×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۱۰ شب ۱۰ منبر| علوی تهرانی: ۷ نوع ایمان داریم اما فقط یک نوع آن پذیرفته است

به گزارش تهران۲۴، حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر علوی تهرانی سخنران مذهبی در سومین شب عزاداری مسجد امیر (ع) در دهه اول محرم طی سخنانی با موضوع «اقامه عزا بر سیدالشهدا (ع)» اظهار داشت: جامعه برای اینکه به کمال دنیوی و سعادت اخروی برسد لازم است که از پیامبر (ص) تبعیت کنند، اما تبعیت از ایشان برای اهل ایمان مطرح است. ایمان محبوب‌ترین حقیقت نزد خداوند است.

وی افزود: فردی نزد امام صادق (ع) شرفیاب می‌شود و می‌پرسد: ای دانشمند به من بگو کدامین اعمال نزد خداوند از همه محبوب‌تر است. امام پاسخ دادند: همان عملی که خداوند هیچ یک از اعمال را با آن می‌پذیرد و آن عمل، ایمان است، ایمان به اینکه هیچ معبودی جز الله نیست.

علوی تهرانی با اشاره به اینکه هرکس که ایمان ندارد هرمیزان عمل خیر هم انجام دهد، پذیرفته نیست، تصریح کرد: ایمان در عین حال پیچیده‌ترین حقیقت است زیرا اقسامی مانند ایمان کفر، ایمان شرک، ایمان ادعایی، ایمان تفریقی، ایمان شرطی و ایمان حرفی هست که پذیرفته نمی‌شود، زیرا تنها ایمان حقیقی پذیرفته است. تنها ایمانی که ما را به مقصد و مقصود می‌رساند، ایمان حقیقی است. در قرآن داریم که ۷ نوع ایمان داریم اما ایمان حقیقی پذیرفته است.

این استاد اخلاق با بیان اینکه اوضاع کل، زمانی درست می‌شود که امام زمان ظهور کند آیا ما باید تا آن زمان منتظر بمانیم خیر باید اوضاع جزء یعنی خودمان را اصلاح کنیم، گفت: فردی بچه‌اش را نزد من آورده بود که با او صحبت کنم. آن فرزند به من گفت می‌خواهم مسیحی شوم. گفتم بشو اما چرا؟ گفت: مسلمانان دروغ می‌گویند گفتم خوب تو نگو. چرا ما فقط بنا داریم دیگران را اصلاح کنیم. می‌گویند دیگران همه درست نیستند خوب تو باش. اگر تک تک ما درست شویم امام زمان ظهور می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ما باید خود را تسلیم امر خدا قرار دهیم یعنی باید ایمان بیاوریم، گفت: در آیه ۲۸۵ سوره بقره داریم: «پیامبر خود به آنچه از جانب پروردگارش به او نازل شده ایمان دارد و همه مؤمنان به خدا و فرشتگانش و کتاب‌هایش و پیامبرانش ایمان دارند. میان هیچ یک از پیامبرانش فرقی نمی‌نهیم. گفتند: شنیدیم و اطاعت کردیم…» بین انبیا هیچ فرقی نیست. برخی می‌گویند ما پیامبر اسلام را نمی‌خواهیم زیرا او عرب است ما خودمان پیامبر داریم. مگر تولید ملی و خودروست باید به همه پیامبران ارادت داشته باشیم.

علوی تهرانی گفت: اگر بخواهیم از سیره پیامبر استفاده کنیم باید ایمان داشته باشیم. در قرآن به رسالت پیامبر هم اشاره شده است: «و کسی است که در میان جمعیت درس نخوانده، رسولی از خودشان برانگیخت که آیاتش را بر آنها می‌خواند و آنها را تزکیه می‌کند و به آنان کتاب (قرآن) و حکمت می‌آموزد هر چند پیش از آن در گمراهی آشکاری بودند!» پیامبر (ص) چیزی را به ما یاد می‌دهد که در هیچ‌جایی پیدا نمی‌شود یعنی طب النبی و … هدف پیامبر نبوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.