×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هفته دولت در استان تهران چه گذشت؟/ از آبرسانی به روستاها تا بازگشت واحد راکد به چرخه تولید

به گزارش تهران۲۴، نیاز گلی: دیدار هیأت دولت با رهبر معظم انقلاب، ایشان مهمترین توفیق دولت سیزدهم را زنده کردن امید و اعتماد در مردم دانستند و با تاکید بر اینکه اولویت اصلی همچنان مسئله اقتصاد است، اطلاع‌رسانی اقدامات انجام شده را موجب افزایش امید مردم دانستند.

دولت سیزدهم طی یک سال گذشته با تدابیر و برنامه‌ریزی‌ها و گام‌های محکم و استوار در راستای منویات مقام معظم رهبری، بسیاری از مشکلات را برطرف و موفقیت‌های زیادی کسب کرده است که به تبع آن، بسیاری از گره‌ها و معضلات چندین ساله در استان تهران نیز رفع و باعث افزایش امید در بین مردم شده است. 

۱۴۸ مصوبه در سفر رئیس‌جمهوری به شهرستان‌های استان تهران

باتوجه به جایگاه خاص استان تهران، رئیس‌جمهوری نگاه ویژه به استان تهران داشته و پنج نوبت به شهرستان‌های این استان سفر کرده است که تاکنون ۱۴۸ مصوبه از مجموعه تصمیمات ابلاغ شده و بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی و بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی به بنگاه‌ها و شرکت‌های استان اختصاص داده شده و ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار هم برای پروژه‌های آب و فاضلاب ابلاغ شده که تحول جدی در استان است.

قطار توسعه در استان تهران همگام با سایر استان‌ها با شتاب در حال حرکت است و برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و مورد نیاز مردم و جامعه، اقدام به حرکتی جهادی کرده که طی یک سال گذشته طرح‌های مختلف عمرانی، درمانی، صنعتی، کشاورزی، آموزشی، خدماتی، آبرسانی و غیره در شهرستان‌های استان اجرا و تکمیل شده و در هفته دولت امسال همزمان با دوم تا هشتم شهریور ماه به بهره برداری رسید.

 افتتاح ۷۱۵ پروژه‌ هفته دولت در استان تهران

تکمیل و افتتاح پروژه‌های نیمه‌کاره زیرساختی که به‌طور مستقیم بر افزایش سطح خدمت رسانی به شهروندان موثر است، در اولویت برنامه‌های دولت قرار دارد و در همین راستا تعداد ۷۱۵ پروژه‌ مهم و تاثیرگذار در هفته دولت ۱۴۰۱ در استان تهران با اعتبار ۲۵۰ هزار میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت که موجب اشتغال‌زایی ۱۷۴۶ نفر شده ‌است.

بازگشت مجدد ۲۷۵ واحد راکد به چرخه تولید، بهره‌برداری از ۴۳ پروژه تولیدی-صنعتی، برنامه ریزی برای احیا و بازفعال‌سازی ۲۰۵ مورد از واحدهای راکد، ایجاد بازارچه دائمی فروش محصولات بانوان در کلیه شهرستان‌ها و اضافه شدن بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ تخت عمومی به مجموع تخت‌های بیمارستانی از جمله اقدامات دولت در استان تهران است تا بخش مهمی از نیازهای مردم، صاحبان صنایع و فعالان عرصه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی برطرف شود.

رفع مشکلات چندین ساله، طی یک سال اخیر

محسن منصوری استاندار تهران با اشاره به اقدامات دولت در استان تهران که عمده آنها در حوزه اقتصادی است، اظهار کرد: در دیدار هیأت دولت با مقام معظم رهبری، ایشان عنایت ویژه نسبت به عملکرد دولت داشتند که نشان می دهد دولت نمره قبولی گرفته، البته اشکالاتی هم وجود دارد که باید برطرف شود. 

