×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هاآرتص: قدرت بازدارندگی حزب‌الله در مقابل تل‌آویو، یک حقیقت روشن است

به گزارش تهران۲۴، رسانه‌های عبری‌زبان در گزارش‌هایی پیرامون توافق مرزهای دریایی بین بیروت و تل‌آویو، مواضع و تصمیمات رژیم صهیونیستی را ضعیف ارزیابی کرده و از قدرت بازدارندگی جنبش حزب‌الله لبنان می‌گویند.

طبق گزارش وبگاه شبکه «المیادین»، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی نوشت: «یک حقیقت واضح وجود دارد و آن این است که حزب‌الله برای اسرائیل، قدرتی بازدارنده است».

این روزنامه عبری در ادامه می‌نویسد: «ترس از نصرالله توجیه دارد و اسرائیلی‌ها می‌دانند که بهای جنگ علیه او چقدر خواهد بود».

رسانه‌های دیگر صهیونیستی نیز درخصوص تحلیل مواضع و سخنان دبیرکل جنبش حزب الله لبنان نوشتند : «سخنان نصرالله بسیار محتاطانه است؛ او برای پایان‌یافتن چیزی عجله نمی‌کند تا بالاخره موضوع خاتمه یابد».

سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان شامگاه گذشته (سه‌شنبه) در سخنرانی خود به مناسبت هفته وحدت تاکید کرد: «اسرائیل باید بفهمد که ما جدی هستیم. پس از مسئله پهپادها، دیگر نیازی به ارسال آن نبود. مجاهدان مقاومت در ماه‌های گذشته، به اندازه چندین سال تلاش کردند تا آمادگی خود را حفظ کنند».

دبیر کل حزب الله، نفت و گاز را امید مردم لبنان برای برون رفت از بحران اقتصادی این کشور دانست و تصریح کرد: «دشمن اسرائیلی بیش از لبنانی‌ها، از جنگ می‌ترسد، ولی آنچه برای مقاومت اهمیت دارد، استخراج نفت و گاز از میادین لبنان است».

رسانه‌های عبری‌زبان در اعتراض به توافق کابینه تل‌آویو برای تعیین مرزهای دریایی با بیروت، درباره فعالیت‌های پهپادهای جنبش حزب‌الله لبنان بر ضد ارتش ارتش این رژیم هشدار دادند. رسانه‌های عبری خطاب به صهیونیست‌ها گفتند: «حزب الله، پهپادهایش را در مقابل ارتش اسرائیل مستقر خواهد کرد و از آن‌ها استفاده خواهد کرد؛ همان کاری که روس‌ها در اوکراین انجام می‌دهند».

این رسانه‌ها از چند روز قبل و در ادامه پوشش نگرانی‌ها و ترس‌های خود از درگیری احتمالی با جنبش حزب‌الله لبنان بعد از حاصل نشدن توافق مرزهای دریایی، به ابعاد اقتصادی ویران‌کننده جنگ برای رژیم صهیونیستی هشدار داده بودند. رسانه‌های عبری اعلام کردند که آسیب اقتصادی به «اسرائیل» در نتیجه جنگ با حزب‌الله می‌تواند بسیار بیشتر از حد تصور باشد، حتی اگر تنها چند روز طول بکشد.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.