×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رهبر طالبان: آماده‌ایم براساس شریعت اسلام بار دیگر با آمریکا بجنگیم

به گزارش تهران۲۴، «هبت‌الله آخندزاده» رهبر طالبان در نشست یک‌روزه در قندهار گفت: کشورهای جهان برای تعامل و مشروعیت بین‌المللی با نام حقوق بشر به دنبال فشار به طالبان برای عدم اجرای حدود شرع است. 

وی با بیان اینکه تعامل با آمریکا بندگی است، افزود: «در توافق دوحه چیزی در مورد اجرای حدود الهی وجود ندارد، اما دوباره این آمادگی را داریم تا بر اساس شریعت اسلامی با آمریکا بجنگیم.»

رهبر طالبان با بیان اینکه آمریکا برای حاکمیت دموکراسی در جهان تلاش می‌کند اما در افغانستان جایی برای دمکراسی وجود نخواهد داشت، گفت: اگر تعامل با کشورهای خارجی برخلاف شرع اسلام باشد، از آنجاییکه هدف جهاد اجرای احکام اسلامی بود، مردم راه خود را از طالبان جدا خواهند کرد. 

رهبر طالبان در ادامه خواستار اجرای عدالت برای تمام مردم شد و گفت: برخی از افراد به صورت خودسر اقدامی با مردم انجام دادند که با عاملان آنها برخورد شده است. 

وی همچنین از رسانه‌ها و برخی سیاستمداران افغانستان به دلیل تبلیغات منفی علیه طالبان انتقاد کرد. 

آخندزاده در ادامه سخنان خود اظهار داشت: قرآن راهنمای همه مسلمانان است و بنابراین نیازی به قوانین اساسی که توسط کشورهای غیرمسلمان نوشته شده وجود ندارد.

وی حملات انتحاری در مساجد و اماکن عمومی را محکوم کرد و گفت: جنگ به نام خلافت در یک کشور اسلامی غیرقانونی است.

رهبر طالبان با اذغان به گسترش فقر در افغانستان گفت: «با مشاوران اقتصادی دستور داده شده تا زمینه های سرمایه گذاری در افغانستان را فراهم کنند تا شاهد توسعه اقتصادی باشیم.» 

اخندزاده در پایان سخنان خود به وضعیت پنجشیر نیز اشاره کرد و گفت: «طی چهل ساله گذشته تبلیغات منفی علیه طالبان در پنجشیر صورت گرفته و بنابراین نیاز است تا با نشان دادن رفتار خوب از سوی مسئولان این نگرش تغییر کند.» 

پیش از این رهبر طالبان در پیامی به مناسبت عیدسعید قربان با بیان اینکه افغانستان تهدیدی برای هیچ کشوری نیست، گفته بود: ما خواهان روابط دیپلماتیک با تمام کشورها از جمله آمریکا هستیم.

رهبر طالبان در ادامه پیام خود اظهار داشت: «به کشورهای همسایه و سایر کشورهای جهان این اطمینان را می‌دهیم که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نمی‌شود و از سایر کشورها می‌خواهیم که در امور داخلی ما هیچ گونه مداخله ننمایند.»

/انتهای پیام/ 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.