وی با بیان اینکه بدنه جوان، مومن و انقلابی وارد لایه های اجرایی استان شدند، گفت: معتقد به مدیریت عملیاتی و اجرایی هستم و بر این اساس از حدود ۳۰۰ روز فعالیت در استان تهران نزدیک به ۱۰۰ روز را در شهرستان‌ها برای پیگیری مشکلات مردم حضور داشتیم. 

استاندار تهران با بیان اینکه با تدابیر رئیس جمهوری و هیأت دولت، مشکلات چندین ساله استان تهران حل شده است، افزود: از جمله این مسائل، کارخانه‌ای بود که با سرمایه گذاری یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی ایجاد شده بود اما به خاطر بدهی ۱۵۰ میلیاردی بانکی، فعالیتش متوقف شده بود که طی بازدید رئیس جمهور مقرر شد ظرف یک ماه مشکل آن حل شود که اکنون مشکل حل شده و ۴۰۰ نفر مشغول فعالیت هستند و ظرفیت فعالیت آن تا ۸۰۰ نفر افزوده می‌شود.

افتتاح پایگاه ملی میراثی در شهرری 

۶۷ پروژه با اعتبار چهار هزار و ۸۲۹ میلیارد تومان که زمینه ساز اشتغال ۸۳۴ نفر است، به مناسبت هفته دولت در شهرستان ری به بهره برداری رسید.

افتتاح خط انتقال آب باقرشهر به کهریزک با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان، افتتاح واحد تولیدی سفره از پی وی سی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۱۴۰ نفر، افتتاح فاز توسعه‌ای سردخانه‌های کهریزک با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان،  افتتاح پروژه خط اضطرار تامین آب شهرک صنعتی شمس آباد با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان و افتتاح مخزن یک‌هزار مترمکعبی آب خام فضای سبز در بخش خاوران با اعتبار ۲۶.۸ میلیارد تومان ازجمله پروژه‌هایی بود که در شهرستان ری افتتاح شد.

پایگاه ملی محوطه باستانی شهرری متعلق به دوره ساسانیان با حضور سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در آتشکده ری در هفته دولت افتتاح شد و دو تفاهم‌نامه گردشگری در شهرری بین چهار دستگاه‌ اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، آستان حضرت عبدالعظیم(ع)، فرمانداری ری و شهرداری منطقه ۲۰ با حضور وزیر میراث امضا شد.

افتتاح ۵۲ طرح کشاورزی، درمانی و تولیدی در ورامین

۵۲ پروژه در حوزه‌های جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، منابع طبیعی، دهیاری‌ها، صنعت، برق منطقه‌ای، راهداری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرداری در هفته دولت در شهرستان ورامین افتتاح و کلنگ زنی شد.

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت در بازدید از روند احداث بیمارستان جدید شهید مفتح ورامین بیان کرد: پروژه بیمارستان جایگزین بیمارستان شهید مفتح از سال ۱۳۹۸ آغاز شده ولی تا فروردین ماه امسال پیشرفت فیزیکی چندانی نداشت که با تخصیص اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی برای این پروژه، تلاش می‌شود سرعت اجرای آن افزایش یافته و تا ۳ ماه آینده با بازدید میدانی مجدد، روند اجرای این طرح مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در حوزه کشاورزی ۱۰ پروژه شاخص شامل کارخانه محصولات لبنی، پروژه آبیاری تحت فشار ۲۰۳ هکتاری، ۴ واحد گلخانه سبزی و صیفی جمعا به مساحت ۸.۶ هکتار و گلخانه ۷ هزار مترمربعی شرکت جوانه سبز آسیا با سیستم کنترل اقلیم و بازچرخانی آب افتتاح شد.

در حوزه امنیت، طرح الحاق ۸۰ دستگاه خودرو و موتور به ناوگان خودرویی و موتوری نیروی انتظامی شرق استان تهران رونمایی شد که این اقدام گامی بلند در راستای تامین زیرساخت‌ها و تجهیزات فراجا در شرق استان تهران است. 

