×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
قالیباف: می توانیم به شرایط سخت اقتصادی پایان دهیم/ در اقتصادی که ربا باشد پیروزی نیست

به گزارش تهران۲۴ از همدان، محمدباقر قالیباف  در یادواره عملیات شهدای رمضان و گرامیداشت سالروز حضور سپهبد حاج قاسم سلیمانی در این مراسم اظهار کرد: خداوند را شاکرم در ماه محرم و در شب جمعه توفیق نصیبم شد در جمع مردم مومن، ولایتمدار و متدین همدان باشم و از همه کسانی که زحمت کشیدند و به نام و ذکر شهدا چنین مراسمی را تدارک دیدند قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه توفیق زیارت یکایک شهدای استان همدان را از نزدیک داریم و قدم روی چشم ما گذاشتند گفت: از هر جهت که نگاه می‌کنم می‌بینم حضور در مجالس شهدا نکات مهم برای ما مسئولان است و درس و یاداوری.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقتی از عملیات رمضان می‌گوییم به این سخن شهیدسلیمانی می‌رسیم که فرمودند این عملیات در عمل نزدیک‌ترین عملیات به کربلا و شرایط آنجاست خاطرنشان کرد: بخشی از رزمندگان ما در عملیات رمضان در گرما و با تشنگی به شهادت رسیدند و بخشی از رزمندگان ما در عملیات رمضان در محاصره تا آخرین لحظه جنگیدند.

وی با بیان اینکه در عملیات رمضان جاده اهواز و خرمشهر و راه‌آهن اهواز و خرمشهر را از تیررس و دید دشمن نجات دادیم و به وجهی از لب مرز هم جلوتر رفتیم عنوان کرد: ببینید دشمنان ما از کجا با انقلاب اسلامی و باورهای فرهنگ و امام و شهدا دشمنی دارند.

دشمنی دشمنان با امام(ره) و انقلاب و عظمت مسلمین دیرینه است

قالیباف با تأکید بر اینکه دشمنی دشمنان با امام(ره) و انقلاب و عظمت مسلمین دیرینه است افزود: اگر به اوایل دهه ۶۰ نگاه کنیم در یادداشت‌ها و مقالات و برخی از سخنرانی‌ها زمزمه‌هایی را می‌شنویم که چرا بعد از فتح خرمشهر، جنگ را ادامه دادیم.

وی خاطرنشان کرد: صحبت آنها این بود که رژیم بعثی عقب‌نشینی کرده بود و به روایت صدام، آمریکا و شوروی آن زمان و کشورهایی که هزینه رژیم بعثی را می‌دادند دیگر جنگی نبود اما در حقیقت عراق عقب‌نشینی نظامی انجام نداده بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حرف بنی‌صدر نیز این بود که ما نمی‌توانیم با یک نیروی نظامی که خاک ما را اشغال کرده مقابله کنیم و توان مقابله را نداریم و حداقل باید سه برابر آن نیرو داشته باشیم که بتوانیم حمله کنیم و از سرزمین بیرون برانیم ادامه داد: بنی‌صدر می‌گفت «باید زمین بدهیم تا زمان بخریم!» و هر روز شاهد بودیم بخشی از کشور ما اشغال می‌شود.

وی تاکید کرد: بعد از عزل بنی‌صدر، تغییر فرهنگ، باورها و سنت‌های الهی در جنگ و روحیه رزمندگان علمیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس اتفاق افتاد و دشمن وقتی اینها را دید عقب‌نشینی تاکتیکی انجام داد.

قالیباف بیان کرد: دشمن به دلیل اینکه مردم به میدان جنگ آمده بودند عقب‌نشینی کرد و در دشت مهران بیرون رفت چون می‌دانست دیر یا زود و یک یا دو ماه بعد با آسیب‌های جدی به واسطه رزمندگانی که از دل ملت برآمده‌اند بیرون رانده می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمن وقتی دید جنگ و دفاع از کشور به دست مردم انجام می‌گیرد و عملیات رمضان هم ادامه یافت، عقب‌نشینی کرد و چسبیده به مهران ایستاد و سعی کرد ارتفاعات کله‌قندی و … را نگه دارد اظهار کرد: شهدای عملیات رمضان اولین کسانی بودند که اقدام به آزادی مناطق کلیدی کردند تا مردم به ویژه در روستاها آرامش بیشتری باشند.

وقتی مظلومی می‌ایستد و تا آخرین تیر می‌جنگد پیروزی از آن اوست

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از همین نقطه شروع کردند که بگویند، ما چرا جنگ کردیم و به تحلیل غلط و روایات غلط استناد کردند گفت: مسیر نادرست دشمنان علیه انقلاب و با باورهای انقلاب از ابتدای انقلاب بوده و باید در این زمینه هوشیار و بصیر بود.

