×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
منشا اصلی این اغتشاشات موضوعی به نام رسانه‌زدگی بود

به گزارش تهران۲۴،صادف کیان‌نژاد امیری فعال فرهنگی و جهادی و نویسنده کتاب‌های «شهید عزیز»، «صدای پاروها» و «یادگار ابراهیم» در شهرستان بابل، اظهار کرد: منشأ اصلی این اغتشاشات موضوعی به نام رسانه‌زدگی بوده و به نوعی نشناختن کارکردهای اساسی رسانه، مبدأ و منشأ بروز حوادث اخیر بوده است.

وی افزود: عده‌ای خبری را شنیدند و بدون اینکه صحت و سقم آن مشخص شود در رسانه‌های بی در و پیکر به آن پرداختند و با همان رسانه‌ها به آن دامن زدند.

این فعال فرهنگی و جهادی اضافه کرد: به جای اینکه راستی‌آزمایی شود، با دامن زدن به آن خبر دروغ موجبات تحریم احساسات جوانان و نوجوانان پرشور و از همه جا بی خبر شدند و آن‌ها را به اعتراض وا داشتند در ادامه باعث کشیده شدن اعتراضات به داخل جامعه و خیابان و تبدیل آن به آشوب و اغتشاشات، صدمات به اموال عمومی، ایجاد بی‌نظمی و اختلال در زندگی عادی که در جامعه رواج داشت، شدند.

این نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس بیان کرد: موضوع مهم این است که وظیفه دینی، عقلی و عرفی شما این است که اگر خبری به شما رسید باید در رابطه با آن خبر تحقیق کنید که درست هست یا خیر. در واقع باید مسؤولانه با دریافت و انتشار خبر برخورد کنیم که متأسفانه برخی خواص جامعه در این مورد بی‌مسؤولیتی کردند و غیرمسؤولانه به موضوع فوت خانم مهسا امینی پرداختند و اعتراض کردند در حالی‌که هنوز موضوعی مشخص نشده بود و باید صبر می‌کردند.

کیان‌نژاد امیری با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نباید به هیچ وجه در اظهارنظرهامان بی‌مسؤولیتی کنیم، اظهار کرد: بسیاری از جوانان و نوجوانان نسل فعلی بسیار از نسل انقلاب و قبل از انقلاب و یا نسل بعدی یعنی نسل جنگ یا نسل سوم و چهارم انقلاب تاثیرپذیر هستند. لذا نباید به خودمان اجازه دهیم در هر مساله‌ای بدون در نظر گرفتن آثار آن اظهارنظر کنیم که باعث تحریک احساسات نسل جوان شود.

وی اضافه کرد: عده‌ای از نسل فعلی که جمعیت قابل توجهی هستند اطلاعی از ماجرا ندارند و از آن طرف متأسفانه و به هر دلیلی معرفت حقیقی به انقلاب اسلامی ندارند و انقلاب اسلامی را کامل نمی‌شناسند و ابعاد، بستر و گستره انقلاب اسلامی هنوز برایشان کامل روشن نبوده و همچنین قابلیت تفکیک برایشان مهیا نیست که مسائل را از هم تفکیک کنند.

کیانژاد امیری یادآور شد: خیلی از افراد بی‌گناه کشته شدند و خیلی از عزیزان پاسدار و پلیس و بسیجی ما به شهادت رسیدند که  اینها قابل جبران نیست.

وی تصریح کرد: وقتی به همه اینها نگاه می‌کنیم علت و عامل اصلی این ماجرا رسانه‌زدگی و نشناختن کارکرد رسانه است؛ این رسانه بود افراد را به خیابان کشاند و باعث اظهارنظر شد و خبرهای دروغ را منتشر کرد و باید در این حوزه کار اساسی صورت گیرد.

کیان‌نژادامیری با اشاره به اینکه مرگ خانم مهسا امینی اتفاق دردناکی بود، بیان کرد: عاقلان این ماجرا همگی صبر کردند تا اصل ماجرا روشن شود. اما متاسفانه برخی از خواص ما بی‌تقوایی سیاسی کردند، تقوای الهی پیشه نکرده و آتش را شعله‌ورتر کردند.

وی با طرح این سوال که مسؤولیت اعتراض بدون مبنا، با چه کسی است و چه کسی آثار سوء برجا مانده را بر عهده می‌گیرد و بر چه اساسی برگزار می‌شود؟ اظهار کرد: هر کس اظهارنظری می‌کند، با هر جایگاه و شغلی باید مسؤولیتش بپذیرد. از متنفذین سیاسی گرفته تا سلبریتی‌هایی که هر گاه توانسته‌اند نیش و لگدی به نظام زدند و تا می‌توانستند شریان‌های نظام مکیدند، فربه شدند و آن زمانی که باید برای نظام حرکتی کنند، نه تنها حرکتی نکردند بلکه لگدی زدند و در رفتند. و این رفتارها از حافظه تاریخی ملت بزرگ ایران محو نمی‌شود.

این فعال فرهنگی و جهادی تأکید کرد: آن زمانی که تازه نهالی بودیم و هنوز ریشه نداشتیم بیش از ۵۰ کشور جهان در مرزهای عراق با ما می‌جنگیدند و عوامل داخلی‌شان در داخل کشور به‌دنبال تجزیه‌طلبی کردستان، خوزستان و … بودند هیچ کار نمی‌توانستند بکنند، الان که ریشه‌های ما یک‌طرف در یمن و یک‌طرف در لبنان و یک‌طرف در روسیه و …. هست الان چه غلطی می‌توانند بکنند؟!

این نویسنده با درود به ملت شریف ایران که به لحاظ رفاهی و اقتصادی در شرایط سختی به سر می‌برند، گفت: هنوز دولت جدید نتوانسته بر آن همه خرابی‌هایی که دولت گذشته به بار آورده و در عرصه‌های مختلف باعث ضعف در کشور شد و همچنان آثارش پا برجاست فائق آید؛ ولی این مردم پای نظام هستند و دولت هم با تمام قوا دنبال رفع این مشکلات است. مردم نیز درک می‌کنند.

کیان‌نژادامیری تصریح کرد: با وجود این همه مشکلات مردم تا متوجه شدند دشمنان کشور ما خواب‌هایی برای مردم دیدند، خودجوش به صحنه آمدند. کسی از آنها دعوت نکرد بلکه آنها از مسؤولان امر دعوت کردند که سریع‌تر در مقابل تحرکاتی که موجب تضعیف نظام می‌شود به صحنه بیایند و با تمام قوا نسلت به هتاکی‌ها، اغتشاشات و آشوب‌ها اعلام انزجار کردند که جمعیت قابل ملاحظه و همیشه در صحنه با انواع سلایق سیاسی را ما شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: این مملکت صاحب دارد و همه ما آرزومندیم هر چه سریع‌تر ظهور منجی اتفاق بیفتد و مردم چشمان به حضور حضرت صاحب الامر روشن شود و پرچم این حکومت تقدیم‌ و جهان مملو از عدالت و خیر شود.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.