کلنگ احداث کلانتری ۱۴ خیرآباد با بودجه ای بالغ بر ۹ میلیارد تومان بر زمین خورد که در دو طبقه به متراژ ۸۰۰ متر آغاز شده است و تا یکسال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. استقرار کلانتری خیرآباد یکی از مطالبات اصلی مردم منطقه خیرآباد بود طی سالهای گذشته بود که در دولت سیزدهم محقق شد.

کارخانه تولید چسب کاشی و سرامیک به‌ عنوان بزرگ ترین کارخانه شهرک صنعتی در ورامین در زمینی به مساحت ۶هزار و ۵۰۰ متر مربع از شعاع ۱۲۰ و با سرمایه گذاری ۵۲ میلیارد تومان، با ایجاد اشتغال زایی برای ۲۰ نفر و با ظرفیت تولید ۱۵۸۴۰ تن در سال، افتتاح شد.

شرکت تولیدی فروسیلیس باسیلیکون پایین و فرومنگز کربن دار که در راستای مواد اولیه فولادسازی فعالیت می‌کند در زمینی به مساحت ۱۶۰۰۰ متر مربع و با اعتبار هزار میلیارد ریال با ظرفیت ۳۷۵۰ تن در سال و با ایجاد اشتغال برای ۷۰ نفر در شهرک صنعتی سالاریه افتتاح شد.

دو مخزن زمینی آب در روستاهای ریحان‌آباد و محمدآباد عربها و خط انتقال ۲ و نیم کیلومتری سلمان آباد و عملیات اجرایی دو طرح آب‌رسانی شامل ساخت دو مخزن دیگر در دو روستای خاوه و قلعه بلند آغاز و کلنگ زنی شد.

حضور مقامات کشوری در آیین افتتاح پروژه‌های پاکدشت

در هفته دولت امسال ۹۳ پروژه در حوزه های شهری، کشاورزی، راه‌سازی، صنعتی، عمرانی، روستایی، خدماتی، درمانی، آب‌رسانی، برق و شبکه گاز در پاکدشت افتتاح شد. این طرح ها با اعتبار  ۱۰ هزار میلیارد ریال اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفت و برای ۵۸۸ نفر شغل ایجاد شد.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشکی همزمان با هفته دولت در بازدید از بیمارستان زعیم پاکدشت، گفت: با توجه به قدمت بالای این بیمارستان، از ۱۴ سال قبل طرح احداث بیمارستانی جدید در این منطقه آغاز شده که تنها ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تلاش می‌شود تا با تأمین منابع جدید، ظرف دو سال آینده این بیمارستان راه اندازی شود.

علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در جریان بازدید از بیمارستان شهدای پاکدشت گفت: با تأمین منابع مالی مورد نیاز، کلینک ویژه بیمارستان شهدای پاکدشت تا پیش از دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

سیدصولت مرتضوی معاون رئیس جمهور در آئین افتتاح طرح‌های اشتغالزایی مورد حمایت صندوق کارآفرین امید در شهرک صنعتی عباس‌آباد پاکدشت اظهار کرد: حمایت‌های این صندوق باعث شد تا بسیاری از واحدهای راکد فعال و واحدهای غیرفعال به ظرفیت اسمی خود در تولید دست یابند و محصولاتی تولید شود که تولید کننده تا ۷ سال آن را ضمانت کند.

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور نیز در آئین افتتاح طرح باغ راه شهدای مدافع حرم شهرستان پاکدشت بیان کرد: دولت سیزدهم به منظور توسعه فعالیت و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار کارآفرین، به مدت ۴ سال از فعالیت‌های اقتصادی آنان تا زمان رسیدن فعالیت به سودآوری، حمایت می‌کند.

