد کرونا، تزریق دُز یادآور واکسن کرونا را مدنظر قرار داده‌ایم و اینکه افراد چند دُز واکسن و از چه نوع واکسنی تزریق کرده‌اند، ملاک پذیرش برای سفر اربعین نیست.

‌وی با بیان اینکه همه زائران اربعین باید در سال جاری واکسن کرونا تزریق کرده باشند، می‌افزاید: الزام تزریق دُز یادآور به معنای این است که همه متقاضیان سفر اربعین باید در ۶ ماه اخیر واکسن کرونا زده باشند و اگر تا زمان اعزام بیش از ۶ ماه از تزریق آخرین دُز واکسن آن‌ها گذشته باشد، باید یک دُز واکسن بزنند تا سطح ایمنی مناسبی در برابر کرونا داشته باشند. 

البته تزریق دُز یادآور واکسن کرونا موضوعی است که از سوی ایران مطرح و اجرایی شده و طرف عراقی همچنان به تزریق ۲ دُز واکسن کرونا اکتفا کرده است و زائران عتبات اکنون هم می‌توانند با داشتن کارت واکسیناسیون و بدون آزمایش Pcr به عراق سفر کنند.‌‌

عراق واکسن‌های ایرانی را برای اربعین تأیید کرده است

‌با این وجود، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت کشورمان با اشاره به سفر اخیر به عراق و مطرح شدن برنامه‌های اربعین، گفته است که طرف عراقی هیچ محدودیتی درباره واکسن‌های ایرانی ندارد و انواع مختلف واکسن‌ها مورد تایید عراقی‌هاست.

‌وی همچنین از متقاضیان زیارت اربعین خواست تا واکسیناسیون خود را تکمیل کنند و اگر ۶ ماه از آخرین تزریق واکسن‌شان گذشته است، بدون درنظر گرفتن اینکه چند دُز واکسن تاکنون زده‌اند، ‌دُز یادآور را بزنند.

در حالی که عراق واکسن‌های ایرانی را تأیید کرده و‌ ‌محدودیتی در نوع واکسن ندارد، طرف سعودی برای حج امسال واکسن‌های ایرانی را مورد پذیرش قرار نداد و اعلام کرد که همه زائران خانه خدا باید واکسن‌های مورد تأیید عربستان را تزریق کنند.

‌‌بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت،‌ ‌تا کنون ۶۴ میلیون و ۷۵۳ هزار و ۳۴۹ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۱۱۸ هزار و ۲۹۶ نفر دُز دوم و ۲۹ میلیون و ۸۹۰ هزار و ۲۶۷ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۲ میلیون و ۷۶۱ هزار و ۹۱۲ دُز رسیده است‌‌.

‌به گزارش فارس، ‌امسال مرزهای زمینی و هوایی به روی زائران اربعین بدون محدودیت باز است و عاشقان حسینی می‌توانند نه تنها از طریق هوایی، بلکه از مرزهای شلمچه، مهران، چذابه و خسروی به عراق سفر کنند. البته امسال مرز تمرچین هم برای تردد زائران اربعین پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.