×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زاکانی: از امروز شنبه‌های افتخار و امید خواهیم داشت/ افتتاح پروژه‌های بزرگ عمرانی در پایتخت

به گزارش تهران۲۴، علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم بهره‌برداری از بزرگ‌ترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری کشور اظهار داشت: از امروز فاز جدید برنامه‌های شهری رقم می‌خورد و شنبه‌های افتخار و امید را خواهیم داشت به عبارتی هر شنبه مبتنی بر کارکرد، افتتاح‌هایی در مقیاس بزرگ شهری داریم.

وی افزود: امروز افتتاح بزرگ‌ترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری کشور انجام گرفت و تا دهه فجر افتتاح پروژه‌های بزرگ‌مقیاس را خواهیم داشت که برخی از آنها جزو آرزوهای مدیریت شهری در سال‌های گذشته بوده است.

شهردار تهران گفت: این پروژه‌ها در قالب ساخت مسکن، ساخت مترو و ایستگاه‌ها و سایر پروژه‌های عمرانی است و تا عید تعداد ایستگاه‌های مترو به ۱۵۵ مورد خواهد رسید.

زاکانی گفت: در حال حاضر ۲۲۰۰ دستگاه اتوبوس در پایتخت داریم و تا عید هدفگذاری کرده‌ایم ۵۵۰۰ اتوبوس در تهران از طریق نوسازی و بازسازی فعال می شوند.

وی خاطرنشان کرد: پروژه شهید شوشتری سال‌ها بر زمین مانده بود و از سه هفته پیش انجام قطعه اول آن آغاز شد که ان‌شاءالله تا خرداد ۱۴۰۲ قطعه اول این پروژه افتتاح می‌شود.

به گفته شهردار تهران اگر دو قطعه از پروژه بزرگراه شهید شوشتری افتتاح شود یک و نیم درصد بار ترافیکی تهران کاهش می‌یابد.

زاکانی خاطرنشان کرد: با هماهنگی وزارت دفاع پروژه یادگار امام نیز که پس از سال‌ها مسدود مانده بود آغاز شد و ان‌شاءالله پروژه‌ها را با زمانبندی تقدیم مردم می‌کنیم.

وی تصریح کرد: عده‌ای تلاش می‌کنند که ناامیدی در شهر تزریق کنند و بگویند پروژه‌ها و مشکلات غیرقابل حل و اجرا است در حالی که با همت دولت ، مجلس ، دستگاه قضا و مدیریت شهری انقلابی برنامه‌های خوبی در جهت خدمت‌رسانی به مردم اجرا خواهد شد.

شهردار تهران بیان داشت: با افتتاح رسمی پایانه اکباتان طی روز جاری، آغاز یک راهی رقم خواهد خورد؛ ۱۳ روز دیگر یک سالگی این دوره از مدیریت شهری است و اگر به گذشته برگردم و نیم نگاهی تا امروز داشته باشم، دو مقطع برجسته را می توانم یاد کنم؛ نخست استقرار و عبور از موانع و مشکلات و دوم شناخت نیازها و ارائه یک الگو و تحول در کلانشهر تهران.

وی افزود: قبل از سال جدید گام اول برداشته شد، مهمترین بخش این بود که به ثبات مالی برسیم و از اضطرار مالی خارج شویم؛ با تمهیدات و صرفه جویی ها و اولویت بندی، شرایط به سمتی رفت که به ثبات رسیدیم و امکانی را فراهم کردیم که گام به گام تحول در شهر را دنبال کنیم. 

زاکانی ادامه داد: تلاش کردیم توجه به تحول در حوزه مدیریت و بعد از آن توجه به تحول اجتماعی را دنبال و نقشه راه تعالی را در شهر ترسیم کنیم؛ در همان گام اول یک الگویی را مبتنی بر چشم انداز ۱۰ ساله در ۱۲ سیاست و ۹۰ کلان پروژه را ابراز داشتیم؛ همزمان توجه به پروژه های بر زمین مانده و تاکید بر تکمیل این پروژه ها در دستور کار قرار گرفت که یکی از آنها این پایانه است که سال‌ها خاک می خورد. 

