×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رئیسی:‌ برای رشد نظام اداری،‌ ارزیابی مدیران باید به صورت دائم انجام شود

به گزارش تهران۲۴، هفدهمین دوره جشنواره شهید رجایی با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و با هدف تقدیر از تلاشگران عرصه خدمت امروز (چهارشنبه نهم شهریور) برگزار شد.

رئیس‌جمهور در این مراسم با بیان اینکه شهید رجایی نماد دلسوزی برای مردم بود، گفت: توجه به عملکرد برجسته  نیروهایی که در نظام اداری کار برجسته انجام می‌دهند، یک اصل اسلامی است. تلاش، دلسوزی و کار جهادی همواره باید مورد تقدیر قرار بگیرد. 

وی افزود: ارزیابی مدیران باید به صورت دائم انجام شود تا موجب رشد و تعالی نظام اداری کشور شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه مدیریت در تمام نظام‌های اداری جهان وجود دارد و باید دید که چه باید کرد تا نظام اداری در هر کشور کارآمد شود، اظهار کرد: این دغدغه تمام کسانی که در رشته مدیریت تحصیل کرده و کار می‌کند است تا تشخیص داده شود که چه باید کرد تا در نظام اداری بهترین حالت شکل بگیرد.

رئیسی بیان داشت: در فرهنگ اسلامی چهار نوع پاسخگویی وجود دارد؛ پاسخگویی به خداوند متعال، به عموم شهروندان، به ارباب رجوع و به سازمان‌های بالادستی انواع پاسخگویی هستند. امیرالمؤمنین(ع) در نامه به مالک اشتر، اصل را هم بر گزینش صحیح افراد و هم نظارت دائم نسبت به کارکنان می‌دانند. البته کارآمدترین نوع کنترل، نظام خود کنترلی است که فرد خودش را موظف به این امر بداند، چه ناظر بالای سر او باشد و چه نباشد.

رئیسی با بیان اینکه کنترل لازم و ضروری است تصریح کرد: البته کنترل برای مچ‌گیری نیست بلکه برای تداوم اعتماد است و تدام اعتماد نیز در گرو نظارت است، از این رو نظارت به صورت سیستمی باید وجود داشته باشد و این به معنای سلب اعتماد نیست.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های نظارت بیرونی، کمک به نظارت درونی سازمان‌ها هستند، گفت: به هر میزان اخلاق و معنویت در یک سازمان رشد کند، به همان میزان شاهد کاهش ناهنجاری های اداری و تخلفات خواهیم بود. نظام اداری ما باید کارآمد جلوه کند که این قضیه منوط به کارآمدی کارکنان اداری است.

رئیسی با تاکید بر اینکه نظام اداری باید نظامی کارآمد باشد اظهار کرد: باید متناسب با ماموریت، سازمان کار تشکیل شده و بعد متناسب با این امر، افراد به کار گرفته شوند؛ این نظام اداری کارآمد است.

رییس جمهور با اشاره به اینکه بازنگاهی به نظام اداری کشور ضروری است، گفت: ما نیازمند تحول در نظام اداری هستیم، این تحول شامل عدالت در جذب، پرداخت، ارتقا و تمام شئون اداری، است و این تحول با نگاه تحولی ممکن خواهد شد. باید نظام اداری پاسخگو تشکیل شود که هر فردی با هر زبانی وارد دستگاه شود، بدون مشکل کارش انجام شود و نباید تلفن زدن و پارتی داشتن در نظام اداری ما وجود داشته و مدنظر باشد.

رئیسی گفت: به برکت فرمایشات بسیار روشنگر مقام معظم رهبری در روز گذشته، صبح امروز با اعضای دولت برای اجرایی شدن این فرمایشات جلسه‌ای داشتیم و من در آنجا گفتم که رشد کشور در گرو افزایش بهره‌وری است. من از همه مدیران کشور می‌خواهم که به صورت جد، بازنگاهی در بهره‌وری دستگاه ها داشته باشند که اگر این اتفاق نیفتاد، رشد اقتصادی در کشور هم اتفاق نخواهد افتاد. سازمان بهره وری باید در این مورد فعال شود و فقط به ارائه یک گزارش بسنده نکند.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما اصحاب «ما می‌توانیم» هستیم و می‌توانیم با تحول در نظام اداری کشور، در این زمینه هم مانند بسیاری دیگر از عرصه‌ها به موفقیت برسیم. سازمان اداری، چابک و بافکر و اندیشه بسیار اهمیت دارد و باید محقق شود.

در این مراسم از تعدادی از نمایندگان دستگاه‌ها، نهادها و وزارتخانه‌های کشور که به نمایندگانی از دستگاه‌هایشان حضور پیدا کرده بودند و در بخش‌های مختلف ارزیابی شده و نتایج برتر را کسب کردند، تقدیر شد.

وزرا، روسا و نمایندگان وزارت کشور، وزارت دفاع، سازمان نقشه برداری کشور، سازمان پست، سازمان امور مالیاتی کشور، وزارت بهداشت، سازمان صداوسیما، کمیته امداد امام خمینی(ره)، وزارت نیرو، سازمان بهزیستی، ستاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت آموزش و پرورش، استانداری خراسان جنوبی و استانداران سمنان و هرمزگان، به نمایندگی از دستگاه‌های متبوعشان توسط رئیس جمهور و رئیس سازمان امور استخدامی تجلیل شدند.

همچنین در این مراسم سامانه دولت سنج که حاوی مستندات شاخص‌ها و نتایج ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور است، توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور راه‌اندازی شد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.