×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیت الله علم الهدی: لبیک یا حسین یعنی از خود گذشتن در راه حق

به گزارش تهران۲۴ از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، در مراسم لبیک یا حسین، اظهار کرد: جمله «لبیک یا حسین» را که در مراسمات مذهبی، مسائل سیاسی و موقعیت های برجسته انقلابی به آن متوسل می‌شویم یک شعار ارزشمند بوده و باید به معنای آن توجه کنیم.

وی افزود: اگر این جمله را ناآگاهانه بیان کنیم نه تنها شعار ارزشی نیست بلکه توهین به ساحت مقدس امام حسین(ع) تلقی می‌شود، «لبیک یا حسین» به معنای اجابت دعوت ابی عبدالله می‌باشد که ما را دعوت کرده و ما نیز این دعوت را اجابت می کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، ادامه داد: تمام زنده بودن و حیات عاشورا همین دعوت است که از ۱۴۰۰ سال گذشته تا به امروز به گوش ما رسیده و ما نیز این دعوت را اجابت می کنیم.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه امام حسین(ع) این دعوت را در جان دادن و از خود گذشتن در برابر ذلت و در روز عاشورا از مردم خواست، گفت: امام حسین مردم را به سوی مرگ دعوت نمی‌کند، بلکه معنای این دعوت این است که اگر شما حاضر هستید زندگی مادی خود را فدای زندگی انسانی کنید با من بیایید.

وی خاطرنشان کرد: زندگی انسانی مربوط به روح انسان و عبارت است از ایمان، اخلاق، عاطفه و احساس انسانیت که با مرگ از بین نمی رود زیرا روح انسانی ابدی و همیشگی است ولی زندگی مادی همان زندگی حیوانی‌است که با مرگ از بین می رود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، گفت: معنای لبیک یا حسین یعنی که شما بتوانید زندگی مادی خود را برای زندگی انسانی از دست بدهید، لبیک یا حسین یعنی به خاطر پول و مقام و عیش زندگی نکنید، اگر زندگی انسانی را حفظ کنیم روح ما در نعمات الهی و بهشت قرار می گیرد.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: با امام حسین علیه السلام آمدن در دنیا و در عرصه زندگی هزینه دارد و هزینه آن این است که آدم زندگی حیوانی خود را در راه زندگی انسانی بدهد.

وی متذکر شد:اگر شما تصمیم گرفتید به لبیک امام حسین(ع) جواب آگاهانه بدهید و با جانهایتان در راه امام باشید خوشا به سعادتتان، در اینصورت با کربلایی ها و عاشورایی ها محشور می‌شوید که این معنای مفهومی لبیک یا حسین می‌باشد.

وی افزود: معنای مصداقی این جمله نیز این است که ما حاضریم مثل آنهایی که با امام بودند، باشیم و جان و فرزند و عزیزانمان و هر چه را که داریم در راه امام حسین(ع) بدهیم و پس نگیریم، این لبیک شما را به کربلا می برد و با یاران و شهدای کربلا همراه می‌کند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.