شهردار تهران با بیان اینکه به هیچ وجه برای بهره برداری از پروژه ها منتظر مراسم افتتاحیه نمی مانیم و بهره‌برداری از پروژه ها باید به محض اتمام آن انجام شود، اضافه کرد: توجه به گام دوم در ماه‌های اخیر برای ما فرصتی خلق کرد که علاوه بر شناخت و دقت در زوایای شهر، هدف گذاری ناظر در سه تحول، صورت گیرد؛ نخست تحول در بخش سخت و کالبدی شهر، دوم تحول در حوزه نرم و زیست شهری که بر اساس آن مجموعه های فرهنگی و اجتماعی در این حوزه برای خودشان پروژه هایی برای تحول مهیا کردند، سومین مورد تحول در حوزه فناوری بود که با تصویب سازمان فناوری مسیری هموار شد که با ۱۱ کلان پروژه در این حوزه نیز تحول را دنبال می‌کنیم. 

شهردار تهران گفت: در حوزه اجتماعی امروز مفتخریم که ۳ هزار تخت برای معتادان و آسیب‌دیدگان مهیا کنیم و  ۱۵۰۰ تخت دیگر در دست آماده شدن است. 

وی گفت: در زمینه معتادین متجاهر، برای افرادی ظرفیت سازی کردیم که منع پذیرش بودند، مثلا افراد کبر سن، معلول، زخم باز، صغر سن و بانوان؛ در همین اثنا مجموعه طراوت توسط سپاه ایجاد و ما نیز یاور شهر ۶ را ویژه بانوان راه اندازی کردیم. 

شهردار تهران عنوان کرد: سعی کردیم بدون هیاهو زمینه نشستن لبخند بر لبان مردم فراهم و گره از زندگی آنها باز شود؛ اساس حرکتمان را با منابعی که بر مبنای مولدسازی امکاناتمان است، آغاز کردیم و بر مشارکت مردم و مجموعه های مختلف تکیه زدیم؛ امروز در رکود شهرسازی به سر می بریم و از گذشته مشکلات وجود دارد که مدیریت شهری از سالیان گذشته تا امروز تحمل می کند؛ اوج پروانه ها سال ۹۱ بوده که از ۳۱ هزار مورد در این سال‌ به ۵۵۰۰ مورد در سال گذشته رسیده است، در واقع تکیه به این منبع کار نادرستی است و همه بار را نباید بر آن سوار کرد، چرا که مانع جهش شهر می شود. 

وی خاطرنشان کرد: با تخصیص بودجه از سوی شورا، امکان فرصت از طریق مولدسازی و مشارکت داریم تا بار شهر را در جهت افق های بالاتر برداریم و همگام با مجموعه های علاقه‌مند به سرمایه گذاری این مسیر را پیش ببریم؛ می توانیم با ۲۸۱ پروژه مشارکتی به ارزش ۳۰۰ هزار میلیارد تومان امکانی فراهم کنیم که محل مشارکت و تلاش در جهت ساختن را داشته باشد؛ این شنبه نویدی است در راستای تحول شهر و انجام‌ پروژه های بزرگ مقیاس در شهر تا هر هفته مردم خبر خوشی داشته باشند.

زاکانی افزود: در حوزه زیرساختی، هفته پیش برای ۱۵ درصد اولیه ۶۳۰ دستگاه واگن مترو، وزیر کشور با سازمان برنامه مکاتبه کردند و مقدمات آن مهیا شد؛ همچنین در خصوص قطارها، در یک قرارداد ۱۱۳ دستگاه با مجموعه های داخل کشور و تخصیص ۷۷ میلیون یورویی توسط دولت از فروش نفت انجام شد و تعهد وزارت کشور برای جبران الباقی آن باعث می شود در حوزه بهره برداری نیز کارکرد خود را داشته باشیم؛ در بازسازی نیز بخشی از قطعات وارد کشور شده و بخش دیگر آن نیز در حال دنبال شدن است. 

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.