پاکدشت با بیش از ۱۷ هزار هکتار اراضی زیر کشت محصولات زراعی، یکی از قطب‌های مهم کشاورزی استان تهران است که از این میزان، یک هزار و ۵۰۰ هکتار زیر کشت گلخانه‌ای است و سالانه بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ هزار شاخته گل بریده در این گلخانه‌ها تولید و به بسیاری از کشورهای جهان نیز صادر می‌شود.

طرح انتقال پساب تصفیه شده تصفیه‌خانه جنوب تهران، بخش مهمی از نیاز آبی شهرستان پاکدشت را برطرف می‌کند که این طرح با همت دولت سیزدهم مراحل پایانی خود را سپری می‌کند.

افتتاح ۷۶ پروژه عمرانی در دماوند و اشتغالزایی برای ۷۵۵نفر

۷۶ پروژه عمرانی و خدماتی همزمان با هفته دولت در شهرستان دماوند با اعتباری بالغ بر ۳۷۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۷۵۵ نفر افتتاح شد.

آغاز عملیات احداث مخزن۲هزار متر مکعبی شهرک محک دماوند، پایگاه سلامت برونسپار مسکن مهر امام رضا(ع) شهر دماوند، طرح هادی روستای مغانک، پروژه های عمرانی روستای بیدک و آرو، واگذاری ۸۵۰ خط تلفن ثابت و اینترنت پر سرعت مجتمع های امیریه شهرک پونا شهر رودهن و بهره برداری از کارگاه منبت چوب از جمله پروژه‌های افتتاح شده در دماوند است. 

اعتبار یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های پردیس

۱۳ طرح عمرانی ، تجاری، ورزشی، سلامت، کشاورزی و دامپروری با اعتبار یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در هفته دولت در سطح شهرستان پردیس به بهره برداری رسید.

بیمارستان الغدیر شهر بومهن، یک مسجد، یک مدرسه و یک مجتمع تجاری در فاز ۸ مسکن مهر پردیس، یک دبستان و یک دبیرستان در فاز ۵ مسکن مهر، یک درمانگاه در فاز ۸ مسکن مهر و یک آزمایشگاه و مجموعه ورزشی حاج قاسم در فاز یک شهر پردیس همزمان با هفته دولت در شهرستان پردیس افتتاح شد.

گازرسانی و  آبرسانی به روستاهای فیروزکوه در هفته دولت

در طول هفته دولت ۴۷ طرح اقتصادی و عمرانی با اعتبار ۳۰۳ هزار میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید و برای ۵۰ نفر اشتغال مستقیم و ۳۳۸ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد شد.

در حوزه آب و فاضلاب در بخش مرکزی روستاهای طارم، گورسفید، فرح آباد، جلیل آباد در مسیر آبرسانی قرار دارند و در بخش ارجمند یک مخرن با ظرفیت ۲۷ لیتر بر ثانیه اصلاح  و باز سازی شده و خط انتقال چشمه ارجمند با لوله چدن لاکتیک به طول ۲ کیلومتر اجرایی شده است.

توسعه اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره)، گازرسانی به چهار روستا، نصب دوربین های پلاک خوان در روستاها، اجرای سنگفرش، کفپوش و دیوار حائل در روستا و آبرسانی به روستای مهاباد از دیگر پروژه‌های هفته دولت در فیروزکوه بود.

۷ پروژه گازرسانی به روستاهای شهرستان فیروزکوه با اعتباری بیش از ۲۰۷ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

اشتغالزایی ۱۴۵ نفر در قرچک همزمان با هفته دولت

در هفته دولت امسال ۲۱ پروژه در مناطق مختلف شهری و روستایی قرچک افتتاح و عملیات اجرایی ۵ طرح آغاز شد.

این طرح ها با اعتبار یکهزار و ۸۸۰ میلیارد و ۶۶۲ میلیون ریال در حوزه‌های شهرداری، آموزش و پرورش، دهیاری، بنیاد مسکن، شرکت توزیع برق، اداره گاز، شهرک صنعتی و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اجرا و برای ۱۴۵ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شد.

