×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پاسخ به شبهات مطرح شده درباره قرآن را در این کتاب بخوانید

به گزارش تهران۲۴، چاپ ششم کتاب «خلاصه نقد شبهات پیرامون قرآن کریم» اثر آیت الله محمدهادی معرفت تهیه و به همت مؤسسه بوستان کتاب در ۲۸۰ صفحه منتشر شد.

قرآن اصلی‌ترین منبع معارف و احکام اسلام است که از هنگام نزول هدف شبهاتی قرار گرفته است؛ چنانکه عده‌ای آن را نقشه‌ای فریبکارانه در نظر گرفته‌اند و بعضی آن را ساحرانه و افسونگر می‌دانند و گروهی نیز با کینه توزی سعی در سرپوش گذاشتن بر حقیقت آن داشته‌اند.

امروز نیز شبهه‌ها و مسئله‌هایی از سوی برخی مستشرقان و روشنفکران مطرح می‌شود که باید پاسخ داد. اثر پیش رو پاسخ به این مسائل و شبهات را دارد.

برشی از اثر

متن عاری از اختلاف، نشانه اعجاز قرآن

خدا سبحان، سلامت قرآن از هر گونه اختلاف و تناقض درونی را تضمین و این ویژگی را نشانه اعجاز و مافوق بشری بودن آن می‌داند: «و لو کان من عند غیر الله لوجدوا فیه اختلافاً کثیرا» چرا که از ملزومات بشر این است که نگاشته‌ها و گفتارهایش در صورتی که در مناسبت‌های گوناگون و ابعاد مختلف نگاشته شده باشد؛ با مرور زمان و رشد فکری و عقلانی و نیز با گسترش معلومات و تنوع علم دچار تغییر رأی یا نسیان یا تعارض می‌شود و این امری طبیعی است اما قرآن مافوق بشر و از ناحیه خدا حکیم است و هیچگونه اختلافی در آن یافت نمی‌شود، اگر چه در طول بیست سال هم نازل شده باشد. بنابراین، اختلاف و تناقض‌های ظاهری و ابتدایی واقعیت نداشته و با اندک تدبر و ارزیابی مرتفع می‌شود.

علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از تخفیف ۱۰ درصدی خرید این کتاب می‌توانند به سایت مؤسسه بوستان کتاب به اینجا مراجعه کنند.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.