×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۱۰ شب ۱۰ منبر| مسعود عالی: نعمت‌ را با شکر و بلا را با بندگی همراه کنید

به گزارش تهران۲۴، حجت‌الاسلام مسعود عالی سخنران مذهبی در مراسم عزاداری شب دوم ماه محرم هیأت آئین حسینی اظهار داشت: یکی از خصوصیات مومن این است که باید از فرصت‌های زندگیش خوب استفاده کند. فرصت‌هایی که غالبا کوتاه است و مانند نسیمی که به انسان می‌خورد، زود از دست می‌رود. فرصت‌ها به تعبیر پیامبر زودگذر است. مومن نه تنها از فرصت‌ها باید خوب استفاده کند بلکه تهدیدهای زندگیش را هم باید تبدیل به فرصت کند.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی یک جمله طلایی داشت مبنی بر اینکه فرصتی که در تهدیدها هست در فرصت‌ها نیست و خود هم به این گفته عمل می‌کرد، گفت: بلا و نعمت امری نسبی هستند. یک چیزی برای فردی نعمت است و برای فردی دیگر بلا محسوب می‌شود. باران برای فردی نعمت است اما به فرد دیگری آسیب می‌زند. به قول سعدی «باران که در لطافت طبعش خلاف نیست/ در باغ لاله روید و در شوره بوم خس» یا بالاتر از آن قرآن برای بسیاری نور و شفاست، اما برای برخی دیگر عذاب است. در قرآن داریم: «و ننزل من القرآن ما هو شفاء و رحمة للمؤمنین ولا یزید الظالمین إلا خسارا؛ و ما آنچه را برای مؤمنان مایه درمان و رحمت است از قرآن نازل می‌‏کنیم ولی ستمگران را جز زیان نمی‌افزاید»

عالی با بیان اینکه ما با عکس‌العمل خود بلا را بلا و نعمت را نعمت می‌کنیم، گفت: عکس‌العمل مناسب در برابر نعمت‌ها این است که انسان شاکر باشد. خدا در این صورت می‌فرماید تو از خود ظرفیت نشان دادی بنابراین به تو بیشتر خواهم داد اما اگر عکس‌العمل نامناسب نشان دادی یعنی ناشکری کردی! نعمت تبدیل به بلا و نقمت می‌شود. چندی پیش فردی به من زنگ زده بود و می‌گفت خدا به من نعمت‌های بسیاری داده است و خودش نعمت‌هایش را شمرد اما گفت من راضی و خوش نیستم. پرسیدم چرا گفت باجناقی دارم که مدیر مجموعه‌ای شده است که توان و جربزه انجام آن را ندارد و درآمد خوبی هم برایش ایجاد شده است. زمانی که او را می‌بینم احساس خوشی نمی‌کنم. برخی از ما از روی چشم و هم‌چشمی و حسادت، نعمت‌های خداوند را نمی‌بینیم و ناراضی هستیم.

این سخنران مذهبی با بیان اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید زمانی که فردی ناشکری کند هم نعمت را از او می‌گیرم و هم او را عذاب شدید می‌کنم، افزود: اگر انسان در بلا و مشکلات زندگی عکس‌العمل مناسب نشان دهد یعنی خط قرمزهای خدا را زیرسوال نبرد و فرضاً در مریضی خود یا اطرافیانش یا مرگ و میرها، نگوید حالا که اینگونه شد، هرکاری می‌خواهم انجام می‌دهم بلکه بندگی کند، خداوند لشکرش را که تمام عالم است به امداد انسان می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه عالم شانسی نیست، گفت: اگر در زمان بلا بندگی کنیم، خدا یاری می‌کند البته ممکن است دیر یا زود شود زیرا عالم دار امتحان است. ممکن است چندین مرحله ما را امتحان کنند اما اگر بندگی کنیم، باید یقین داشته باشیم که به مو می‌رسد اما پاره نمی‌شود. بزرگترین تهدید زمان ما سگ‌های داعش بودند که رضوان خدا بر حاج قاسم سلیمانی و یارانش که این تهدید را به فرصت تبدیل کردند. غربی‌هایی بنا داشتند با داعش، اسرائیل را به قدرت اول منطقه تبدیل کنند اما حاج قاسم ایران را قدرت اول منطقه کرد و نیروهایش را تا بیخ گوش اسرائیل هم به پیش برد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.