×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رئیس مجلس: شرکت‌های خصولتی مثل فولاد سال‌ها حیاط خلوت بودند و حالا باید شفاف شوند

به گزارش تهران۲۴، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به حواشی پیش آمده نسبت به گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان توضیحاتی را در صفحه توییتر خود منتشر کرد.

رئیس مجلس در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:

«راه صحیح مبارزه با فساد، ورود تخصصی و قانونی به نقاط آسیب‌پذیر است. شرکت‌های خصولتی مثل فولاد مبارکه سال‌ها حیاط خلوت بوده‌اند و حالا باید شفاف شوند. البته مجلس لیستی از این تفحص علنی نکرده و با اعلام مصادیق قبل از رسیدگی قضایی مخالف است. برخورد سیاسی، مبارزه با فساد را به حاشیه می‌برد».

به گزارش فارس، هفته گذشته گزارش کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۱۶۸ رای موافق برای بررسی به قوه قضائیه ارجاع شد؛ در این گزارش به ۹۰ تخلف با عناوین انحراف و تحمیل خسارت و توزیع رانت بالغ بر صدها هزار میلیارد ریال و همچنین ضعف‌های ساختاری و نواقص قانونی در این شرکت اشاره شده بود.

بعد از انتشار خلاصه گزارش تفحص، گزارش ۳۰۰ صفحه ای منتشر شد که در آن از افراد و شرکت ها و سازمان ها به عنوان متخلف نام برده شده بود و این موضوع با واکنش های متعددی روبرو شد.

بر اساس این گزارش، روابط عمومی مجلس نیز امروز در اطلاعیه ای اعلام کرد: آن‌چه در فضای رسانه‌ای منتشر شده، نسخه ای از گزارش تحقیق و تفحص است که باید بعد از بررسی نهایی و اصلاح لازم به قوه قضائیه ارجاع شود و برای انتشار عمومی نیست. این نسخه گزارش حتی برای نمایندگان مجلس نیز بارگذاری نشده و دستگاه‌های نظارتی در حال بررسی چگونگی انتشار رسانه‌ای آن هستند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.