وی با تأکید بر اینکه رزمندگان ما آگاهانه مبتنی با مسائل دینی و به درستی برای دفاع از وطن و دین جنگیدند اظهار کرد: وقتی خداوند به مومنان وعده می‌دهد محقق می‌شود و در این راستا رزمندگان ما نیز به پیروزی رسیدند.

قالیباف گفت: وقتی مظلومی می‌ایستد و تا آخرین تیر می‌جنگد پیروزی از آن اوست، دیدیم که چگونه حضرت امام(ره) شعار «راه قدس از کربلا می‌گذرد» را دادند و امروز می‌بینیم که با همان ایستادگی در مقابل منافقان می‌ایستیم و خداوند نصرت و پیروزی را نصیب مومنان می‌کند.

وی با بیان اینکه رشادت‌های شهدای رمضان و شهدای عزیز این کشور از یادمان نمی‌رود و رشادت شهید عزیز همدانی را از یاد نمی‌بریم عنوان کرد: شهید همدانی روحیه مقاومت و روحیه آرامش را در شدیدترین بحران‌ها در پشت خاکریزها و در بحرانی‌ترین شرایط خط مقدم داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ثابت شده که اگر در جهت سنت‌های الهی و مردم حرکت کنیم می‌توانیم مرزهای خود را تا مرزهای مقاومت در مرزهای رژیم صهیونیستی پیش ببریم افزود: آن اسلام سیاسی را که امام(ره) به جامعه ارائه دادند با این باورها و با تکیه بر فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) بود.

مصداق کار آنها که به شهدا توهین می‌کنند خاک پاشیدن به صورت آفتاب است

وی گفت: ما امنیت خود را مدیون شهدا و آزادگان هستیم و اگر امروز کسانی به شهدای انقلاب و شهدای مقاومت تعرض می‌کنند، در واقع کارشان مصداق خاک پاشیدن به صورت آفتاب است.

قالیباف با بیان اینکه امروز ننگی بالاتر از این نیست که کودک‌کشی و جنایت را از داعشی‌ها ببینیم که نه تنها شیعیان و مسلمانان بلکه نسبت به هر انسانی در مسیرشان جنایت و غارت کردند گفت: شهدای مقاومت از امنیت کشور خود دفاع کردند و اگر در سوریه و عراق با داعش و دشمنان نمی‌جنگیدیم امروز باید در کشور خود با آنها به جنگ می‌رفتیم، حال مردانگی و غیرت افرادی که به شهدا توهین می‌کنند کجاست و باید به اینها گفت «اگر دین ندارید آزاده باشید».

وی با بیان اینکه امثال شهیدهمدانی ۴۰ سال مجاهدت داشتند و ظلم است به کسانی که در مسیر انقلاب و دین و اسلام حرکت کردند اهانت شود ادامه داد: این شهیدان در عزت مسلمین، امنیت کشور و حفظ وطن و عزت ایران اسلامی تلاش کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جنگ ما با دشمن همچنان ادامه دارد اظهار کرد: دشمنان ما در دوران دفاع مقدس در آن عرصه جنگیدند و فکر می‌کردند اساس جمهوری اسلامی را دچار مشکل می‌کنند اما این مجاهدت، رشادت و آقایی مردمی بود که عزیزترین خود را برای مقاومت دادند و کشور را از تعرض دشمن نجات دادند.

روایت‌های غلط و دروغ را در بنگاه‌های رسانه‌ای ایجاد می‌کنند

وی با تاکید بر اینکه دشمنان ما امروز دو جنگ دیگر را آغاز کردند چون اساس نظام اسلامی را خلاف اهداف خود و خوی وحشیگری خود می‌دانند خاطرنشان کرد: امروز با جنگ اقتصادی و شناختی مواجه هستیم.

قالیباف ادامه داد: دشمن در جنگ شناختی عمدتا در بستر رسانه‌ها کار را پیش می‌برد همانطور که در عملیات رمضان قصد داشتند تردید راه بیاندازد در حالی که رزمندگان محکم ایستاده بودند، در عقبه جبهه در ذهن مردم کار می‌کردند تا سستی در جبهه اسلام ایجاد کنند.

وی با تاکید به اینکه امروز روایت‌های غلط و دروغ را در بنگاه‌های رسانه‌ای ایجاد می‌کنند تا باورهای مردم را از بین ببرند گفت: طبق تاکید مقام معظم رهبری باید در جهاد تبیین ورود کنیم و البته ما باید ابتدا تبیین کنیم و نه اینکه دشمن حرفی بزند و بعد ما بگوییم این طور نبوده است!.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جنگ دیگر دشمن تحریم ظالمانه و غیرانسانی است که بر مردم فشار آورده‌اند  افزود: دشمنان از هر جهت ظلم می‌کنند و ظالم به تمام معنا هستند و این از خوی استکباری آمریکاست.

