×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دولت سیزدهم چه خدمتی به مردم کرد؟ از گندمی که خوراک دام‌ها نشد تا تابستانی که با برق گذشت

به گزارش تهران۲۴ از اراک ، ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ بود که مردم ایران برای سیزدهمین بار پای صندوق‌های اخذ رای رفتند تا رئیس جمهور منتخب خود را برگزینند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران ۲۸ خرداد برگزار و طی آن مردم به «آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی» که با شعار «دولت مردمی» پای به عرصه انتخابات گذاشته بود، به عنوان هشتمین رئیس‌جمهور منتخب خود رای مثبت دادند.

دولت سیزدهم در شرایطی روی کار آمد که کشور به شدت درگیر بیماری کرونا بود و اخبار تلخ مرگ و میر کرونایی در کنار فشارهای سخت اقتصادی هر روز روح و روان مردم را به بازی گرفته بود.

در کنار بالا بودن مرگ و میر کرونایی و وضعیت نامطلوب سلامت، کاهش ارزش پول ملی، تورم و گرانی‌های افسار گسیخته، توقف طرح‌های عمرانی و سردرگمی مردم از طرح‌ها و پروژه‌ها، قطعی مداوم برق و چالش‌های ناشی از آن، کاهش سطح روابط خارجی با کشورها و به دنبال آن کاهش داد و ستدهای اقتصادی، افزایش خوی اشرافی‌گری مسوولان و فاصله طبقاتی به شدت مردم را رنج داده و سرمایه اجتماعی را کاهش داده بود.

آبان ماه سال گذشته بود که رئیس جمهور، «فرزاد مخلص‌الائمه» را به عنوان سکاندار استان مرکزی منصوب کرد، استان مرکزی که در ابتدای شروع به کار دولت با چالش‌های بسیاری در حوزه‌های عمرانی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و هنری مواجه بود، با حضور نماینده عالی دولت در استان گام‌های رو به جلویی برداشت و در مدت کوتاه یک سال توانست بسیاری از چالش‌ها و عقب‌ماندگی‌های هشت سال گذشته را جبران کند.

پیشرفت فیزیکی نجومی کتابخانه مرکزی 

در حوزه عمرانی کتابخانه مرکزی یکی از طرح‌هایی است که با روی کار آمدن دولت سیزدهم از روند ایستایی در ۱۵ سال گذشته خارج و عملیات اجرایی آن با شتاب چشمگیری سرعت گرفت.

عملیات احداث این کتابخانه به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی کشور در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۲۰۰ متر و زیربنای بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع در پنج طبقه و دو طبقه پارکینگ آغاز شد که تا سال ۱۴۰۰ با گذشت بیش از ۱۵ سال از کلنگ‌زنی، تنها ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، اما در طول یک سال فعالیت دولت سیزدهم برابر پیشینه ۱۵ ساله خود از پیشرفت فیزیکی برخوردار شد.

چشم مردم به باز شدن بیمارستان ولی عصر روشن می‌شود

طرح توسعه بیمارستان ولی عصر (عج) اراک نیز به عنوان یکی از طرح‌های نیمه تمام حوزه کلان بهداشت و درمان کشور از جمله پروژه‌هایی است که عمری  15 ساله دارد.

عملیات اجرایی توسعه بیمارستان ولیعصر(عج) اراک از سال ۸۴ با  پیش‌بینی۵۰۰ تخت بستری در ۱۳ طبقه با ظرفیت مطلوب درمان برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی غرب کشور  آغاز شد و تا سال گذشته تنها ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که با عزم دولت برای اتمام طرح‌های نیمه تمام ۳۰ درصد ظرفیت باقی‌مانده این طرح تا پایان سال تکمیل و به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

میراث شومی که مبارک می‌شود

تقاطع غیر هم‌سطح شهدای سنجان نیز یکی از میراث به جا مانده از دولت‌های قبلی بود که به دولت سیزدهم رسید.

این طرح که با هدف کاهش تصادفات جاده‌ای به تصویب رسید، با گذشت بیش از یک دهه به سرانجام نرسیده و موجی از نارضایتی و گله‌مندی مردم را در پی داشت.

طی چند ماه اخیر با عزم جدی دولت برای نخستین بار در تاریخ پروژه‌های عمرانی استان مرکزی، پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای سنجان با چندشیفته شدن از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی پس از هشت سال، به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده به زودی افتتاح می‌شود.

ساخت جاد‌ه‌ها با سرعتی دو برابر

در حوزه راه باند دوم  شازند-ازنا به عنوان یکی از محورهای پرتردد استان که طی ۹ سال تنها ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، در یک سال اخیر با کار شبانه‌روزی از پیشرفتی ۴۳ درصدی برخوردار شده و همچنان با سرعت در حال اجراست.

سرعت نور در ساخت اورژانس هوایی

در حوزه درمان و سلامت همچنین پایگاه اورژانس هوایی استان مرکزی که تا پیش از سال ۱۴۰۰ تنها ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، ظرف یک سال اخیر با حرکتی جهادی از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار شده به زودی در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی بیمارستان خمین  

بیمارستان حضرت فاطمه(س) شهرستان خمین که تا پیش از شروع به کار دولت مردمی از روند کندی در اجرا برخوردار بود، ظرف یک سال اخیر میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۹۵ درصد رسیده است.

  ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار از ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت و درمان برای تکمیل بیمارستان حضرت فاطمه(س) خمین و ۸۰ میلیارد ریال به‌منظور مبلمان و تجهیزات اداری این بیمارستان تخصیص یافته است وبا تخصیص به موقع اعتبارات روند احداث با شتاب پیش می‌رود.

ساخت بزرگ‌ترین کارخانه تولید پنل‌های خورشیدی کشور 

در حوزه انرژی و در شرایطی که سال گذشته مردم استان، تابستان را در تاریکی و گرما پشت سر گذاشتند، در تیرماه امسال و با سفر رئیس جمهور به استان مرکزی و شهر خمین، بزرگ‌ترین کارخانه تولید پنل‌های خورشیدی کشور با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات در سال وارد مدار بهره‌برداری شد.

 گندمی که خوراک دام‌ها نشد 

در حوزه کشاورزی و در شرایطی که در سال گذشته به دلیل پایین بودن قیمت خرید تضمینی گندم بسیاری از گندم‌های تولیدی کشاورزان، خوراک دام‌ها و یا راهی دیگر کشورها می‌شد، دولت سیزدهم با افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، موفق به خرید ۱۹۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل  130 درصدافزایش داشته است.

هرچند اقدامات صورت گرفته نافی کمبودها و کاستی‌های موجود در استان و کم‌کاری برخی دستگاه‌ها نیست، اما امیدآفرینی و تلاش برای ساخت ایرانی قوی برنامه‌ای است که در استان با جدیت دنبال می‌شود.

انتهای پیام/ 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.