×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیت‌‌الله نوری همدانی: دشمن با فتنه‌های مختلف به دنبال تخریب عقاید جوانان است

به گزارش تهران۲۴ از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی چهارشنبه شب در دیدار مبلغان نخبه حوزه‌علمیه قم طی سخنانی بیان کرد: تربیت خطیب کار بسیار مهم و بزرگی است و نباید این امر حساس، کوچک شمرده شود، در تاریخ اسلام فقیهان بزرگ بسیاری سراغ داریم، اما خطبای مشهور فراوان نیستند.

وی ادامه داد: برای اینکه یک فقیه به درجه خطیب برسد باید شرایط و موضوعات بسیاری را تجربه کند، مهم‌ترین کاری که در این راستا باید انجام داد دست پیدا کردن به مفاهیم عمیق قرآن هست. مباحث قرآن بسیار عمیق و پرمحتوا است و نمی‌شود که یک خطیب نسبت به کتاب قرآن آگاهی کمی داشته باشد.

مرجع تقلید شیعیان افزود: اقدام بعدی که یک خطیب باید انجام دهد این است که بعد از قرآن به سراغ درک معنا و مفهوم کتاب نهج البلاغه رود، این کتاب نعمت بزرگی برای ما شیعیان است که باید از تمام ظرفیت‌های آن استفاده کنیم، با قاطعیت می‌گویم که بعد از قرآن نهج البلاغه تنها کتابی است که در سطح بالایی قرار دارد.

وی در ادامه عنوان کرد: انتقال پیام دین به مردم و گسترش آموزه‌های دینی در جامعه، رسالت بسیار سنگینی است که بر اساس آیات و روایات بر عهده روحانیون و مبلغان قرار داده شده است، مبلغان دینی باید به دنبال احیای امر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باشند و این اصلا کار کوچکی نیست و باید به آن توجه کنند.

نوری همدانی اظهار کرد: یکی از کار‌هایی که دشمن در راستای رسیدن به اهداف خود انجام می‌دهد حق نشان دادن باطل است، نوعی دشمن به یک فتنه رنگ و لعاب می‌دهد تا از این طریق عقاید جوانان ما را مورد هدف قرار دهد.

این مرجع تقلید گفت: انجام و پیشرفت فتنه یکی از اتفاقاتی است که در آخر‌الزمان رخ می‌دهد، در روایات آمده است که پیامبر  اکبرم(ص) نسبت به فتنه دشمن آگاه بوده و معتقد بوده است که دشمنان اسلام از راه فتنه میان مسلمانان تفرقه و دو دستگی ایجاد می‌کنند تا به اهداف شوم خود برسند، به همین خاطر نبی خدا (ص) مسلمانان را بارها در روایات مختلف آگاه و توصیه‌هایی کرده است.

وی در پایان تاکید کرد: مبلغان دینی در فهوای کلام تواضع داشته باشند و برای اینکه جملاتشان تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد از کلمات و جملات قصار امام علی(ع) استفاده و برای پاسخگویی به شبهات دینی در جامعه بسیار تلاش کنند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.