وی با اشاره به اینکه وقتی برجام پذیرفته شد یکی پیدا شد که آن را بر زمین زد و اگر ما در مقابل آنها نایستیم به هیچ وجه کوتاه نمی‌آیند اضافه کرد: در این راستا اولین قانونی که در مجلس شورای اسلامی تصویب کردیم قانون رفع تحریم بود.

قالیباف با بیان اینکه دشمنان اگر بر تایید سازمان ملل در برجام عمل نکنند، دلیلی ندارد که به تعهدات خود در هسته‌ای عمل کنیم افزود: البته برخی گفتند قانون اینطور است و اگر قبول نکنیم فردا اتفاقاتی می‌افتد؛ البته ما ایستادیم و دیدیم اتفاقی نیافتد، ما به دنبال این هستیم طرف غربی به آنچه می‌خواهیم که عزت کشور نیز در آن است تن بدهند.

باید خنثی‌سازی تحریم را مد نظر داشته باشیم

وی با اشاره به اینکه ما امروز نشان دادیم در آن چارچوب هستیم و اگر تعهدات را رعایت کنند ما نیز رعایت خواهیم کرد ادامه داد: اما مشکل ما با رفع تحریم حل نخواهد شد و باید خنثی‌سازی تحریم را داشته باشیم که باید خود را در حوزه اقتصادی قوی کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از کار در حوزه خنثی‌سازی تحریم به عهده مردم است و بخشی به عهده مسئولان و آن هم دولت انقلابی و مجلس انقلابی گفت: اگر می‌خواهیم راه شهدا را در پیش داشته باشیم احیای اقتصاد و خنثی‌سازی تحریم را باید در دستور کار قرار دهیم.

وی اظهار کرد: اگر با همان روحیه دوران دفاع مقدس و همین جوانان و با تکیه بر سنت‌های الهی حرکت کنیم پیروزیم، همانطور که در جبهه مقاومت اینطور شد و شرایط سخت عراق و جبهه مقاومت برگشت در حالی که همه ناامید شده بودند.

در هر کسی که انسانیت بود در مقابل داعش ایستاد

قالیباف با بیان اینکه در هر کسی که انسانیت بود در مقابل داعش ایستاد تأکید کرد: شهید سلیمانی به پیروزی اعتقاد داشت و مردم به صحنه آمدند و پیروزی هم نصیب شد.

وی اظهار کرد: در هجوم داعش در منطقه مردم پای کار آمدند و شهید سلیمانی در همین تریبون گفتند که کمتر از سه ماه داعش نابود می‌شود و همانطور هم شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جنگ اقتصادی خواسته امام(ره) ورود مردم در اقتصاد بود که امروز نیز باید اجازه دهیم این اتفاق بیافتد افزود: یکی از راه‌های رشد اقتصاد مردمی کردن آن است، منابع انسانی و منابع مادی ظرفیت اقتصاد است که هر دو آنها در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مخاطب اول این صحبت بنده هستم که باید با همان روحیه مسیر را همانند عملیات رمضان پیش ببریم ادامه داد: رزمندگان ما در عملیات کربلای ۵ که از عملیات‌های سختی بود و تیر خمپاره و شیمیایی داشت سر خم نکردند و باید این روحیه را حفظ کنیم.

در اقتصادی که ربا باشد پیروزی نیست

قالیباف با بیان اینکه ما می توانیم به این شرایط اقتصادی پایان دهیم افزود: اگر کسی می‌گوید امکان حل مشکلات اقتصادی وجود ندارد دشمنی می‌کند چراکه با محبت و گذشت بین مسئولان می شود آن را محقق کرد.

وی با اشاره به اینکه ضوابط و مقررات موجود در بانک‌ها درست و شرعی است اما وقتی به اجرا می‌رسد صوری می‌شود و در واقعیت چیز دیگری اتفاق می‌افتد گفت: ما با کسی عقد اخوت نبستیم و اگر حداقل پول تبدیل به ربا می‌شود بدانیم با خدا می‌جنگیم و در این اقتصاد پیروزی نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جوانان امروز باید پیشتازان و پیشقراول جنگ شناختی و اقتصادی باشند تاکید کرد: با دعای جمع حاضر و با روحیه دفاع مقدس و فرهنگ متعالی می‌ایستیم و ثبات و امنیت اقتصادی را به همت جوانان، مردم و کارآفرینان این کشور فراهم می‌کنیم.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.