×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بدحجابی آقایان و بانوان جرم تلقی شود

به گزارش تهران۲۴، «بدحجابی آقایان و بانوان در اماکن عمومی جرم تلقی شود» عنوان پویشی است که در گلایه به وضعیت بدحجابی در اماکن عمومی و خصوصی در سامانه فارس من ثبت شده و تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر از این پویش حمایت کرده اند.

مخاطبان فارس من در متن این پویش آورده‌اند:« بدحجابی آقایان و بانوان در تمامی اماکن دولتی و عمومی و حتی شرکت های خصوصی جرم تلقی شود و توسط گشت‌های نامحسوس مورد رصد قرار گیرد و آمران معروف و ناهیان از منکر به استخدام پلیس امنیت اخلاقی و اجتماعی در بیایند».

پیگیری این موضوع از فرماندهان انتظامی حاکی از این است که  پلیس با اجرای طرح‌های مختلف همچون گشت امنیت اخلاقی و طرح ناظر برخورد با بدحجابی و کشف حجاب را در دستور کار دارد.  

* برخورد با بدحجابی در دستور کار/ تذکر، تعهد و ارشاد در انتظار هنجارشکنان

سردار مهدی حاجیان معاون فرهنگی_ اجتماعی فرماندهی کل انتظامی و سخنگوی پلیس در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی فارس به تشکیل قرارگاه فرهنگی_ اجتماعی انتظامی از اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و اظهار داشت: در این قرارگاه، طرح‌هایی را فقط برای افرادی که ناهنجاری‌های اجتماعی دارند به مرحله اجرا می‌گذاریم.

 سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور تصریح کرد: این طرح شامل افرادی همچون کسانی که کشف حجاب می‌کنند شده که در این راستا از ابزارهایی برای کنترل و تذکر به این افراد استفاده می‌شود.

سردار حاجیان در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص چگونگی برخورد با بدحجابان گفت: در مواجهه با این افراد، مراحل مختلفی وجود دارد اگرچه پلیس سعی می کند بیشتر به این دسته از افراد تذکر بدهد اما بعد از تذکر، تعهد اخذ شده و در مرحله بعدی ارشاد انجام می‌شود.‌

* پلیس در مواجهه با کشف حجاب چه می‌کند؟/ پلیس امنیت اخلاقی: براساس قانون با«مجرم» برخورد می کنیم

محمد رستمی رئیس پلیس امنیت اخلاقی انتظامی جمهوری اسلامی نیز پیش‌تر در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در خصوص چگونگی عملکرد پلیس در مواجهه با کشف حجاب در معابر، خیابان‌ها و مغازه‌ها با بیان اینکه پلیس بر مبنای قانون وظایفی را برعهده دارد اظهار داشت: قانونگذار کشف حجاب را جرم دانسته و برای آن مجازات تعیین کرده است و به استناد ماده قانونی، انتظامی جمهوری اسلامی با سامانه طرح ناظر وظیفه اجرای قانون را بر عهده داشته و وظیفه قانونی خود را انجام می دهد.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا تصریح کرد: کسانی که به هر دلیلی با عناد می‌خواهند کشف حجاب کنند مطمئنا بر اساس قانون مرتکب جرم شده و مجرم تلقی می‌شوند و حتماً وظیفه پلیس اجرای قانون است چرا که کشف حجاب جرم بوده و با موضوع بدحجابی متفاوت است.

 سردار رستمی با بیان این مطلب که با عنوان کشف حجاب در ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی و تبصره ۱ برای آن حبس در نظر گرفته شده است خاطر نشان کرد: پلیس غیر از مبنای قانونی کاری نمی‌تواند انجام دهد؛ پلیس وظیفه‌اش اجرای قانون است و قانونگذار کشف حجاب را جرم دانسته و بر این اساس کسانی که کشف جرم کنند مجرم شناخته شده و پلیس با آنها برخورد می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.