×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خط ویژه| چرا خاتمی و ظریف و… از تجزیه‌طلبان و هم‌جنس‌بازان اعلام برائت نمی‌کنند؟/ استقبال BBC فارسی از اظهارات محسن هاشمی

به گزارش تهران۲۴،خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضدانقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضدانقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

آقایان اصلاح‌طلب! از تجزیه‌طلبان و هم‌جنس‌بازان اعلام برائت نمی‌کنید؟

نوع موضع‌گیری‌های فعالین سیاسی به‌ظاهر اصلاح‌طلب و روزنامه‌ها و رسانه‌های منتسب به این طیف، چند ویژگی مشترک دارد.

اولین ویژگی این اظهارات و موضع‌گیری‌ها این است که اوباش و اغتشاشگران که گلوی مأمور پلیس را پاره کرده و با اسلحه شات گان، حافظان امنیت را نشانه گرفته و چادر از سر بانوی محجبه کشیده و مأمور نیروی انتظامی را آتش می‌زنند و به اسم معترض، مغازه‌های مردم را غارت کرده و آتش می‌زنند و خودروی شخصی و تاکسی و پیک موتوری را نیز به آتش می‌کشند، همگی معترضان نامیده می‌شوند و هیچ‌گاه این اقدامات شنیع و فجیع از سوی سران و فعالین به‌ظاهر اصلاح‌طلب محکوم نمی‌شود.

دومین ویژگی این طیف این است که در توصیف ایران، با چشم بستن بر نقاط قوت و با توهین به جوانان نخبه و زنان موفق ایرانی، ایران را کشوری مصیبت‌زده و عقب‌افتاده و زنان را نیز انسان‌هایی بی‌اثر و دربند معرفی می‌کنند.

و اما سومین ویژگی اظهارات و موضع‌گیری‌های جریان به‌ظاهر اصلاح‌طلب، سکوت و هم‌صدایی با جریان معاند و برانداز در خارج از کشور است. اغتشاشات اخیر در کنار صدمات و خساراتی که به مردم ایران تحمیل کرد، یک ویژگی بارز داشت و آن این بود که چهره جریان برانداز را بدون روتوش نمایش داد.

تقریباً در تمامی تجمعات ضدانقلاب و جریان برانداز در خارج از کشور، پرچم‌های گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب مشاهده می‌شود. از گروهک‌های تروریستی کومله و پژاک تا گروهک تروریستی الاحوازیه و گروهک آذربایجان. سرکرده‌های این گروهک‌های تروریستی به صورت مستمر با اینترنشنال سعودی نیز مصاحبه می‌کنند. این یعنی یکی از برنامه‌های ضدانقلاب و جریان برانداز، تکه تکه کردن ایران است؛ اما با اینحال هیچ صدایی از امثال خاتمی و ظریف و جهانگیری و حجاریان و عباس عبدی و زیدآبادی و کرباسچی و الیاس حضرتی و شکوری راد و آذر منصوری و…بلند نمی‌شود!

علاوه بر این تقریباً در تمامی تجمعات ضدانقلاب و جریان برانداز در خارج از کشور، پرچم‌های همجنسبازان نیز مشاهده می‌شود و حتی بی‌بی‌سی فارسی و اینترنشنال سعودی با فعالین هم‌جنس باز نیز در این تجمعات مصاحبه کرده و به قبح زدایی از این طیف می‌پردازند.

سوالی که در افکارعمومی ایجاد می‌شود این است که «آقایان به‌ظاهر اصلاح‌طلب! آیا تصمیم ندارید تا از تجزیه‌طلبان و هم‌جنس‌بازان اعلام برائت نمی‌کنید؟!» آیا از نظر خاتمی و ظریف و جهانگیری و…تجزیه‌طلبی و هم‌جنس‌بازی هم نوعی اصلاح‌طلبی است؟!

استقبال BBC فارسی از اظهارات محسن هاشمی

محسن هاشمی در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: «معمولاً مسائل مرتبط با اعتراضات، تجمعات و پیگیری مطالبات باید از فرهنگ گفت‌وگو آغاز شود.. هر گفت‌وگویی آدابی دارد که باید رعایت شود. نخست اینکه شهروندان باید اعتماد متقابلی با حاکمان داشته باشند که پس از بیان اعتراضشان، برخوردی با آن‌ها صورت نگیرد. اینکه یک گروه، حزب و جماعتی گفت‌وگو کند، تجمعی برگزار کند، قطعنامه یا بیانیه‌ای بخواند و… پس از پایان تجمع و اعتراض با آن‌ها برخورد شود، فایده‌ای نخواهد داشت. باید اعتماد متقابل بین گروه‌های سیاسی و تشکل‌ها و تصمیم سازان شکل بگیرد.»

این اظهارات محسن هاشمی با استقبال ویژه رسانه‌های معاند و ازجمله بی‌بی‌سی فارسی قرار گرفت. یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف جریان به‌ظاهر اصلاح‌طلب در مواجهه با اتفاقات هفته‌های اخیر، عدم تفکیک میان معترضان با آشوبگران و اوباش بوده و هست.

رهبر معظم انقلاب- ۲۰ مهر ۱۴۰۱- در دیدار رئیس و اعضای دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر متفاوت بودن حکم کسانی که به خیابان‌ها آمدند، خاطرنشان کردند: «برخی از این افراد یا عامل دشمن هستند یا اگر عامل هم نباشند هم‌جهت با دشمن هستند و برخی هم افراد هیجان‌زده هستند. در مورد دسته دوم باید کار فرهنگی انجام گیرد اما در خصوص دسته اول، مسئولان قضایی و امنیتی باید وظیفه خود را انجام دهند.»

ایشان افزودند: «اینکه برخی می‌گویند فضا را امنیتی نکنید بله ما هم موافق هستیم و تا آنجایی که ممکن است فضا نباید امنیتی شود اما کار فرهنگی جای خود و کار قضایی و امنیتی هم جای خود».

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.