×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مردم برای تردد به عراق فقط به مرز مهران مراجعه نکنند/ زائران به قوانین و مقررات عراق توجه کنند

به گزارش تهران۲۴، فرمانده مرزبانی فراجا، با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تسهیل سفر زائران اربعین حسینی به عراق در پایانه‌های مرزی تاکید کرد: احتمالا در روزهای آینده شاهد افزایش جمعیت زائران در پایانه مرزی مهران خواهیم بود و در همین چارچوب از مردم می‌خواهیم که به پایانه‌های مرزی دیگر برای سفر به عراق مراجعه مراجعه کنند. 

سردار احمد علی گودرزی، با حضور در استودیو «رادیو اربعین » و مصاحبه با این شبکه رادیویی، با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته در پایانه‌های مرزی برای ایام اربعین حسینی گفت: با توجه به اینکه امسال مراسم راهپیمایی اربعین حسینی در فصل گرما برگزار می‌شود در پایانه‌های مرزی  سایه بان هایی ایجاد کرده ایم و مه پاش هایی نیز مستقر کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش مسئولان کشور در این راستا است که زائران اربعین حسینی سفر آسان و ارزانی داشته باشند، خاطرنشان کرد: از زائران اربعین حسینی  درخواست می‌کنیم که حتماً به قوانین و مقررات ایران و عراق و دستورالعمل‌هایی که در ارتباط با سفر زائرین اربعین حسینی صادر می‌شود توجه کنند و احترام بگذارند. 

 گودرزی با بیان این که بر اساس تجربیات سال‌های گذشته با نزدیک شدن به اربعین حسینی تعداد مراجعه زائران به مرز مهران  افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم که به پایانه های مرزی دیگر مراجعه کنند. در حال حاضر به غیر از مرز مهران زائران می‌توانند از پایانه های مرزی خسروی، چذابه، شلمچه، تمرچین و باشماق برای سفر به عراق تردد کنند.

 فرمانده مرزبانی فراجا همچنین با اشاره به گیت‌های مشخص شده در  پایانه‌های مرزی برای عبور زائرین اربعین حسینی، خاطر نشان کرد: این گیت ها برای ایجاد نظم  و کنترل های امنیتی ایجاد شده است و در حال حاضر ۶۴ گیت  در نظر گرفته ایم که در صورت ضرورت  به ۹۱ گیت افزایش پیدا می کند و  تلاش داریم که برای سال‌های آینده امکانات بیشتری در این حوزه در نظر بگیریم. 

 گودرزی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد مرز خسروی نیز گفت: در حال حاضر از ساعت ۶/۳۰ صبح  تا ۶/۳۰ بعد از ظهر از این پایانه مرزی عبور و مرور زائران انجام می شود 

فرمانده مرزبانی فراجا تاکید کرد: در تلاش هستیم که با  رایزنی با مقامات عراقی ساعت عبور و مرور از این پایانه مرزی را  افزایش دهیم.

 وی افزود: در پایانه مرزی خسروی نیز مانیتورینگ پیشرفته و خوبی برای کنترل مرزها ایجاد شده و بزودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

 گودرزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با رادیو اربعین با بیان اینکه اربعین یک  فرصت فرهنگی بزرگ است و باید در این فرصت ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قیام امام حسین «ع» را برای مردم تبیین کنیم تصریح کرد: اربعین حسینی، اقیانوسی از خوبی‌ها است.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.