×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
واقعیت‌هایی درباره هشتگ مهسا امینی/ این صدای مردم ایران نیست!

به گزارش تهران۲۴، برنامه «فرامتن» شبکه افق سیما روز گذشته ۵ مهرماه با حضور علیرضا آل‌داوود، پژوهشگر فضای مجازی و رسانه به بررسی دلائل انتشار میلیونی هشتگ مهسا امینی در شبکه اجتماعی توئیتر پرداخت. 

آل داوود در برنامه «فرامتن» ضمن اشاره به تفاوت‌های موجود میان واکنش کاربران فضای نسبت به سال‌های گذشته گفت: تفاوتی که این بار در شبکه‌های اجتماعی در مقایسه با سال‌های ۸۸، ۹۶ و ۹۸ می‌بینیم رباتیک بودن فعالیت منافقین، سلطنت طلبان و فریب خوردگان داخلی است. وقتی یک عملیات سایبری به عنوان یک عملیات شناختی در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود، با سامانه‌های داده کاوی معتبر جهانی بررسی می‌شود.

وی در رابطه با جزئیات آمار توئیت‌های منتشر شده نیز افزود: نزدیک به ۴۵۰ هزار مخاطب در حدود ۷۰ میلیون محتوا و توئیت، در توئیتر منتشر کرده‌اند. یعنی به طور میانگین هر اکانت کاربری حدود ۱۶۵ توئیت منتشر کرده است. در حالی که در چند روز گذشته اینترنت محدودیت‌هایی در داخل کشورمان داشت و دسترسی به توئیتر و وی پی ان ها نبود، این تعداد بازدید از داخل کشور ما نبوده است. مشخصا تعداد ریتوئیت‌های روزهای گذشته نشان می‌دهد که کاملا عملیات رباتیک در آن مشهود است.


این پژوهشگر فضای مجازی و رسانه ادامه داد: وقتی یک سرویس در داخل کشورمان با محدودیت مواجه شده و تنها عده‌ای محدود دسترسی دارند، این تعداد بازدید، پسند و ریتوئیت در یک بازه زمانی کوتاه وقتی که داخل کشور دسترسی نیست، یعنی این صدای ارتش سایبری منافقین در آلبانی، مرکز اعتدال در عربستان و ربات‌های مورد استفاده آن‌ها است و صدای مردم ایران نیست.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.