×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بدون FATF و تمکین به غرب اقدامات بزرگی انجام دادیم/ درآمد نفتی کشور ۶ برابر شده است

به گزارش تهران۲۴ از همدان، سیدمحمد حسینی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار و بزرگداشت عملیات مرصاد اظهار کرد: خوشبختانه با دولت سیزدهم، ریل مدیریت در کشور تغییر کرده و اقدامات بزرگی در کشور به مرور در حال اجراست.

وی یادی از رزمندگان عملیات مرصاد کرد و با بیان اینکه اگر پایداری و پایمردی شهدا نبود دشمنان شهرها را درمی‌نوردیدند و به اهداف خود می رسیدند گفت: خوشبختانه خداوند متعال با رشادت جوانمردان ایران، دشمن را سر جای خود نشاند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه اصحاب رسانه در جنگ روایت‌ها رسالت بسیار مهمی برای روشنگری بر عهده دارند گفت: رهیافت خبر روشنایی و دانایی است.

وی با اشاره به اینکه امروز در جنگ نرم و رسانه‌ای هستیم و خبرنگاران پیشگامان مقابله با این جنگ هستند گفت: از ابتدای انقلاب، جنگ رسانه‌ای وجود داشته و دشمنان درصدد بودند روحیه مردم را تضعیف کنند اما مردم ما بصیر و هوشیار هستند.

حسینی با بیان اینکه خبرنگار رزمنده‌ای است که سلاحش قلم است عنوان کرد: شهید آوینی و مرحوم نادر طالب‌نژاد افراد رسانه‌ای تاثیرگذار بودند که اطلاع‌رسانی و روحیه دادن را مورد توجه قرار می‌دادند.

عده‌ای مدعی بودند زبان دنیا را می‌فهمند اما چنین نشد

وی با اشاره به اینکه طی یک سال اخیر که دولت سیزدهم پای کار آمده، شبکه‌های فارسی‌زبان تلاش‌ زیادی برای ناامید کردن مردم به کار بستند و گاهی شاید در کشور افرادی هم با آنها همنوایی کرده و می‌کنند افزود: در اهمیت انتقاد سازنده شکی نبوده و نیست اما در کنار ضعف‌ها باید نقاط قوت را هم گفت و مورد توجه قرار داد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه عده‌ای مدعی بودند زبان دنیا را می‌فهمند و می‌توانند مشکلات را حل کنند اما چنین نشد گفت: در مورد واکسن می‌گفتند به ما واکسن نمی‌دهند و آمار مرگ و میر بالا می‌رفت، اما دیدیم که این دولت توانست کرونا را کنترل کند.

وی گفت: طبق گزارش اخیر نیز درآمد نفتی کشور نزدیک ۶ برابر شده است و این در حالی است که نه FATF را پذیرفتیم و نه به غرب تمکین کردیم بلکه با کشورهای همسایه توانستیم کار را پیش ببریم.

حسینی به تمایل روسیه برای سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد دلاری در کشور اشاره کرد و یادآور شد: تحول اساسی در کشور ایجاد شده در حالی که بایدن به منطقه آمده بود تا ناتوی عربی علیه ایران ایجاد کند و یا سوخت زمستان برای کشورهای غربی تامین کند اما به گفته رسانه‌های غربی دستاورد او در این سفر فقط ابتلا به کرونا بود و بس.

وی با بیان اینکه خوشبختانه اقدامات مهم و بزرگی در کشور در حال اجراست عنوان کرد: در دولت گذشته بسیاری از پروژه‌ها حتی با پیشرفت بالای ۹۰ درصد تعطیل شده بود اما امروز فعالیت‌های خوبی انجام می‌شود و تحرک مناسبی را شاهد هستیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه افزایش تولید، ایجاد فرصت‌های شغلی و اصلاحات اساسی در ساختار اساسی کشور نظیر مردمی شدن یارانه‌ها ضروری است و باید آن را انجام داد گفت: باید در کنار کاستی و ضعف‌ها و ارائه راهکار نقاط قوت هم گفته شود تا یاس و ناامیدی ایجاد نشود، ضمن اینکه نباید بگذاریم از انقلاب هویت‌زدایی کنند.

وی با بیان اینکه توجه به این موارد و تبیین آنها کار رسانه‌هاست اظهار کرد: اگر ما در این زمینه کار نکنیم بیگانگان ورود می‌کنند و واقعیات را به نفع خود تحریف می‌کنند و واقعیت تاریخی را وارونه نشان می‌دهند.

سازمان نظام روزنامه‌نگاری در حال نهایی است

حسینی با اشاره به اینکه باید سطح سواد رسانه‌ای ارتقا یابد و این مسائل به درستی تحلیل شود گفت: مراقب باشیم عده‌ای سوء استفاده می‌کنند و می‌خواهند افکار مردم را تحت تاثیر قرار داده و به نفع خود کارها را پیش ببرند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه سازمان نظام روزنامه‌نگاری در حال نهایی است تا به عنوان لایحه به مجلس ارائه شود گفت: این سازمان مسائل و مشکلات خبرنگاران را رصد و حامی این قشر خواهد بود که امیدوارم زودتر به نتیجه برسد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز ضمن گرامیداشت هفته خبرنگار و سالروز عملیات مرصاد اظهار کرد: در تاریخ انقلاب اسلامی دو اتفاق بزرگ در همدان ماندگار شد یکی مقابله با ارتش شاهنشاهی برای سرکوب مردم تهران و دیگری مواجهه بهنگام با نیروهای منافقین در عملیات مرصاد.

سردار مظاهر مجیدی گفت: با ایجاد سد توسط نیروهای همدان در تنگه مرصاد، عملیات گسترده‌ای علیه منافقان ایجاد شد و با حضور سایر رزمندگان توطئه دشمنان ناکام ماند‌.

وی در ادامه گریزی به اهمیت رسانه و کار خبرنگاری زد و عنوان کرد: در تاریخ اگر خبرنگاران قلم بزنند، آن واقعه ماندگار خواهد بود و این افراد در بزنگاه‌های حساس انقلاب اسلامی به عنوان موذن انقلاب موثر هستند و اثرگذار.

رئیس بسیج رسانه استان همدان نیز توجه به جهاد تبیین را مهم دانست و اظهار کرد: در جنگ رسانه‌ای و جنگ روایت‌های امروز قطعا جهاد تبیین فریضه واجب و قطعی است.

ناصر قوامی شناخت موقعیت‌ها را بسیار مهم دانست و یادآور شد: ارزش خبرنگاران در انقلاب اسلامی بسیار بالاست و باید رسیدن به اهداف والای اسلام تلاش کنند.

گفتنی است در این مراسم نشان کنگره گرامیداشت ۸ هزار شهید استان همدان  و اولین رویداد رسانه‌ای ۸ هزار شهید استان همدان رونمایی شد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.