×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سفر استاندار کرمانشاه به دیالی عراق/ امیری مقدم: سفر ایمن، ارزان و آسان خواست مسؤولین است

‌‌‌به گزارش تهران۲۴ از کرمانشاه، بهمن امیری مقدم، روز یکشنبه ۱۳ شهریور به همراه هیاتی از مقامات ارشد استانی، در یک سفر ویژه با استقبال «مثنی التمیمی» استاندار دیالی، وارد عراق شد.

امیری مقدم و التمیمی از حسینیه شهدا در نزدیکی پایتخت عراق بازدید و جلسه‌ای در این حسینیه با هدف تسهیل تردد و جابه‌جایی زائران اربعین حسینی از مرز خسروی به شهرهای زیارتی عراق و بالعکس تشکیل دادند و توافقاتی در این زمینه صورت گرفت.

در جریان دیدار، بهمن امیری مقدم یاد و خاطره تمام شهدای مقاومت به‌ویژه سردار قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس را گرامی‌داشت و باز شدن مسیر زیارت عتبات عالیات را مرهون جان‌فشانی این شهیدان دانست.

استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به ریشه تاریخی و فرهنگی مشترک ۲ ملت ایران و عراق،گفت: وحدت و برادری بین ۲ ملت یک حقیقت تاریخی است که دشمنان مشترک ایران و عراق به‌دنبال برهم زدن آن هستند و به‌همین دلیل هوشیاری و بصیرت به‌ویژه در مسئولان و خواص ۲ کشور ضروری است.

امیری مقدم همچنین با بیان این‌که مرز خسروی قدیمی‌ترین و نزدیک‌ترین مرز به کربلای معلی است، اظهار داشت: به فضل الهی و با پیگیری‌ها و توافقاقی که در چند ماه گذشته بین دو کشور صورت گرفت، مرز خسروی به روی زائران عتبات عالیات بازگشایی‌شده و هم‌اکنون پذیرای انبوه عاشقان اباعبدالله و زائران اربعین حسینی است.

استاندار کرمانشاه همچنین با بیان این‌که سفر ایمن و ارزان و آسان زائران اربعین هدف دولت جمهوری اسلامی و مدیریت ارشد استان است، بیان کرد: زیرساخت‌های بسیار خوبی در مرز خسروی برای پذیرایی از زائران اربعین ایجاد شده‌است و هم‌اکنون زائران به‌راحتی و آسانی به مرز مراجعه و از آن عبور می‌کنند.

امیری مقدم افزود: در مرز منظریه و ورودی عراق هم اقدامات بسیار خوبی انجام‌شده که شایسته تقدیر است اما ما انتظار داریم که زیرساخت‌های موجود تا پایتخت عراق بیش‌از پیش تقویت شود و زمینه حمل‌ونقل، استراحت، پذیرایی و سایر نیازهای زائران با کمترین کمبود و نقص تامین شود تا شاهد تردد تعداد بیشتری از زائران از این مسیر به سمت کربلای معلی باشیم.

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: البته طرف ایرانی در این زمینه همکاری لازم را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.