×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ماموریت رسانه‌های فارسی‌زبان معاند/ وقتی نقاب از چهره برداشته می‌شود

به گزارش تهران۲۴، با گسترش فضای مجازی انتقال اخبار با سرعت بسیار بالایی صورت می‌گیرد و با تبدیل شهروندان و اهالی شهر و روستاهای مختلف به شهروند خبرنگار ما شاهد گسترش بسیار زیاد اخبار و پیام‌های گوناگون درست و غلط در طول روز هستیم. اخباری که در بستر های گوناگونی به ما ارائه می‌شود. بر همین اساس کارشناسان معتقدند در این میان وظیفه رسانه های اصیل و پایبند به اصول اخلاق رسانه، بررسی صحت اخبار و پیگیری حل مشکلات است.

به هر حال ما شاهد فعالیت رسانه هایی هستیم که ساخته شده اند تا روزانه با پمپاژ اخبار دروغ و منفی ناامیدی را به جامعه تزریق کنند. اما چرا؟

جامعه ناامید جامعه مرده است جامعه ای که جوان آن جامعه دیگر تلاشی ندارد، چون امیدی ندارد تحرکی ندارد چون دلیلی برای تحرک نیست، با این حال سال های اخیر ما شاهد سیاستی از طرف رسانه های معاند بودیم که حاصل آن فلج کردن جامعه است.

این رسانه ها با پناه گرفتن پشت کلماتی نظیر صداقت در افشای اخبار و یا عدم سانسور، روزانه هزاران خبر ناامید کننده از سرتاسر کشور مان منتشر می‌کنند تا حرکت در جامعه ما را متوقف کنند.

حال به تناقضات این رسانه ها می پردازیم:

در تصویر بالا جمع آوری سگ‌های ولگرد برای امنیت شهروندان سگ کشی نشان داده می‌شود در حالی که از نظر همین رسانه، کشتن حیوانات در کشور نروژ یک امر طبیعی برای امنیت شهروندان محسوب می‌شود.

در تصویر بالا، آینده کودکان در ایران، سیاه جلوه داده می‌شود اما کشورهای دیگر به عنوان بهترین مکان برای زندگی معرفی می‌شوند.

در تصویر بالا نیز تفاوت تیتر زنی و خبرنویسی از وقایع در ایران و سایر کشورها کاملا مشهود است.

در تصویر بالا نیز تلاش برای سیاه نمایی در کشورمان کاملا مشهود است و این اخبار در حالی اعلام می‌شود که طبق آمار اعلامی همین کشورها، تعداد بی خانمان‌ها رو به افزایش بوده است.

درباره همین موضوع با مجید ابهری کارشناس حوزه آسیب شناسی اجتماعی، گفت‌وگو کردیم. ابهری در پاسخ به این سوال که رسانه های فارسی زبان روزانه اخبار زیادی با هدف ناامیدی منتشر می‌کنند به نظر شما این ناامیدی در جامعه ما باعث چه اتفاقاتی خواهد شد؟ گفت: در حال حاضر در کشور آلبانی سه هزار نفر از منافقین در یک پایگاه از صبح تا شب ماموریت فعالیت های مدیریت فضای مجازی راه به عهده دارند در کنلار این‌ها شبکه فارسی زبان شبانه روز مشغول فراهم سازی مشکلات ذهنی و روانی برای مردم ما می‌باشند.

وی ادامه داد: که این‌ها همه باعث می‌شود از نظر رفتار شناسی وقتی تکرار یک خبر اتفاق بیافتد آن‌قدر این تکرار تداوم پیدا می‌کند تا به یک باور تبدیل شود. متاسفانه این گروه‌ها که هیچ دغدغه زمانی و مالی ندارند و از آن‌ها به شدت حمایت می‌شود فرماندهی جنگ نرم را  به عهده گرفته اند و امروزه با ایجاد فضای یاس و ناامیدی و شبه پراکنی در مورد مسائل گوناگون قصد کاشتن بذر ناامیدی در ذهن‌ها مخصوصا ذهن و فکر جوانان را دارند و در جامعه ای که امید از دست برود آن جامعه مرده است و تحرک در آن اتفاق نمی‌افتد و علت این امواج رسانه‌ای هم این است، که آینده ی تاریک برای کشور ما فراهم کنند.

ابهری افزود: ایجاد فضای بدبینی و کاهش اعتماد اجتماعی بین مردم یکی دیگر از اهداف این جنگ فرهنگی می باشد از لحاظ آسیب شناسی اجتماعی ضعف حوزه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی از یک طرف و خطوط قرمز ساخته شده از طرف دیگر باعث شده بسیاری از رسانه های ما در خبررسانی و اطلاع رسانی عقب تر از دشمن بمانند که باید رسانه های مکتوب و نوشتاری در این زمینه فعالیت های گسترده و هم ارز و موازی با دشمنان نمایند.

کارشناس حوزه آسیب شناسی اجتماعی در ادامه افزود: رسانه های نوشتاری و فضای مجازی ما باید با قدرت تمام با حمایت نهادهای علمی و نخبگان حوزوی و دانشگاهی نباید اجازه دهند این هجوم گسترده تر این گشته و موجب قطع امید مردم از آینده گردد.

وی در پایان گفت: اما بطور کلی به دور از برخورد های شعاری باید عرض کنم ما بسیار ضعیف عمل می‌کنیم چه در برنامه ریزی های فضای مجازی چه در فعالیت های رسانه‌ای، چراکه وقتی شبکه‌های فارسی زبان در شبانه روز بمباران فکری و ذهنی  جامعه ما را به عهده دارند ما باید با آن‌ها برخورد کنیم که هم جامعه را واکسینه نموده و هم از حوادث آینده ان پیشگیری نمایم.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.