×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دریافت برگ گذر ویژه اربعین در ۴۸ ساعت/ برای تمدید گذرنامه کی و کجا برویم؟

به گزارش تهران۲۴، فقط ۲۰ روز فرصت تا اربعین حسینی(ع) باقیمانده و زوار برای شرکت در جمع راهپیمایان اربعین حسینی در نجف و کربلا سر از پا نمی شناسند.

در این بین بحث صدور و تمدید گذرنامه از مهمترین دغدغه های زوار اربعین حسینی است به خصوص این روزها که با تراکم تعداد متقاضیان در مراجعه به مراکز گذرنامه مواجه هستیم و از روز گذشته هم موضوع تمدید گذرنامه های منقضی یا دارای اعتبار زیر ۶ ماه در مراکز گذرنامه سراسر کشور و یا مقر پلیس امنیت ( در شهرهای فاقد مراکز صدور گذرنامه) کلید خورده است.

تمدید رایگان گذرنامه‌های منقضی/ کدام گذرنامه‌ها مهر تمدید پلیس می‌گیرد؟

سردار علی ذوالقدری رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا در گفت‌وگو با  فارس از تمدید گذرنامه های منقضی خبر داد و گفت: از روز گذشته کار تمدید گذرنامه هایی که  تاریخ صدور آنها ۶ شهریور ۱۳۹۱ بوده و بعد آن برای تمدید اقدام نکرده و اعتبار آن به اتمام رسیده و همچنین افرادی که گذرنامه آنها دارای اعتبار ۶ ماه و کمتر از آن است در مراکز گذرنامه سراسر کشور کلید خورده است.

وی گفت: افراد در صورت داشتن گذرنامه سالم می توانند به ادارات صدور گذرنامه مراجعه کرده و از مزایای یک‌بار خروج به مقصد عتبات عالیات در ایام اربعین سال جاری برخوردار شوند.

افزایش دو مرکز دیگر به مراکز تمدید گذرنامه در تهران بزرگ 

سردار ذوالقدری در تشریح وضعیت مراکز تمدید گذرنامه در روز جاری نسبت به روز گذشته اعلام کرد: اگرچه با مراجعه  تعداد زیادی از مشتاقان اربعین حسینی مواجه هستیم اما با مدیریتی که انجام شده همچنین با افزایش سیستم و کارکنان توانسته‌ایم آرامش بهتری را در مراکز حکمفرما کنیم.

وی گفت: علاوه بر ۵ مرکزی که در تهران بزرگ کار تمدید گذرنامه را انجام می دادند دو مرکز در غرب و شرق تهران نیز به این مراکز افزوده شده اگر چه تعداد جمعیت مشتاق هنوز هم  زیاد است.

به گفته سردار ذوالقدری رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه انتظامی کشور تهران بزرگ تا روز گذشته با ۵ مرکز به امر تمدید و الصاق مهر پلیس فعال بوده است؛ یکی در مرکز ستارخان، دیگری در کوه نور و بقیه هم در شهرری ، شهریار و ورامین؛ امابا توجه به استقبال گسترده شهروندان جهت خروج از مرز، فرماندهی انتظامی تهران بزرگ مراکز صدور گذرنامه خود را افزایش داده تا زوار به راحتی بتوانند اقدام کند.

این مراکز عبارتند از همت غرب ، بعد از بزرگراه ستاری ، خیابان کبیری طامه ، خیابان بهار ، مجتمع سرکلانتری دوم ، پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی و همچنین میدان نبوت ،جنب کلانتری ۱۲۷ نارمک ، پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی.

و اما در استان ها و شهرستانها نیز متقاضیان می توانند با مراجعه به مراکز گذرنامه یا پلیس امنیت عمومی گذرنامه منقضی خود را تمدید کنند.

تقاضا برای صدور گذرنامه جدید فقط با مراجعه به مراکز پلیس+۱۰/ چقدر طول می کشد گذرنامه به دست مان برسد؟

شهروندان متقاضی صدور گذرنامه که قبل از این فاقد گذرنامه بوده یا تاریخ صدور گذرنامه هایشان قبل از ۶ شهریور ۱۳۹۱ است جهت اخذ خدمات تنها به دفاتر پلیس + ۱۰  مراجعه کنند.

سردار علی ذوالقدری رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا در پاسخ به پرسش فارس در این خصوص که مدت زمان صدور و رسیدن گذرنامه بین المللی به زوار چقدر زمان می برد گفت: با توجه به اینکه حجم صدور گذرنامه نسبت به سال گذشته ۴۰۰ برابر افزایش یافته و با افزایش تعداد متقاضیان و مشتاقان شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی مواجه هستیم تقریباً کار صدور گذرنامه بین المللی و تحویل به پست و رسیدن به دست متقاضی  ۱۰ روز زمان می‌برد. ‌

صدور برگ گذر ویژه اربعین تنها با یک دهم قیمت گذرنامه بین المللی و در ۴۸ ساعت!

برگ گذر ویژه اربعین، خدمتی دیگر برای تسهیل در تردد زوار اربعین حسینی است؛ بر این اساس متقاضیان فاقد گذرنامه می توانند با دریافت برگ ویژه اربعین به عنوان سند مسافرتی و به جای گذرنامه، از مزایای یک بار تردد مرزی به مقصد عتبات عالیات در ایام اربعین سال جاری استفاده کنند؛ آن هم با هزینه ای معادل یک دهم گذرنامه های عادی.

لازم به ذکر است که کار صدور برگ گذر موقت ویژه اربعین هم از روز گذشته در دفاتر پلیس+۱۰  آغاز شده است.

رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا به فارس گفت: صدور برگ گذر موقت ویژه اربعین ۴۸ ساعت زمان می برد.

ساعت کار مراکز گذرنامه چند است؟

سردار علی ذوالقدری ساعت کار ادارات گذرنامه را از  ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۸ عنوان کرد.

مدارک لازم برای تمدید گذرنامه های منقضی و فاقد اعتبار چیست؟

متقاضیان تمدید گذرنامه باید اصل گذرنامه به همراه مدارک هویتی از جمله کارت ملی و شناسنامه را به مراکز گذرنامه سراسر کشور یا پلیس امنیت برده که بعد از بروز رسانی و درج مشخصات در سیستم ، با مهر پلیس تمدید شده و همانجا تحویل متقاضیان می شود.

در مرز امکان و ابزار تمدید گذرنامه وجود ندارد

ذکر این نکته ضروری است که متقاضیان تمدید گذرنامه قبل از سفر و رسیدن به مرز باید به ادارات گذرنامه استانها یا شهرها یا مراکز پلیس امنیت عمومی شهرستانها برای تمدید و بروزرسانی اطلاعات مراجعه کرده و بدانند امکان چنین کاری در مرز وجود ندارد.

لازم به ذکر است که تمدید گذرنامه با مهر پلیس فقط برای شرکت افراد در اربعین حسینی و حضور در کشور عراق بوده و به صورت رایگان انجام می شود.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.