کارخانه تولید محصولات چرمی که به تولید محصولات چرمی از جمله کیف، کفش و سایر مصنوعات چرمی می‌پردازند با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد ریال راه اندازی شده و برای ۴۰ نفر شغل ایجاد کرده است.

یکی از مهمترین نیازهای شهرک صنعتی قرچک و صنایع مستقر در این منطقه اقتصادی، دسترسی به برق پایدار است که با همت دولت سیزدهم، مقدمات احداث پست ۶۳/۲۰ کیلوولت آن فراهم شد و این طرح مهم با اعتباری بالغ بر یکهزار و ۳۵۰ میلیارد ریال احداث شده و با تکمیل و بهره‌برداری از آن برق پایدار مورد نیاز صاحبان صنایع تأمین می‌شود.

پردیس سینمایی با سه سالن نمایش، نمایشگاه دائمی، پارک پرواز در منطقه پویینک، پارک پردیسان در منطقه فردیس، پایانه اتوبوس‌رانی درون‌شهری سوله چندمنظوره مدیریت بحران گوهردشت، سوله چندمنظوره مدیریت بحران پوئینک و سوله چندمنظوره مدیریت بحران فردیس از جمله پروژه‌های شهری بود که در هفته دولت افتتاح شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

بیمارستان نیمه‌تمام پیشوا تکمیل می‌شود

همزمان با هفته دولت، ۴۴ طرح عمرانی و خدماتی با اعتباری بالغ بر ۱۲۸ میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال در مناطق شهری و روستایی پیشوا افتتاح شد.

این طرح‌ها در حوزه‌های کشاورزی، آب، برق، مخابرات، گاز، پایش تصویری، طرح‌های روستایی، آموزش و پرورش، ورزش و صنعت اجرا شده است که در روزهای هفته دولت به بهره برداری رسید.

پس از سفر رئیس جمهور به پیشوا و تصویب تکمیل بیمارستان ۹۶ تختخوابی این شهرستان، سایت پروژه بیمارستان نیمه‌تمام پیشوا تحویل پیمانکار شد.

کارخانه تولید کننده انواع بوستر پمپ و الکتروموتور، با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال و یک واحد تولید پوشاک ورزشی در شهرک صنعتی پیشوا، با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال احداث و راه اندازی شد.

افتتاح فاز اول بیمارستان اسلامشهر تا ۲۲ بهمن 

همزمان با هفته دولت ۳۱ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد ریال در شهرستان اسلامشهر کلنگ‌زنی، افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشکی همزمان با هفته دولت در جریان بازدید از بیمارستان در حال احداث اسلامشهر، گفت: این پروژه از پیشرفت ۷۰ درصدی برخوردار شده و فاز اول آن تا ۲۲ بهمن امسال و فاز دوم آن تا شهریور سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو نیز همزمان با هفته دولت با حضور در اسلامشهر از نوسازی بخشی از شبکه برق شهرستان اسلامشهر و تامین اعتبارات لازم برای این امر خبر داد.

 اشتغالزایی برای ۲۶۸ نفر در بهارستان 

بیش از ۳۰ طرح عمرانی، ورزشی، اقتصادی، خدماتی و رفاهی با اعتباری بالغ بر ۲۳۷ میلیارد تومان در هفته دولت در شهرستان بهارستان به بهره‌برداری رسید که زمینه اشتغال ۲۶۸ نفر را فراهم کرد.

سرای محله نسیم‌شهر، اورژانس اجتماعی شهر گلستان، ساختمان اداری دهیاری اورین، توسعه گلخانه فراکشت، افتتاح کارگاه‌های تولیدی، بهره‌برداری از جاده و مسیرهای دسترسی شهری و بوستان‌های جدیدالاحداث در شهرها، سالن ورزشی بانوان و زمین‌های چمن مصنوعی در نقاط مختلف بهارستان از جمله پروژه‌های شاخصی هستند که به بهره‌برداری رسیدند.

