×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اجتماع باشکوه مردم تهران در روز میلاد رسول مهربانی‌ها/ اعلام انزجار تهران‎ی‌ها از آشوبگران

به گزارش تهران۲۴، جشن میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام جعفرصادق (ع) ساعت ۱۵:۳۰ روز (جمعه ۲۲ مهر)‌ و با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران در میدان ولیعصر(عج) تهران آغاز شد.

در این اجتماع، مردم که تصاویر شهدای اغتشاشات اخیر از جمله شهیدان سلمان امیر احمدی، پوریا احمدی و … را در دست دارند، با شعارهای «مرگ بر فتنه‌گر»، «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد» و «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» از فتنه‌گران و آشوبگران اعلام انزجار کردند.

در همان ابتدای مراسم مسیرهای منتهی به میدان ولیعصر(عج) شاهد حضور گسترده مردم و میدان ولیعصر(عج) نیز مملو از جمعیت بود و گروه سرود نوجوانان به اجرای برنامه پرداختند.

اشتیاق زائدالوصف شرکت‌کنندگان در این اجتماع، جلوه‌ای از دلدادگی و محبت به پیامبر گرامی اسلام(ص)  است که نشان می‌دهد محبت و ارادت مردم به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به گونه‌ای با جوهر و سرشت آنان عجین شده است.

در این جشن، هیأت‌های مذهبی و گروه‌های جهادی،‌گروه‌های خدماتی و گروه‌های سرود موکب‌هایی با برنامه‌ها و رویکردهای مختلی در طی مسیر منتهی به میدان ولیعصر(عج) برپا کردند.

در ابتدای مراسم با اجرای مجری این جشن جمعیت حاضر رو به سمت مشهد مقدس ایستاد و سلام مخصوص خطاب به امام رضا (ع) را دسته جمعی نثار کردند. همچنین سرود «سلام فرمانده» با اجرای ابوذر روحی و گروه سرود نوجوانان اجرا شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام مصطفی کرمی در سخنانی ضمن تبریک میلاد پیامبراسلام(ص) و امام جعفرصادق(ع) گفت: به همه افرادی که از بیرون این مرزها و حتی در داخل کشور موجب می‌شوند تا تحرکاتی داشته باشندمی‌گوییم که طبیعتاً اختلاف سلیقه وجود دارد و برخی اوقات این تنش‌ها در یک خانواده هم رخ می‌دهد اما همه، سلول‌های یک پیکره و اعضای یک بدن هستند که این ایران اسلامی با این عظمت در هر کجای این نقشه عضو هستند و جامعه را تشکیل می‌دهند. این روزها خواهد گذشت کما اینکه روزهای سخت تر از این بر ما گذشت. 

این سخنران مذهبی با بیان اینکه ما به ساحل آرامش خواهیم رسید، گفت: همان طور که رهبر انقلاب هم گفتند این آخرین نفس‌های دشمن در دشمنی با ماست. نشانه‌های امید از هر سو هویدا شده و شجره طیبه انقلاب به ثمر رسیده است. ما از همه گردنه‌های سخت عبور کرده‌ایم و اکنون طلیعه ظفر هویداست. دشمنان بدانند این تحرکات و اغتشاشات نمی‌تواند مانع از رسیدن این کشتی به سر منزل مقصود برسد.

حجت‌الاسلام کرمی با بیان اینکه همه مردم ایران در کنار همدیگر برای فردایی بهتر و رسیدن به آرمان شهدا، خاطرنشان کرد: همه عزیزان حاضر در اینجا یک آرمان دارند و آن هم این است که همه عزیزان در سراسر ایران اسلامی با تکیه بر بزرگترین شعار مکتب اسلام یعنی وحدت در کنار همدیگر و برای همدیگر جهت رسیدن به فردای بهتر تلاش کنند. 

وی در پایان تاکید کرد: ما این فتنه‌ها را از یک نقطه می‌دانیم و یک دشمن برای خودمان بیشتر نمی‌شناسیم و علیه آن دشمنی که به این اتفاقات جزئی دل خوش کرده است یعنی آمریکا شعار مرگ بر آمریکا می‌دهیم.

همخوانی سرود سلام فرمانده توسط مردم تهران از دیگر بخش های این برنامه بود.

در این برنامه همچنین جمعی از مداحان اهل‌بیت از جمله منصور ارضی، محمود کریمی، سعید حدادیان، محمدرضا طاهری، سید مجید بنی فاطمه، محمدحسین حدادیان و حسین طاهری و … حضور داشتند و برنامه‌های ویژه‌ای برای شرکت‌کنندگان اجرا  و به مدیحه سرایی پرداختند.

رجزخوانی محمدحسین حدادیان از دیگر بخش‌های اجتماع  و جشن بزرگ میلاد پیامبر اعظم و امام جعفر صادق (علیهماالسلام) بود.

یکی از ویژگی‌های این اجتماع، حضور خانوادگی مردم تهران است، پدران و مادران تهرانی دست فرزندان خود را گرفتند و در جای جای خیابان کریم‌خان که منتهی به میدان ولیعصر(عج) هست، حضور دارند.

حاضران در این تجمع پرچم‌هایی از کشورمان را در دست داشتند.

در این مراسم محمود کریمی و سید مجید بنی فاطمه از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مدح پیامبر(ص) و امام صادق(ع) پرداختند.

در پایان این مراسم نیز آسمان میدان ولیعصر(عج) با نوای «حسین حسین» مردم نورافشانی شد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.