×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تشییع پیکر ۵ شهید مدافع حرم در مشهد

به گزارش تهران۲۴ از مشهد، همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، پیکرهای مطهر ۵ شهید مدافع حرم در سوریه،بر دستان مردم شهیدپرور مشهد تشییع شد. 

پیکرهای مطهر این شهدای والامقام از میدان شهدا بر دستان مردم شهید پرور مشهد به سمت حرم مطهر رضوی تشییع و  پس از طواف ضریح مقدس امام هشتم، به زادگاهشان منتقل تا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا تشییع و خاکسپاری می‌شوند.

این شهدا از استان‌های مازندران، البرز و فارس با نام‌های سردار شهید «عبدالله اسکندری»، سردار شهید «رحیم کابلی»، شهید والامقام «مصطفی تاش‌موسی»، شهید والامقام «محمدامین کریمیان» و شهید والامقام «عباس آسمیه»از طریق تطبیق نمونه DNA در مرکز ژنتیک سپاه شناسایی و تأیید گردید و پیکرهای مطهر این شهدای والامقام به میهن اسلامی بازگشت.

پیکر شهید عبدالله اسکندری اولین شهید مدافع حرم که سرش از تنش جدا شد، نیز همراه این شهدا به وطن بازگشت.این شهید والامقام از جمله فرماندهان دوران دفاع مقدس است که با پایان آن و تجربه‌ای که آموخته بود با آغاز تحرکات داعش به عنوان مستشار نظامی به کشور سوریه رفت و در آن آنجا روز سه‌شنبه ششم خرداد ماه ۱۳۹۳ به همراه رزمندگان مقاومت اسلامی در دفاع از حرم مطهر حضرت زینب کبری(س) و مقدسات مسلمانان پرداخت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

بنا به گفته همرزمان شهید، پیکر این سردار بزرگ به دست گروه اجناد الشام افتاد و سرش توسط “ابوجعفر” نامی یکی از فرماندهان این گروه تروریستی تکفیری از تن جدا و تصاویر آن در فضای مجازی منتشر شد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.