×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۱۰ شب ۱۰ منبر| حامد کاشانی: مخالفان حجاب و خمس مسیر شیطان را می‌روند

به گزارش تهران۲۴، حجت‌الاسلام حامد کاشانی سخنران مذهبی در شب سوم عزاداری دهه اول هیأت عبدالله بن الحسن (ع) با اشاره به اینکه ما با واقعه کربلا با روایت‌ها روبرو هستیم یعنی نه خودمان شاهد بودیم و نه شاهد مستقیمی را می‌شناسیم، گفت: روایت‌های متفاوتی هم از کربلا در دست است. در میان شیعیان، روایت‌ها متعدد است، از قیام، تشکیل حکومت، فرار، کشته شدن به خاطر شفاعت و … یعنی از هر منظر سیاسی و اجتماعی به عاشورا وارد شوند، روایت متفاوتی دارند و تلاش می‌کنند سیدالشهدا (ع) را برای هدف سیاسی خود مورد استفاده قرار دهند. حال چه کسی راست می‌گوید؟

وی با اشاره به اینکه ما با کدام امام حسین و عاشورا طرف هستیم، گفت: اگر امام حسین قیام کرد، هدفش چه بود؟ هدفش بود تا کدام طاغوت را اصلاح کند؟ حضرت چرا بیعت نکرد؟

کاشانی با اشاره به اینکه ابلیس مشکلش نفهمیدن امر و یا وقت گرفتن برای بعداً سجده کردن نبود بلکه مشکلش این بود که می‌گفت من بهترم، تصریح کرد: کفر یعنی که ما حقیقتی را بشناسیم اما زیر بار نرویم. این کفر بالاترین مرتبه‌اش توحید و مراحل پایین آن، رعایت حقوق همسر و یا حتی رعایت حق جای پارک همسایه است.

این سخنران مذهبی با اشاره به اینکه وارد شدن به وادی کفر هیچ بخششی ندارد زیرا دانسته خلاف کرده‌ایم، گفت: در قرآن کریم زمانی که ماجرای ابلیس و این نافرمانی‌اش مطرح می‌شود، برای ما درس است. یعنی هرکس حقی را زیر پای بگذارد، همان مسیر ابلیس را رفته است. مانند کسی که بگوید من حجاب، ربا و یا خمس را قبول ندارم، همان مسیر ابلیس را رفته است.

وی با بیان اینکه اگر کسی بگوید از جهنم صحبت نکنید چون مانع دین گریزی می‌شود هم همان مسیر را رفته است زیرا خداوند خودش از جهنم صحبت کرده است، گفت: اگر کسی به دنبال آن باشند که میان مسلمانان وحدت ایجاد کند و اختلافات را درمان کند، باید بداند که مسلمانان بر سرچه اختلاف دارند. مسلمان بر سر پیامبر اختلاف دارند و ذاتاً درخصوص امیرالمومنین اختلافی ندارد بلکه اختلاف بر سر پیامبر موجب شده در این خصوص هم با هم اختلاف نظر پیدا کنند.

کاشانی گفت: در پنجاه و ششمین بخش یا کتاب مسلم بن حجاج به نام کتاب البر، بابی دارد به این نام که پیامبر کسی را لعن کند یا دشنام دهد و یا نفرین کند ولی حق نباشد موجب پیشرفت اوست. یعنی پیامبر در مواقعی نباید فحش و لعنت می‌داد و اشتباه کرده است. پیامبر هرکسی را بی جهت لعنت کند، او منزلتش بالا می‌رود. این درحالی است که در قرآن کریم داریم پیامبر نسبت به هر امتی اولاست.

این سخنران مذهبی گفت: ابن عباس می‌گوید من درحال بازی با بچه‌ها در کوچه بودم که پیامبر آمد و من مخفی شدم. پیامبر به افراد حاضر فرمود بروید معاویه را صدا کنید. رفتند و بازگشتند و پاسخ دادند که درحال خوردن است.

کاشانی گفت: چون پیامبر در همه چیز مقدم است، زمانی که ایشان فردی را صدا می‌کند اگر لقمه در دست باشد، حق ندارد آن را در دهان بگذارد و باید سریع نزد ایشان برود؛ بنابراین پیامبر فرمود: خداوند سیرش نکند. این روایت را دربابی می‌آورد که اگر پیامبر فردی را نعوذ بالله به اشتباه لعن و نفرین کند، موجب نزدیکی و قرب او به خدا می‌شود. پس این نفرین به نفع معاویه است.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.