۷۵ هزار واحد مسکن در شهرستان رباط کریم ساخته می‌شود

در هفته دولت در شهرستان رباط‌کریم، ۱۳ پروژه به ارزش  ۸۰۰ میلیارد تومان افتتاح شد که زمینه اشتغال ۲۹۱ نفر را فراهم کرد.

طرح توسعه دو واحد تولیدی صنعتی در شهرک صنعتی پرند، بهره‌برداری از بوستان ۳ هکتاری شهید مفتح در نصیرشهر، احداث ایستگاه آتش نشانی و مرکز بازپروری ماده ۱۶ شهرستان رباط کریم با ظرفیت ۲۰۰ نفر در هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

از جمله طرح های مهم دولت در شهرستان رباط کریم احداث واحدهای مسکونی است و باتوجه به برنامه‌ریزی برای ساخت ۱۵۰ هزار مسکن در استان تهران، حدود نیمی از این مسکن در شهرستان رباط کریم  و شهر جدید پرند ساخته خواهد شد.

بهره‌برداری از پروژه جهادی آب‌رسانی به شهرقدس

همزمان با ایام هفته دولت در شهرستان قدس ۱۲ پروژه عمرانی، صنعتی، آموزشی، فرهنگی و خدماتی با اعتبار بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسید و برای ۲۹۰ نفر اشتغال ایجاد شد.

علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو در آیین افتتاح طرح انتقال آب‌رسانی از تصفیه خانه ششم به شهرقدس اظهار کرد: حدود چهار ماه از شروع اجرای این طرح‌ها می‌گذرد و پس از این مدت کوتاه با اقدامات شبانه‌روزی همکاران توانستیم آب سالم و پایدار را به دست مردم برسانیم و آب در این منطقه پایدار باشد.

با بهره‌برداری از این پروژه جهادی، ۲۱۰ لیتر در ثانیه به میزان تولید آب شرب در شهر قدس افزوده و افت فشار شبکه آب‌رسانی در این شهرستان بهبود می‌یابد. این خط انتقال به طول ۴۰۴۰ متر و با لوله‌هایی از جنس چدن داکتیل ۵۰۰ میلی‌متری اجرا شده که با اعتباری افزون بر ۴۳۰ میلیارد ریال و از محل اعتبارات جاری است.

افتتاح سینما با ظرفیت ۳۰۰ نفر، بهره برداری از مجتمع تولید نان صنعتی و ساندویچ سرد با ظرفیت اشتغال زایی برای ۳۰۰ نفر از شهروندان، بازسازی سالن آمفی تئاتر شهید فخری زاده با ظرفیت ۱۳۷ نفر و افتتاح مدرسه استعدادهای درخشان علامه حلی(بنیاد علوی) بخشی دیگر از برنامه‌های هفته دولت در شهرستان قدس بود.

انتقال آبرسانی به باغستان شهریار 

۳۱ پروژه عمرانی، درمانی، آبرسانی و خدماتی با اعتباری بالغ بر ۳۱۶ میلیارد تومان در شهرستان شهریار به بهره برداری رسید.

مرکز جامع سلامت رضی آباد بالا، ساختمان آتش نشانی رضی آباد بالا، کلانتری محمدآباد شهریار، جاده سلامت شهید سیری شهریار و مرکز مونیتورینگ شهرداری وحیدیه ازجمله پروژه های شاخص شهریار بود که به بهره برداری رسید.

طرح خط انتقال آبرسانی به باغستان شهریار از طریق اجرای خط انتقال ۴۰۰ میلی‌متری و انشعاب‌گیری از خط آبرسانی الغدیر با اعتباری افزون بر ۴۱۰ میلیارد ریال اجرا شد که با این طرح  ۱۰۰ لیتر در ثانیه آب شرب به شهر باغستان انتقال یافت.

بازگشت واحد تولیدی لبنی به چرخه تولید در ملارد

۴۵ پروژه عمرانی، تولیدی، خدماتی، صنعتی، کشاورزی و بهداشتی با اعتباری بالغ بر ۳۱ هزار میلیارد ریال اعتبار در طول هفته دولت در ملارد به بهره برداری رسید و برای ۱۷۵۶ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شد.

یکی از این طرح ها بازگشت واحد تولیدی لبنی کاسپین به چرخه تولید بود که این مهم با دستور رییس جمهور و پیگیری استاندار تهران، به ثمر رسید و این مجتمع تولید صنایع غذایی، فعالیت خود را از سر گرفت.

کارخانه لبنی کاسپین با سرمایه گذاری یک هزار و پانصد میلیارد تومان بهره‌ برداری و افتتاح شد که در مرحله اول برای ۸۰۰ نفر به طور مستقیم و ۲ هزار نفر غیر مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

 افتتاح بیمارستان جایگزین شهدای تجریش در شمیرانات

 ۴۲ طرح از سوی دستگاه های اجرایی شهرستان شمیرانات با اعتبار یکهزار و ۳۳۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون و ۸۰ هزار تومان در طول هفته دولت، افتتاح و یا کلنگ‌زنی شد.

از پروژه‌های مذکور ۳۸ پروژه با اعتبار یکهزار و ۲۷۶ میلیارد و ۱۲۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای ۱۲ دستگاه اجرایی افتتاح، و ۴ پروژه با اعتبار ۵۶ میلیارد و ۷۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای ۳ دستگاه اجرایی کلنگ‌زنی خواهد شد.

احداث بیمارستان جایگزین شهدای تجریش در ۱۲ هزار متر مربع، با اشتغال‌زایی ۱۲۰ نفر و اعتبار  ۹۵۰ میلیارد تومان که از سال ۱۳۹۴ توسط علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز شد، از پروژه‌های ملی شمیرانات است.

افتتاح مجتمع گردشگری با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان و ایجاد ۱۰۰ نفر اشتغال، عملیات آبخیزداری حوزه آبخیز لوارک، کند و سد لتیان با اعتبار ۳ میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان، عملیات آبخیزداری کنترل لغزش لواسان بزرگ (لوارک) با اعتبار یکهزار میلیارد و ۴۸۲ میلیون تومان نیز از اهم پروژه‌های مذکور است.

احداث مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب روستاهای لواسان بزرگ و اجرای خط انتقال فاضلاب روستاهای لواسان بزرگ و رسنان توسط آب و فاضلاب شرق، مخزن آب شرب روستا دهیاری پورزند، کلنگ‌زنی فاز دوم بلوار شهدای کلان این روستا نیز ۴ پروژه کلنگ‌زنی هفته دولت امسال هستند.

ایجاد امید در دل مردم 

تغییر و تحول رویکردها، شفاف سازی، تمرکز مبارزه با فساد، تمرکز بر دولت الکترونیک، پیش بینی و پیگیری فساد اداری، پیگیری اموال تملیکی، شفاف سازی حقوق مدیران دولتی، جلوگیری از پنهان کاری و رانت خواری در دولت سیزدهم اتفاق افتاد و در این راستا شاهد رشد و توسعه پایتخت ایران اسلامی در طرح‌های افتتاح شده طی هفته دولت در شهرستان‌های استان تهران هستیم.

افتتاح ۷۱۵ پروژه عمرانی، صنعتی، تولیدی، درمانی، کشاورزی، خدماتی و شهری هفته دولت ۱۴۰۱، در استان تهران بارقه های امید را در دل مردم زنده کرد زیرا مدیران دولت سیزدهم، بجای مدیریت کارتابلی، در بین مردم حضور پیدا کرده و وارد فاز عملیات و اجرا شدند تا خدمت رسانی به مردم با سرعت بیشتری جلو رود.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.